Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
6.5 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
17 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12 s.
Prędkość maksymalna
132 km/h
UwagaSugerowana jednostka napędowa wyposażona jest w turbosprężarkę. Należy pamiętać, że element ten podnosi obciążenie silnika. Dobór niewłaściwej instalacji lub jej zła regulacja oraz intensywna eksploatacja może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika: od wypalenia uszczelki pod głowicą i gniazd zaworowych po - w skrajnych przypadkach - stopienie tłoków. Dlatego konieczne jest wybranie instalacji dedykowanej to silników turbo i zamontowanie jej w dobrym warsztacie.
Smart Fortwo II 1.0 84 KM
Smart Fortwo
Fortwo to pierwszy i najdłużej produkowany model Smarta. Auto opracowano jako dwuosobowy pojazd miejski - w zamyśle konstruktorów dwa Smarty zmieścić się miały na jednym miejscu parkingowym. Fortwo słynie z niezwykle mocnej, "skorupowej" karoserii zapewniającej wysoką sztywność konstrukcji w razie wypadku. Dzięki silnikom o niewielkich pojemnościach jest też tanie w utrzymaniu (niskie składki OC). Uwaga na tylny napęd!
Smart Fortwo II
Smart drugiej generacji debiutował w 2007 roku. Auto zachowało charakterystyczny wygląd, jednak bliższe oględziny wskazują, że znaczenie urosło (długość wynosi 269 cm, czyli niemal 20 cm więcej niż w autach pierwszej generacji).
Samochód zachował nietypową architekturę (silnik z tyłu, tylny napęd). Skrzynia biegów ma tylko pięć biegów, a zmiany przełożeń następują nieco szybciej niż w starszych samochodach.
Silniki otrzymały większą pojemność, ale wciąż mają tylko trzy cylindry i wspomagane są turbosprężarką.
O awaryjności drugiej generacji smarta wiele powiedzieć nie można - samochody są jeszcze młode i często na gwarancji. Oferta na rynku wtórnym jest dość ograniczona, szczególnie kupno kabrioletu może okazać się zadaniem niewykonalnym.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10