chceauto.pl
x

Subaru Forester

Oceny użytkowników3.6053/5. Głosy: 114
Ocena: 3.61/5
Głosy: 114.

Wybierz rocznik

1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019

Subaru Forester I (1999-2002)

Subaru Forester debiutował w 1997 roku, stając się jednym z pierwszych SUV-ów na rynku. Zgodnie z zasadami przyjętymi przez japońską firmę, samochód posiadał stały napęd na wszystkie koła oraz napędzany był benzynowymi silnikami typu boxer (również turbo).

Dodatkowym atutem było zwiększony prześwit, który umożliwiał pokonywanie lekkich przeszkód terenowych.

Po stylizacji samochodu widać już jego wiek. Nieco przestarzałe są zarówno linie nadwozia, jak i stylizacja wnętrza. Wnętrze kryje również nieco wpadek ergonomicznych, np. brakuje kontrolki włączonych świateł, a kierownica posiada regulację tylko w jednej płaszczyźnie.

Użyte we wnętrzu materiały nie imponują również jakością, jednak dobrze znoszą upływ czasu. Natomiast nadwozie zostało świetnie zabezpieczone przed korozją, ślady rdzy oznaczają z reguły naprawy powypadkowe.

Forester I generacji napędzany był wyłącznie benzynowymi silnikami typu boxer o pojemności 2.0. W zależności od zastosowania doładowania lub nie (auto z turbo można poznać po dużym wlocie powietrza na masce) moc wahała się od 120 do niemal 180 KM.

Silniki wolnossące cechują się sporym zużyciem paliwa, ale są dość trwałe. W bardziej wyeksplotowanych jednostkach może pojawić się konieczność wymiany uszczelek pod głowicami (w silnikach bokser są dwie).

Znacznie większej uwagi i więcej pieniędzy wymagają natomiast jednostki turbo. Ile spalą benzyny to zależy właściwie tylko od kierowcy (oczywiście jeśli chodzi o górną granicę) i jego sposobu jazdy. Silniki te lubią spalać olej (trzeba regularnie kontrolować jego poziom!) ponadto zużywają się pierścienie tłokowe, co oznacza dość poważny i kosztowny remont (sygnałem tej awarii zwiększone dymienie).

Zawieszenie Forestera jest względnie trwałe. Natomiast droga będzie naprawa usterki układu poziomowania tylnej osi, sterowane amortyzatory dostępne są wyłącznie "w oryginale".

Produkcję Forestera I generacji zakończono w 2002 roku. Dwa lata wcześniej model został poddany delikatnemu liftingowi.

Kupując Forestera I generacji trzeba oczywiście zdawać sobie sprawę z wieku tego auta i wziąć pod uwagę, że chociaż samochód generalnie cieszy się dobrą opinią, to jednak stopień wyeksploatowania może być znaczny. A to oznacza, że pakiet startowy obejmujący elementy, które należy poddać serwisowi zanim rozpocznie się jazdę, nie będzie się ograniczał do wymiany rozrządu i płynów.

Trzeba również zdawać sobie sprawę, że nie wszystkie części dostępne są w formie zamienników, a ponadto czasem po prostu lepiej będzie skorzystać z części oryginalnych, którą gwarantują wyższą jakość i trwałość.

A na koniec trzeba pamiętać, że choć nie brakuje warsztatów wyspecjalizowanych w Subaru, to przeciętni mechanicy raczej niechętnie będą podejmować się napraw nietypowego silnika o przeciwsobnym układzie cylindrów.

Subaru Forester II (2002-2007)

Subaru Forester II debiutowało w 2002 roku. Samochód w dużej mierze opierał się na poprzedniku, który cieszył się opinią samochodu trwałego i bezawaryjnego.

Auto dzieliło z poprzednikiem płytę podłogową, napęd, a jednostki napędowe były wersjami rozwojowymi dotychczas stosowanych. Obie generacje miały również zbliżoną stylizację, największe zmiany objęły pas przedni i tylny oraz wnętrze.

Druga generacja Forestera prezentuje się znacznie lepiej, chociaż stylistycznie zbliżona do poprzednika, nie wygląda już tak bardzo retro. Szczególnie samochody poliftingowe (lifting przeprowadzono w 2005 roku) przywodzą na myśl klasyczną elegancję.

