Skoda Enyaq to pierwszy elektryczny model czeskiej producenta. Bazujący na modułowej platformie MEB Volkswagena pojazd debiutował w 2020 roku, ale do Polski trafił dopiero na początku 2021 roku.
- Skoda Enyaq po liftingu
- Skoda Enyaq po liftingu. Nadwozie
Skoda Enyaq po liftingu
Z biegiem czasu pojazd był rozwijany. Rok później przeprowadzono dużą aktualizację pokładowego oprogramowania sterującego samochodem, wprowadzono również odmianę "Coupe" (nadal pięciodrzwiową) oraz RS z dwoma silnikami o mocy 299 KM. Te wszystkie zabiegi oraz intensywne kampania reklamowa nie zmieniły jednak faktu, że Enyaq pozostał absolutną niszą, czego powodem były wysokie ceny i elektryczny napęd.
Oczywiście po kolejnym zaostrzeniu norm emisji spalin, która weszła w życie 1 stycznia 2025 roku, Enyaq nie zniknie z oferty. Wprost przeciwnie, już w połowie stycznia zostanie zaprezentowana wersja po liftingu. Na razie Skoda ujawniła pierwsze szkice tego pojazdu.
Skoda Enyaq po liftingu
Skoda Enyaq po liftingu. Nadwozie
Lifting obejmie obydwie wersje nadwoziowe. Na szkicach widać, że został przeprojektowany przód - sercem języka stylistycznego Modern Solid jest podświetlany tzw. Tech-Deck Face, który zastępuje tradycyjny grill Skody.
Ponadto samochód otrzyma dzielone reflektory, ich smuklejsza, górna część płynnie przechodzi w linie błotników. Całość uzupełniają zmienione zderzaki, w których można znaleźć wstawki w kolorze srebrnym (podobnie jak w osłonach progów). Również napis Skoda na masce, który zastąpił logo, jest wykonany w tym kolorze. Nowy jest również zielony kolor nadwozia.
Skoda Enyaq po liftingu
Zmianom poddano również tylną część samochodu. Logo marki na pokrywie bagażnika zostało zastąpione napisem Skoda w kolorze srebrnym. Całości dopełniają charakterystyczne dla marki tylne światła w kształcie litery C.
Zarówno Enyaq, jak i Enyaq Coupe będą miały poprawioną aerodynamikę, częściowo dzięki przeprojektowanej części przedniej pojazdu, a to ma przekładać się na odrobinę większy zasięg.
Skoda Enyaq po liftingu
Enyaq Coupe po liftingu ma być najbardziej aerodynamicznym modelem w obecnej gamie Skody, z łagodnie opadającą linią dachu, która płynnie przechodzi od słupka B do tyłu.
Skoda Enyaq po liftingu zostanie oficjalnie zaprezentowana jeszcze w styczniu.