Kilka tygodni temu oficjalnie zaprezentowano Skodę Enyaq po liftingu. Teraz do odświeżonego modelu dołącza usportowiona wersja RS. Samochód cechuje się zmienionym wyglądem, większą mocą silników i większą mocą ładowania.
- Skoda Skoda Enyaq RS po liftingu. Nadwozie
- Skoda Skoda Enyaq RS po liftingu. Wnętrze i wyposażenie
- Skoda Skoda Enyaq RS po liftingu. Napęd
- Skoda Skoda Enyaq RS po liftingu. Ceny
Skoda Skoda Enyaq RS po liftingu. Nadwozie
Zmiany stylistyczne, jakim poddano Enyaqa RS są spore, ale nie ma tu niespodzianki. Samochód został bowiem upodobniony do "zwykłych" wersji Enyaq, które przeszły lifting.
Auto otrzymało praktycznie nowy front. Na masce nie znajdziemy już loga, które zastąpiono napisem SKODA, poniżej, między rozdzielonymi światłami umieszczono czarny tzw. Tech-Deck Front, czyli czarną powierzchnię za którą skryte są czujniki potrzebne systemów wspomagania kierowcy (radar i kamera). Tech-Deck jest przy tym znacznie mniejszy niż poprzedni grill.

Skoda Enyaq RS po liftingu
Nad Tech-Deckiem znalazł się tzw. Light Band, czyli listwa świetlna łącząca górne elementy reflektorów. Tylne światła są zgodne z klasycznym kształtem litery C i występują w dwóch wersjach, obie wykorzystują technologię LED. Ponadto pojawiły się nowe wzory felg i jeden nowy kolor nadwozia.
W wersji RS dostępne będą obie wersje nadwoziowe Enyaq, a więc hatchback i Coupe.

Skoda Enyaq RS po liftingu
Skoda Skoda Enyaq RS po liftingu. Wnętrze i wyposażenie
Znacznie mniej nowości znajdziemy z kabinie. Przed kierowcą nadal znajduje się niewielki, 5-calowy ekran, a na środku znajduje się drugi, 13-calowy, który stanowi centrum zarządzania samochodem. Opcją jest wyświetlacz przezierny z rozszerzoną rzeczywistością.

Skoda Enyaq RS po liftingu
Standardem są podgrzewane fotele z masażem oraz trójramienna sportowa kierownica z emblematem RS.
W Skodzie Enyaq RS po liftingu pojawiły się również system zdalnego parkowania (kierowca może być poza autem), ponadto system bezkluczykowy otwiera auto od razu po zbliżeniu się kierowcy i zamyka - po jego oddaleniu się od samochodu.

Skoda Enyaq RS po liftingu
Skoda Skoda Enyaq RS po liftingu. Napęd
Skoda Enyaq RS po liftingu otrzymała wzmocniony układ napędowy. W samochodzie nadal znajdują się dwa silniki elektryczne napędzające wszystkie koła, ale ich moc systemowa wynosi 340 a 299 KM, dzięki czemu czas rozpędzania do 100 km/h spadł z 6,5 do 5,4 s. Prędkość maksymalna nadal wynosi 180 km/h.

Skoda Enyaq RS po liftingu
Ładowanie akumulatora o pojemności 84 kWh (79 kWh netto) jest możliwe z mocą 180 kW (wcześniej samochód miał baterię o pojemności 82 kWh, którą można było ładować z mocą 135 kW). Co ciekawe jednak, teoretyczny czas ładowania baterii z 10 do 80 proc. spadł niewiele, bo tylko o 4 minuty (z 30 do 26 minut).
Dzięki większej baterii i lepszej aerodynamice zasięg WLTP wzrósł z 516 do 560 km. Oczywiście to wartość teoretyczna - zasięg na drodze ekspresowej będzie wynosił około 350 km.

Skoda Enyaq RS po liftingu
Skoda Skoda Enyaq RS po liftingu. Ceny
Ceny Skody Enyaq RS po liftingu i data rynkowej premiery nie są jeszcze znane.