Wnętrze Forestera II generalnie wciąż jest klasyczne i proste, ale użyto już nieco lepszych materiałów oraz poprawiono poziom wyposażenia. W efekcie wnętrze opiera się upływowi czasu i nie znać po nim rosnącego przebiegu.

Nadwozie Forestera posiada bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Na bezwypadkowych egzemplarzach nie powinno być ani grama rdzy.

Źródłem napędu Forestera II są wyłącznie benzynowe silniki typu bokser o pojemnościach 2.0 i 2.5. Obie wersje wywodzą się z silnika 2.0 stosowanego w pierwszej generacji Forestera, obie dostępne są również w wersji z doładowaniem, przy czym wolnossąca jednostka 2,5 sprzedawana była wyłącznie na rynku amerykańskim.

Wszystkie silniki zużywają dużo paliwa, przy czym im większa pojemność - tym więcej. Silniki turbo to osobna sprawa. W tym przypadku właściwie trudno podać górną granicę, zależy ona wyłącznie od temperamentu kierowcy.

Samochody z silnikami doładowanymi wymagają specjalnej uwagi. Silniki te dość chętnie spalają olej, dlatego należy regularnie kontrolować jego stan. Nadmierne dymienie pod obciążeniem świadczy o zużyciu pierścieni zaworowych, dodatkowo mogą się przytrafić awarie uszczelek pod głowicami (głowice, jak w każdym silniku typu bokser są dwie).

Zawieszenie Forestera należy generalnie do trwałych. Kosztowne bywają jedynie usterki samopoziomującego tylnego zawieszenia - amortyzatory dostępne są wyłącznie oryginalne.

Ceny oryginalnych części zamiennych są wysokie, ponadto nie zawsze dostępne są tańsze zamienniki. Dlatego trzeba się liczyć z dość wysokimi kosztami użytkowania Forestera II.

Mimo tych kosztów, nie brakuje chętnych na kupno Subaru Forester II generacji, dzięki czemu spadki cen używanych egzemplarzy są stosunkowo niewielkie. Wysoki popyt spowodowany jest głównie tym, że regularnie serwisowane egzemplarze potrafią sprawić dużo przyjemności i zrobić duże przebiegi bez poważniejszych awarii.

Subaru Forester III (2008-2013)

Subaru Forester III generacji to stosunkowo młode samochody, ale nie pozbawione wad. Wada fabryczna to układ wydechowy, który bardzo szybko jest atakowany przez rdzę. Ponadto w samochodach z silnikami Diesla przedwczesnemu zużyciu (nawet po około 20 tys, km) ulegało sprzęgło. W połowie 2010 roku Subaru rozwiązało problem poprzez zastosowanie nowego oprogramowania, które ogranicza nieco przyrost momentu obrotowego.

Subaru Forester IV (2013-2015)

IV generacja Subaru Forester debiutowała w Europie w marcu 2013 roku na salonie w Genewie. Wcześniej pojazd pokazano m.in. w Japonii i USA.

Nowy Forester znacznie się zmienił. Dzięki przesunięciu dolnych końców słupów A o 20 cm do przodu uzyskano znacznie mocniejsze pochylenie szyby, przez co auto wygląda bardziej "współcześnie" i jest bardziej opływowe.

Całkowicie przeprojektowano również wnętrze. Pojawiła się nowa deska rozdzielcza i konsola środkowa, zmieniono punkty mocowania foteli poprawiając widoczność. Pojemność bagażnika wzrosła, a klapa opcjonalnie może być otwierana elektrycznie. Projektanci zadbali nawet o to, by zminimalizować ryzyko ubrudzenia ubrania podczas zajmowania miejsca we wnętrzu samochodu.

Tradycyjnie dla Subaru Forester IV napędzany jest silnikami typu bokser (o przeciwsobnym układzie cylindrów), zarówno benzynowymi jak i wysokoprężnymi oraz posiada napęd 4x4 Symmetrical AWD.

Subaru Forester V (2019-2019)

Przykładowe samochody

Subaru Forester

Subaru Forester V 2.0 i-L 150 KM

2019, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 176 000,00 zł
Subaru Forester

Subaru Forester IV 2.0 150 KM

2013, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 52 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny3.60/5. Głosy: 5
Subaru Forester

Subaru Forester III 2.0 150 KM

2008, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 33 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny2.00/5. Głosy: 1
Subaru Forester

Subaru Forester II 2.0 160 KM

2005, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 18 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny4.67/5. Głosy: 3
Subaru Forester

Subaru Forester I 2.0 RX 125 KM

2001, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 11 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny3.00/5. Głosy: 2

Zobacz także

Euro NCAP. Kolejna wpadka marki premium!

