Niedługo po oficjalnej premierze Enyaqa RS po liftingu Skoda wprowadza ten model do sprzedaży. Ile trzeba będzie zapłacić za ten najmocniejszy w gamie wariant?
- Skoda Enyaq RS po liftingu. Nadwozie i wnętrze
- Skoda Enyaq RS po liftingu. Napęd
- Skoda Enyaq RS po liftingu. Wyposażenie
- Skoda Enyaq RS po liftingu. Polskie ceny
Skoda Enyaq RS po liftingu. Nadwozie i wnętrze
Zmiany stylistyczne, jakim poddano Enyaqa RS są spore, ale nie ma tu niespodzianki. Samochód został bowiem upodobniony do "zwykłych" wersji Enyaq, które przeszły lifting. Auto otrzymało praktycznie nowy front. Na masce nie znajdziemy już loga, które zastąpiono napisem SKODA, poniżej, między rozdzielonymi światłami umieszczono czarny tzw. Tech-Deck Front, czyli czarną powierzchnię za którą skryte są czujniki potrzebne systemów wspomagania kierowcy (radar i kamera). Tech-Deck jest przy tym znacznie mniejszy niż poprzedni grill. Nad Tech-Deckiem znalazł się tzw. Light Band, czyli listwa świetlna łącząca górne elementy reflektorów.

Skoda Enyaq RS po liftingu
Znacznie mniej nowości znajdziemy z kabinie. Przed kierowcą nadal znajduje się niewielki, 5-calowy ekran, a na środku znajduje się drugi, 13-calowy, który stanowi centrum zarządzania samochodem. Opcją jest wyświetlacz przezierny z rozszerzoną rzeczywistością.
Skoda Enyaq RS po liftingu. Napęd
Skoda Enyaq RS po liftingu otrzymała wzmocniony układ napędowy. W samochodzie nadal znajdują się dwa silniki elektryczne napędzające wszystkie koła, ale ich moc systemowa wynosi 340 a 299 KM, dzięki czemu czas rozpędzania do 100 km/h spadł z 6,5 do 5,4 s. Prędkość maksymalna nadal wynosi 180 km/h.

Skoda Enyaq RS po liftingu
Ładowanie akumulatora o pojemności 84 kWh (79 kWh netto) jest możliwe z mocą 180 kW (wcześniej samochód miał baterię o pojemności 82 kWh, którą można było ładować z mocą 135 kW). Co ciekawe jednak, teoretyczny czas ładowania baterii z 10 do 80 proc. spadł niewiele, bo tylko o 4 minuty (z 30 do 26 minut). Dzięki większej baterii i lepszej aerodynamice zasięg WLTP wzrósł z 516 do 560 km. Oczywiście to wartość teoretyczna - zasięg na drodze ekspresowej będzie wynosił około 350 km.
Skoda Enyaq RS po liftingu. Wyposażenie
W wersji RS dostępne będą obie wersje nadwoziowe Enyaq, a więc hatchback i Coupe. W standardowym wyposażeniu znalazły się m.in. reflektory Full LED Matrix, cyfrowy zestaw wskaźników, adaptacyjny tempomat Predictive ACC czy systemy Side Assist, Lane Assist oraz Emergency Assist.

Skoda Enyaq RS po liftingu
Opcjonalnie Skoda Enyaq RS po liftingu może być wyposażona również w wyświetlacz head-up, system kamer 360°, zawieszenie adaptacyjne DCC czy systemy Intelligent Parking Assist, Remote Park Assist (zdalne parkowanie) oraz Trained Parking (zapamiętywanie manewrów parkowania).
Skoda Enyaq RS po liftingu. Polskie ceny
A jak wyglądają ceny? Samochód z nadwoziem typu hatchback kosztuje od 241 400 zł. Natomiast za wersję Coupe trzeba zapłacić nieco więcej, bo od 253 150 zł. Warto zauważyć, że są to wyraźnie niższe ceny niż te, które obowiązywały w 2022 roku, gdy Enyaq RS wchodził na rynek. Wówczas ten model (napędzany silnikami o mocy 299 KM) kosztował około 300 tys. zł.