chceauto.pl
x
Skoda Enyaq iV na pierwszych zdjęciach

Skoda Enyaq iV na pierwszych zdjęciach

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-05-08 Opinie
Skoda Enyaq iV to pierwszy samochód elektryczny czeskiego producenta. Auto zostało oparte na modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych MEB Volkswagena.

Skoda Enyaq iV
Skoda Enyaq iV
Samochód będzie dostępny w pięciu wariantach mocy i trzech wariantach wielkości akumulatorów. Enyaq będzie produkowany w głównej fabryce Skody w Mladá Boleslav.

Nadwozie Skody Enyaq ma 4648 mm długości, 1877 mm szerokości oraz 1618 mm wysokości. Rozstaw osi to 2765 mm, a pojemność bagażnika wynosi 585 l.

W wersjach podstawowych modelu Enyaq iV zlokalizowany z tyłu silnik odpowiada za napęd na tylną oś pojazdu. W wersjach o większej mocy przewidziano dodatkowy silnik elektryczny z przodu. Wariant o największej mocy jest w stanie holować ładunki o masie nawet do 1200 kg.

Skoda Enyaq iV
Skoda Enyaq iV
Zależnie od wybranej wersji ENYAQ iV posiada napęd na tylne lub wszystkie koła. W wersji z największym akumulatorem zasięg w cyklu WLTP ma sięgać 500 km.

Model podstawowy to Skoda Enyaq iV 50 o pojemności brutto akumulatora litowo-jonowego 55 kWh (netto: 52 kWh). Montowany z tyłu silnik elektryczny ma moc 109 kW i zasięg do 340 km (WLTP). Wzrasta on do 390 km w przypadku modelu ENYAQ iV 60 o mocy 132 kW, wyposażonego w akumulator o pojemności brutto 62 kWh (netto: 58 kWh).

Z kolei Enyaq iV 80 o mocy 150 kW z napędem na tylne koła cechuje się największym zasięgiem – do 500 km w cyklu WLTP. Zastosowany w tym modelu akumulator o pojemności brutto 82 kWh (netto: 77 kWh) znajdzie się także w dwóch wersjach wyposażonych w drugi silnik elektryczny, czyli posiadających napęd na cztery koła: 80X oraz vRS, o mocy odpowiednio 195 kW i 225 kW.

Skoda Enyaq iV
Skoda Enyaq iV
Model o największej mocy przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Maksymalny zasięg obu wariantów z napędem na cztery koła wynosi 460 km.

Skoda Enyaq iV może być ładowana na trzy sposoby. Oprócz konwencjonalnego domowego gniazda elektrycznego 230 V, do wygodnego ładowania pojazdu w nocy można użyć także ładowarki ściennej o mocy do 11 kW. Zajmuje to od sześciu do ośmiu godzin zależnie od wielkości akumulatora. Trzecia opcja to stacje szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 125 kW, dzięki czemu akumulator od 10% do 80% zostanie naładowany w ciągu 40 minut.

Samochód będzie wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania multimedialne i z obszaru connectivity. Wszystkie istotne informacje dla kierowcy będą prezentowane na 13-calowym centralnym wyświetlaczu, a na życzenie również na wyświetlaczu z rzeczywistością rozszerzoną umieszczonym na szybie pojazdu (HUD).

Produkcja seryjna Skody Enyaq iV rozpocznie się pod koniec tego roku, zaś wprowadzenie na rynek planowane jest na początek 2021 r. Powstanie również limitowana seria "Founder’s Edition", upamiętniająca założenie firmy przed 125 laty. Będzie ona charakteryzowała się specjalnym wyposażeniem oraz wyróżniającym się designem i zostanie wyprodukowana w liczbie 1895 sztuk.

Skoda Enyaq iV na wideo:




Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Skoda Enyaq iV na pierwszych zdjęciach - GALERIA ZDJĘĆ

Skoda Enyaq iV na pierwszych zdjęciachSkoda Enyaq iV na pierwszych zdjęciachSkoda Enyaq iV na pierwszych zdjęciachSkoda Enyaq iV na pierwszych zdjęciach

Zobacz także

Skoda Enyaq. Nowy, elektryczny SUV!

Skoda Enyaq. Nowy, elektryczny SUV! 2020-02-13

Enyaq - taka będzie nazwa pierwszego elektrycznego SUV-a Skody!Na razie czeski producent ograniczył się do ujawnienia nazwy. Wiadomo również, że pierwszy SUV Skody o napędzie bateryjnym zostanie zaprezentowany jeszcze w tym roku. Nową nazwą Skoda...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.