Euro NCAP. Kolejna wpadka marki premium! 2019-12-04

Aż dwanaście modeli doczekało się właśnie nowych testów zderzeniowych przeprowadzonych przez Euro NCAP. Ostatnia w tym roku seria przyniosła pewne niespodzianki. Świetne wyniki zanotowała m.in. Tesla. Mniejsze powody do radości mogą mieć za to...
Subaru Forester już w Polsce

Subaru Forester już w Polsce 2019-08-01

Wiadomo już ile zapłacić trzeba będzie w polskim salonie za nowe wcielenie Subaru Forestera. Ceny nowego ”leśnika” startują od 32 900 euro. Przy obecnym kursie oznacza to wydatek około 140 400 zł. W zamian otrzymamy Subaru Forester 2.0i-L w...
Subaru Forester w nowej odsłonie

Subaru Forester w nowej odsłonie 2018-04-02

W nowym Jorku zadebiutowała kolejna generacja Subaru Forestera. Wprawdzie na europejskie wcielenie musimy jeszcze trochę poczekać, ale można się spodziewać, że różnice będą jedynie kosmetyczne...Japończycy nie pochwalili się dokładnymi wymiarami...
Czarne chmury nad Subaru. Co przeskrobali Japończycy?

Czarne chmury nad Subaru. Co przeskrobali Japończycy? 2017-12-21

Czarne chmury gromadzą się nad Subaru. Wczorajsze doniesienia agencji Reuters o możliwym fałszowaniu osiągów samochodów japońskiego producenta odbiły się na jego giełdowych notowaniach. Wczoraj agencja Reuters podała, że firma fałszowała wyniki...
Używane: Subaru Forester II

Używane: Subaru Forester II 2015-02-28

Subaru Forester II debiutowało w 2002 roku. Samochód w dużej mierze opierał się na poprzedniku, który cieszył się opinią samochodu trwałego i bezawaryjnego.Auto dzieliło z poprzednikiem płytę podłogową, napęd, a jednostki napędowe były...
Używane: Subaru Forester I

Używane: Subaru Forester I 2015-02-14

Subaru Forester debiutował w 1997 roku, stając się jednym z pierwszych SUV-ów na rynku. Zgodnie z zasadami przyjętymi przez japońską firmę, samochód posiadał stały napęd na wszystkie koła oraz napędzany był benzynowymi silnikami typu boxer...
Subaru Forester tS

Subaru Forester tS 2014-12-05

Subaru zaprezentowało Forestera tS. To najmocniejsza wersja tego pojazdu, przygotowana przez specjalistów z STI.Zwyczajowo na szczycie gamy danego modelu Subaru stoi właśnie samochód oznaczony STI. Nie wszystkie samochody nadają się jednak, by robić z...
Oto najlepsze samochody na świecie!

Oto najlepsze samochody na świecie! 2013-09-26

Jury konkursu Światowy Samochód Roku opublikowało listę aut, które pretendują do tego prestiżowego tytułu...Samochody kandydujące w głównym konkursie na „Światowy Samochód Roku 2014” muszą się znaleźć w otwartej sprzedaży najpóźniej do...
Nowa generacja Subaru Forester

Nowa generacja Subaru Forester 2012-12-05

W marcu na salonie genewskim Subaru pokaże po raz pierwszy w Europie Forestera nowej generacji. Samochód ten zadebiutował niedawno w Japonii, pokazano go również w Chinach i Ameryce. Europa poczeka więc najdłużej...Konstruując nowego Forestera...
Nowe Subaru za 172 tys. zł

Nowe Subaru za 172 tys. zł 2012-04-22

Subaru wkracza właśnie na zupełnie nowy rynek. Na zeszłorocznym salonie motoryzacyjnym w Tokio, marka znana z produkowana samochodów z napędem na obie osie zaprezentowała nowe, dwudrzwiowe coupe. Opracowany wspólnie z inżynierami Toyoty model o nazwie...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.