chceauto.pl
x
Smart po liftingu. Teraz to Smart EQ

Smart po liftingu. Teraz to Smart EQ

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-09-07 Opinie
Smart oficjalnie stał się pierwszą w historii marką produkującą wyłączenie samochody elektryczne. Niemiecka marka poddała modernizacji wszystkie modele, czyli fortwo, forfour i cabrio, jednocześnie dodając do ich nazwy litery EQ.

Smart EQ Fortwo
Smart EQ Fortwo
Nie mamy jednak do czynienia z nową generację, a więc zmiany są dość ograniczone. Inne są światła z przodu i z tyłu, inny jest przedni pas i zderzaki. Jednocześnie w odmiennej stylizacji utrzymano przednią część modeli fortwo i forfour, dzięki czemu można te pojazdy odróżnić już na pierwszy rzut oka.

Znacznie mniej nowości znajdziemy we wnętrzu. Inna jest nieco środkowa konsola, na której pojawił się zamykany schowek. Nowy jest również system inforozrywki, który nadal obsługuje się za pomocą dotykowego wyświetlacza o przekątnej 8 cali.

Smart EQ Forfour
Smart EQ Forfour
Mimo zmiany nazwy, w której pojawił człon EQ (tak Mercedes nazywa swoje elektryczne modele) nie ma nowości w zakresie jednostek napędowych. Już wcześniej Smarty były bowiem napędzane zamontowanym przy tylnej osi elektrycznym silnikiem o mocy 80 KM i momencie 160 Nm.

Silnik czerpie energie z baterii litowo-jonowych akumulatorów o pojemności 17,6 kWh. Jak na dzisiejsze standardy to niewiele, stąd i zasięg nie jest imponujący. Producent mówi, że w zależności od modelu wynosi on 140-159 kilometrów, ale wg starej normy NEDC. Stąd należy się spodziewać, że realny zasięg smarta EQ będzie wynosił około 100 km.

Smart EQ
Smart EQ
Standardowe ładowanie przy użyciu pokładowej ładowarki o mocy 4,6 kW ma trwać 3,5 godziny. Czas ten można skrócić korzystając z szybkich ładowarek o mocy do 22 kW, dzięki czemu ładowanie do 80 procent pojemności akumulatorów potrwa 40 minut.

Smart EQ Fortwo przyśpiesza do 100 km/h w 11,6 s, (do 60 km/h - w 4,8 s). Smart EQ Forfour jest oczywiście wolniejszy - sprint do "setki" zajmuje mu 12,7 s (do 60 km/h - 5,2 s). Prędkość maksymalna obu modeli to 130 km/h.

Jak na samochód, którego przeznaczeniem jest eksploatacja miejska, osiągi należy uznać za więcej niż wystarczające. Mimo tego, wobec rosnącej elektrycznej konkurencji i przy dość przeciętnym zasięgu, trudno spodziewać, że Smart EQ będzie czymś więcej niż pojazdem niszowym.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Smart po liftingu. Teraz to Smart EQ - GALERIA ZDJĘĆ

Smart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQSmart po liftingu. Teraz to Smart EQ

Zobacz także

Test: Skoda Enyaq Coupe iV - nowy kierunek rozwoju

Test: Skoda Enyaq Coupe iV - nowy kierunek rozwoju 2023-09-03

W ostatnich latach Skoda przechodzi znaczącą przemianę i wydaje się, że kierownictwo czeskiej marki zyskało większą autonomię oraz swobodę do rozwoju swoich produktów w koncernie VW. Bynajmniej nie są to już budżetowe i proste samochody, ale...
Test: Volkswagen ID.4 - elektryczny SUV na dalekie wyjazdy?

Test: Volkswagen ID.4 - elektryczny SUV na dalekie wyjazdy? 2023-07-31

VW ID.4 produkowany jest od 2020 roku i to drugi model marki (po ID.3) zbudowany na platformie modułowej MEB, zaprojektowanej wyłącznie z myślą o pojazdach elektrycznych. Producent na swojej stronie opisuje główne zalety ID.4 i wśród nich wymienia...
TEST: Hyundai IONIQ 5 - krok milowy w rozwoju elektromobilności

TEST: Hyundai IONIQ 5 - krok milowy w rozwoju elektromobilności 2023-07-10

Hyundai IONIQ 5 do produkcji trafił w 2021 roku i był pierwszym samochodem tej marki, który zbudowany został na platformie E-GMP, stworzonej wyłącznie z myślą o pojazdach elektrycznych. Model ten jest technologiczną wizytówką producenta, prezentuje...
TEST: Jeep Avenger - sprawdziliśmy wersję elektryczną i spalinową

TEST: Jeep Avenger - sprawdziliśmy wersję elektryczną i spalinową 2023-07-01

Avenger to najnowszy i najmniejszy model w gamie marki Jeep, który skierowany jest przede wszystkim na rynek europejski. Avenger przynależy do drugiego co do popularności segmentu, czyli SUVów B i musi zmierzyć się nie tylko z liczną konkurencją...
TEST: Elektryczny Nissan Townstar - użytkowe wydanie elektromobilności

TEST: Elektryczny Nissan Townstar - użytkowe wydanie elektromobilności 2023-05-06

Elektromobilność wielu osobom kojarzy się przede wszystkim z samochodami, które użytkujemy na krótkich dystansach i zazwyczaj stanowią drugie lub jeszcze kolejne auto w rodzinie. A gdyby tak stworzyć pojazd użytkowy z napędem elektrycznym? Nissan...
Kia EV9 oficjalnie zaprezentowana

Kia EV9 oficjalnie zaprezentowana 2023-03-30

Kia EV9 nie kryje już żadnych tajemnic. Wygląd tego modelu Koreańczycy ujawnili kilkanaście dni temu, teraz poznaliśmy wszystkie dane techniczne.Kia EV9 został skonstruowana na modułowej płycie podłogowej Electric Global Modular Platform. Samochód...