chceauto.pl
x
Smart po liftingu. Teraz to Smart EQ

Smart po liftingu. Teraz to Smart EQ

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-09-07 Opinie
Smart oficjalnie stał się pierwszą w historii marką produkującą wyłączenie samochody elektryczne. Niemiecka marka poddała modernizacji wszystkie modele, czyli fortwo, forfour i cabrio, jednocześnie dodając do ich nazwy litery EQ.

Smart EQ Fortwo
Smart EQ Fortwo
Nie mamy jednak do czynienia z nową generację, a więc zmiany są dość ograniczone. Inne są światła z przodu i z tyłu, inny jest przedni pas i zderzaki. Jednocześnie w odmiennej stylizacji utrzymano przednią część modeli fortwo i forfour, dzięki czemu można te pojazdy odróżnić już na pierwszy rzut oka.

Znacznie mniej nowości znajdziemy we wnętrzu. Inna jest nieco środkowa konsola, na której pojawił się zamykany schowek. Nowy jest również system inforozrywki, który nadal obsługuje się za pomocą dotykowego wyświetlacza o przekątnej 8 cali.

Smart EQ Forfour
Smart EQ Forfour
Mimo zmiany nazwy, w której pojawił człon EQ (tak Mercedes nazywa swoje elektryczne modele) nie ma nowości w zakresie jednostek napędowych. Już wcześniej Smarty były bowiem napędzane zamontowanym przy tylnej osi elektrycznym silnikiem o mocy 80 KM i momencie 160 Nm.

Silnik czerpie energie z baterii litowo-jonowych akumulatorów o pojemności 17,6 kWh. Jak na dzisiejsze standardy to niewiele, stąd i zasięg nie jest imponujący. Producent mówi, że w zależności od modelu wynosi on 140-159 kilometrów, ale wg starej normy NEDC. Stąd należy się spodziewać, że realny zasięg smarta EQ będzie wynosił około 100 km.

Smart EQ
Smart EQ
Standardowe ładowanie przy użyciu pokładowej ładowarki o mocy 4,6 kW ma trwać 3,5 godziny. Czas ten można skrócić korzystając z szybkich ładowarek o mocy do 22 kW, dzięki czemu ładowanie do 80 procent pojemności akumulatorów potrwa 40 minut.

Smart EQ Fortwo przyśpiesza do 100 km/h w 11,6 s, (do 60 km/h - w 4,8 s). Smart EQ Forfour jest oczywiście wolniejszy - sprint do "setki" zajmuje mu 12,7 s (do 60 km/h - 5,2 s). Prędkość maksymalna obu modeli to 130 km/h.

Jak na samochód, którego przeznaczeniem jest eksploatacja miejska, osiągi należy uznać za więcej niż wystarczające. Mimo tego, wobec rosnącej elektrycznej konkurencji i przy dość przeciętnym zasięgu, trudno spodziewać, że Smart EQ będzie czymś więcej niż pojazdem niszowym.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Smart po liftingu. Teraz to Smart EQ - GALERIA ZDJĘĆ

Smart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQ

Zobacz także

Wywiad z Piotrem Zarembą - Prezesem ElectroMobility Poland

Wywiad z Piotrem Zarembą - Prezesem ElectroMobility Poland 2022-11-18

Na konferencji prasowej przedstawiciele ElectroMobility Poland zaprezentowali partnera technologicznego, odpowiedzialnego za dostarczenie platformy dla samochodów Izera. Po konferencji rozmawialiśmy z Piotrem Zarembą - Prezesem Zarządu EMP, którego...
Izera przedstawiła partnera technologicznego - to firma z Chin

Izera przedstawiła partnera technologicznego - to firma z Chin 2022-11-17

Przedstawiciele ElectroMobility Poland na konferencji prasowej ogłosili, jaka firma będzie odpowiedzialna za technologiczne wsparcie przy konstrukcji samochodu Izera. Mowa o Geely Holding – największej prywatnej grupie motoryzacyjnej w Chinach. To...
Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię

Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię 2022-11-13

Rodzina modeli Audi e-tron wkrótce mocno się powiększy. Dlatego niemiecki koncern został zmuszony do zmiany nazwy swoich pierwszych modeli z tej serii, czyli Audi e-tron i Sportback e-tron. Przy okazji liftingu ich nazwa została zmieniona na Q8 e-tron i...
Volvo EX90. Elektryczne i najbezpieczniejsze w historii

Volvo EX90. Elektryczne i najbezpieczniejsze w historii 2022-11-09

Volvo EX90 to elektryczny następca XC90. Szwedzi zaprezentowali właśnie ten model.EX90 to duży, pięciometrowy SUV. Samochód zbudowano na całkowicie nowej modułowej platformie dla samochodów elektrycznych o nazwie SPA2. Podobnie jak XC90, EX90 będzie...
Citroen e-C4 - coś więcej niż styl?

Citroen e-C4 - coś więcej niż styl? 2022-11-07

Koncern Stellantis posiada w swojej gamie wiele samochodów elektrycznych, które zbudowane są na współdzielonych podzespołach. Polityka konstruowania aut w oparciu o te same rozwiązania techniczne niesie za sobą wiele korzyści ekonomicznych i...
Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość

Mercedes EQE SUV. Elektryczna nowość 2022-10-18

Mercedes zaprezentował w Paryżu model EQE SUV. To czwarty samochód zbudowany na nowej platformie dla elektrycznych Mercedesów. Warianty Mercedes-EQ będą rozwijać moc od 292 do 408 KM i zapewnią zasięg WLTP do 590 km. Równocześnie w ofercie...