Skoda Enyaq to pierwszy elektryczny model czeskiej producenta. Bazujący na modułowej platformie MEB Volkswagena pojazd debiutował w 2020 roku, ale do Polski trafił dopiero na początku 2021 roku. Samochód nigdy nie stał się przebojem. Od wejścia na rynek do końca 2024 roku sprzedano tylko 250 tys. egzemplarzy, w tym samym 2024 roku - 75 tys. Mimo krachu na rynku samochodów elektrycznych Skoda nie może sobie oczywiście pozwolić na wycofanie z produkcji aut bateryjnych, dlatego Enyaq przeszedł właśnie lifting.
- Skoda Enyaq po liftingu. Nadwozie
- Skoda Enyaq po liftingu. Wnętrze
- Skoda Enyaq po liftingu. Napęd
Skoda Enyaq po liftingu. Nadwozie
Skoda Enyaq najbardziej zmieniła się z przodu, auto otrzymało praktycznie nowy front, nawiązujący do mniejszego i zaprezentowanego niedawno Elroqa. Na masce nie znajdziemy już loga, które zastąpiono napisem SKODA, poniżej, między rozdzielonymi światłami umieszczono czarny tzw. Tech-Deck Front, czyli czarną powierzchnię za którą skryte są czujniki potrzebne systemów wspomagania kierowcy (radar i kamera). Tech-Deck jest znacznie mniejszy niż poprzedni grill.
Skoda Enyaq po liftingu
Nad Tech-Deckiem znalazł się tzw. Light Band, czyli listwa świetlna łącząca górne elementy reflektorów.
Tylne światła są zgodne z klasycznym kształtem litery C i występują w dwóch wersjach, obie wykorzystują technologię LED. Ponadto pojawiły się nowe wzory felg i jeden nowy kolor nadwozia.
Skoda Enyaq po liftingu
Skoda Enyaq po liftingu. Wnętrze
Znacznie mniej nowości znajdziemy z kabinie. Przed kierowcą nadal znajduje się niewielki, 5-calowy ekran, a na środku znajduje się drugi, 13-calowy, który stanowi centrum zarządzania samochodem. Opcją jest wyświetlacz przezierny z rozszerzoną rzeczywistością.
Skoda Enyaq po liftingu
W Skodzie Enyaq po liftingu pojawiły się również system zdalnego parkowania (kierowca może być poza autem), ponadto system bezkluczykowy otwiera auto od razu po zbliżeniu się kierowcy i zamyka - po jego oddaleniu się od samochodu.
Samochód nadal będzie dostępny w sześciu wzorach wykończenia wnętrza, tzw. Desing Selections.
Skoda Enyaq po liftingu
Skoda Enyaq po liftingu. Napęd
Zmian nie ma również w zakresie jednostek napędowych. Skoda Enyaq po liftingu jest dostępna z dwoma rozmiarami baterii i trzema opcjami układu napędowego, zapewniając moc od 150 kW do 210 kW. Enyaq 60 ma baterię o pojemności 63 kWh (59 netto), moc 150 kW i 310 Nm, jego prędkość maksymalna to 160 km. Enyaq 85 ma również jeden silnik napędzający koła tylne, ale o mocy 210 kW (545 Nm), a jego akumulator ma 82 kWh (77 netto) pojemności.
Skoda Enyaq po liftingu
Natomiast Enyaq 85x wyposażony jest w dwa silniki napędzające obie osie i ma baterię o pojemności 82 kWh. Obie mocniejsze wersje mogą się rozpędzić do 180 km/h.
Ładowanie akumulatora jest możliwe z mocą do 175 kW. Dzięki lepszemu współczynnikowi oporu powietrza zasięgi Skody Enyaq mają być symbolicznie większe niż wcześniej.
Zamówienia na Skodę Enyaq ruszą jeszcze w styczniu. Europejskie ceny zaczynają się od 44 tys. euro, polskie nie są jeszcze znane.