chceauto.pl
x
Skoda Enyaq RS po liftingu. Polskie ceny

Skoda Enyaq RS po liftingu. Polskie ceny

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2025-06-03

Niedługo po oficjalnej premierze Enyaqa RS po liftingu Skoda wprowadza ten model do sprzedaży. Ile trzeba będzie zapłacić za ten najmocniejszy w gamie wariant?

  1. Skoda Enyaq RS po liftingu. Nadwozie i wnętrze
  2. Skoda Enyaq RS po liftingu. Napęd
  3. Skoda Enyaq RS po liftingu. Wyposażenie
  4. Skoda Enyaq RS po liftingu. Polskie ceny

Skoda Enyaq RS po liftingu. Nadwozie i wnętrze

Zmiany stylistyczne, jakim poddano Enyaqa RS są spore, ale nie ma tu niespodzianki. Samochód został bowiem upodobniony do "zwykłych" wersji Enyaq, które przeszły lifting. Auto otrzymało praktycznie nowy front. Na masce nie znajdziemy już loga, które zastąpiono napisem SKODA, poniżej, między rozdzielonymi światłami umieszczono czarny tzw. Tech-Deck Front, czyli czarną powierzchnię za którą skryte są czujniki potrzebne systemów wspomagania kierowcy (radar i kamera). Tech-Deck jest przy tym znacznie mniejszy niż poprzedni grill. Nad Tech-Deckiem znalazł się tzw. Light Band, czyli listwa świetlna łącząca górne elementy reflektorów.
Skoda Enyaq RS po liftingu
Skoda Enyaq RS po liftingu
Znacznie mniej nowości znajdziemy z kabinie. Przed kierowcą nadal znajduje się niewielki, 5-calowy ekran, a na środku znajduje się drugi, 13-calowy, który stanowi centrum zarządzania samochodem. Opcją jest wyświetlacz przezierny z rozszerzoną rzeczywistością.

Skoda Enyaq RS po liftingu. Napęd

Skoda Enyaq RS po liftingu otrzymała wzmocniony układ napędowy. W samochodzie nadal znajdują się dwa silniki elektryczne napędzające wszystkie koła, ale ich moc systemowa wynosi 340 a 299 KM, dzięki czemu czas rozpędzania do 100 km/h spadł z 6,5 do 5,4 s. Prędkość maksymalna nadal wynosi 180 km/h.
Skoda Enyaq RS po liftingu
Skoda Enyaq RS po liftingu
Ładowanie akumulatora o pojemności 84 kWh (79 kWh netto) jest możliwe z mocą 180 kW (wcześniej samochód miał baterię o pojemności 82 kWh, którą można było ładować z mocą 135 kW). Co ciekawe jednak, teoretyczny czas ładowania baterii z 10 do 80 proc. spadł niewiele, bo tylko o 4 minuty (z 30 do 26 minut). Dzięki większej baterii i lepszej aerodynamice zasięg WLTP wzrósł z 516 do 560 km. Oczywiście to wartość teoretyczna - zasięg na drodze ekspresowej będzie wynosił około 350 km.

Skoda Enyaq RS po liftingu. Wyposażenie

W wersji RS dostępne będą obie wersje nadwoziowe Enyaq, a więc hatchback i Coupe. W standardowym wyposażeniu znalazły się m.in. reflektory Full LED Matrix, cyfrowy zestaw wskaźników, adaptacyjny tempomat Predictive ACC czy systemy Side Assist, Lane Assist oraz Emergency Assist.
Skoda Enyaq RS po liftingu
Skoda Enyaq RS po liftingu
Opcjonalnie Skoda Enyaq RS po liftingu może być wyposażona również w wyświetlacz head-up, system kamer 360°, zawieszenie adaptacyjne DCC czy systemy Intelligent Parking Assist, Remote Park Assist (zdalne parkowanie) oraz Trained Parking (zapamiętywanie manewrów parkowania).

Skoda Enyaq RS po liftingu. Polskie ceny

A jak wyglądają ceny? Samochód z nadwoziem typu hatchback kosztuje od 241 400 zł. Natomiast za wersję Coupe trzeba zapłacić nieco więcej, bo od 253 150 zł. Warto zauważyć, że są to wyraźnie niższe ceny niż te, które obowiązywały w 2022 roku, gdy Enyaq RS wchodził na rynek. Wówczas ten model (napędzany silnikami o mocy 299 KM) kosztował około 300 tys. zł.

Skoda Enyaq RS po liftingu. Polskie ceny - GALERIA ZDJĘĆ

Skoda Enyaq RS po liftingu. Polskie cenySkoda Enyaq RS po liftingu. Polskie cenySkoda Enyaq RS po liftingu. Polskie cenySkoda Enyaq RS po liftingu. Polskie ceny

Zobacz także

Skoda Enyaq RS po liftingu oficjalnie

Skoda Enyaq RS po liftingu oficjalnie 2025-05-11

Kilka tygodni temu oficjalnie zaprezentowano Skodę Enyaq po liftingu. Teraz do odświeżonego modelu dołącza usportowiona wersja RS. Samochód cechuje się zmienionym wyglądem, większą mocą silników i większą mocą ładowania.
Skoda Enyaq po liftingu to niemal nowe auto

Skoda Enyaq po liftingu to niemal nowe auto 2025-03-31

Skoda Enyaq najbardziej zmieniła się z przodu. Ponadto zwiększono poziom wyposażenia.
Skoda Enyaq po liftingu zaprezentowana

Skoda Enyaq po liftingu zaprezentowana 2025-01-10

Skoda Enyaq to pierwszy elektryczny model czeskiej producenta. Bazujący na modułowej platformie MEB Volkswagena pojazd debiutował w 2020 roku, ale do Polski trafił dopiero na początku 2021 roku. Samochód nigdy nie stał się przebojem. Od wejścia na...
Skoda Enyaq po liftingu

Skoda Enyaq po liftingu 2025-01-06

Skoda Enyaq to pierwszy elektryczny model czeskiej producenta. Bazujący na modułowej platformie MEB Volkswagena pojazd debiutował w 2020 roku, ale do Polski trafił dopiero na początku 2021 roku.
Test: Skoda Enyaq iV 80 Maxx – w starciu z zimą

Test: Skoda Enyaq iV 80 Maxx – w starciu z zimą 2024-03-01

Skoda Enyaq iV zaprezentowana została w 2020 roku, będąc pierwszym i jak na razie jedynym elektrycznym modelem czeskiego producenta. To samochód wyjątkowy też z innego powodu – cenowo pozycjonuje się wyraźnie wyżej niż inne auta w gamie i jest...
Test: Skoda Enyaq Coupe iV - nowy kierunek rozwoju

Test: Skoda Enyaq Coupe iV - nowy kierunek rozwoju 2023-09-03

W ostatnich latach Skoda przechodzi znaczącą przemianę i wydaje się, że kierownictwo czeskiej marki zyskało większą autonomię oraz swobodę do rozwoju swoich produktów w koncernie VW. Bynajmniej nie są to już budżetowe i proste samochody, ale...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS