chceauto.pl
x
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersja

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersja

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-08-13 Opinie
Porsche konsekwentnie rozwija gamę samochodów hybrydowych. Po linii modelowej Panamera teraz gama Cayenne wzbogaca się o flagowy wariant w postaci hybrydy plug-in.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé czerpią moc o wartości 500 kW (680 KM) z 4-litrowego silnika V8 (404 kW/550 KM) oraz jednostki elektrycznej (100 kW/136 KM) połączonej z 8-biegową przekładnią Tiptronic S. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 900 Nm jest dostępny tuż powyżej obrotów biegu jałowego.

Obie odmiany przyspieszają od zera do 100 km/h w 3,8 s i osiągają maksymalną prędkość 295 km/h, ponadto mogą przejechać do 40 km wyłącznie na prądzie.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Poza dwoma topowymi wariantami w gamie hybryd Porsche debiutuje nowe Cayenne E-Hybrid Coupé o mocy 340 kW (462 KM), momencie obrotowym 700 Nm i do 43 km zasięgu w trybie elektrycznym. Ponownie można zamawiać także Cayenne E-Hybrid, teraz wyposażone w filtr cząstek stałych.

Silnik elektryczny w Cayenne Turbo S E-Hybrid znajduje się pomiędzy jednostką V8 a 8-biegową przekładnią Tiptronic S. Oba motory są ze sobą połączone za pośrednictwem sprzęgła rozdzielającego, umieszczonego wewnątrz modułu hybrydowego (ECA – Electric Clutch Actuator, z ang. elektryczny siłownik sprzęgła).

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
W trybie jazdy E-Power silnik elektryczny jest zdolny samodzielnie rozpędzić pojazd do maksymalnej prędkości 135 km/h. Można używać go również w innych trybach, w celu dodatkowego zwiększenia mocy. Do ich wyboru służy pokrętło standardowego pakietu Sport Chrono (Hybrid Auto, Sport i Sport Plus).

Akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,1 kWh zamontowano pod podłogą bagażnika. Za pomocą standardowej pokładowej ładowarki AC (prądu przemiennego) o mocy 7,2 kW, przy użyciu 400-woltowego połączenia z bezpiecznikiem 16 A, można go „zatankować do pełna” w ciągu 2,4 godziny. Ładowanie z konwencjonalnego domowego gniazdka (230 V, 10 A) trwa 6 godzin. Co więcej, proces ładowania można zaplanować za pośrednictwem Porsche Communication Management (PCM) lub korzystając z aplikacji Porsche Connect.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid
Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé mają bogate wyposażenie standardowe, obejmujące m.in.: system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), wysokowydajny układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), 21-calowe koła, wspomaganie układu kierowniczego Plus i pakiet Sport Chrono.

Adaptacyjne trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne w połączeniu z Porsche Active Suspension Management (PASM) zapewnia szerokie spektrum typowej dla Porsche dynamiki jazdy oraz komfortu. Na życzenie dostępne są również m.in. felgi z lekkich stopów o średnicy do 22 cali czy skrętna tylna oś.

Wszystkie odmiany Cayenne są standardowo wyposażone w pełny pakiet funkcji z zakresu łączności, w tym nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, inteligentną obsługę głosową online i rozbudowane usługi Porsche Connect z wyszukiwarką publicznych stacji ładowania.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé
Wyposażenie obejmuje również LED-owe reflektory, tempomat z funkcją ogranicznika prędkości, oparty na kamerze układ ochrony pieszych oraz asystenta parkowania z przodu i z tyłu (w Cayenne Coupé – z kamerą cofania). Lista opcjonalnych dodatków obejmuje matrycowe reflektory LED, ekran head-up, asystenta jazdy nocnej z kamerą termowizyjną oraz cyfrowego pilota Porsche InnoDrive, łączącego funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta utrzymania pasa, rozpoznawania znaków drogowych, aktywnego prowadzenia pasem ruchu, asystenta skrzyżowań i hamowania awaryjnego.

Podobnie jak Cayenne, również Cayenne Coupé jest teraz dostępny w dwóch różnych wersjach hybrydowych: w połączeniu z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo, a także z 3-litrową jednostką V6 turbo – jako nowe Cayenne E-Hybrid Coupé. Wariant ten rozwija moc 340 kW (462 KM) i moment obrotowy 700 Nm.

W zestawieniu ze standardowym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 na do 100 km/h w 5,1 s (5,0 s w przypadku sportowych pakietów obniżających masę własną) i osiąga prędkość maksymalną 253 km/h. Zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi do 43 km.

Wszystkie cztery hybrydowe wersje Cayenne można już zamawiać. Ich ceny rozpoczynają się od 440 tys. zł za Cayenne E-Hybrid i 469 tys. zł za Cayenne E-Hybrid Coupé. Cayenne Turbo S E-Hybrid kosztuje od 843 tys. zł, a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé – od 864 tys. zł.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersja - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersjaPorsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersjaPorsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersjaPorsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersjaPorsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersjaPorsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersjaPorsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersja

Zobacz także

Porsche Cayenne Coupe!

Porsche Cayenne Coupe! 2019-03-21

Porsche poszerza rodzinę modelu Cayenne. Do gamy trzeciej generacji tego popularnego SUV-a dołącza jeszcze bardziej sportowy wariant – Cayenne Coupé. Najważniejsze cechy nowego Cayenne Coupé to: ostrzejsze linie z całkowicie unikalną tylną partią...
Rekordowy rok Porsche! Będzie nowy rekord?

Rekordowy rok Porsche! Będzie nowy rekord? 2018-10-19

Wygląda na to, że kondycja finansowa nabywców nowych pojazdów w Europie nieustannie się poprawie. Po pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 roku wzrost sprzedaży zanotowało m.in. Porsche. Firma ze Stuttgartu zwiększyła dostawy swoich samochodów o 6...
Rekordowe półrocze Porsche

Rekordowe półrocze Porsche 2018-07-18

Porsche ma za sobą najlepsze pierwsze półrocze w swojej historii – zarówno w ujęciu globalnym, jak i na polskim rynku. Od stycznia do czerwca 2018 roku w naszym kraju zarejestrowano 885 nowych samochodów Porsche, o 26,4% więcej niż w pierwszym...
Porsche Cayenne III jako hybryda plug-in

Porsche Cayenne III jako hybryda plug-in 2018-05-02

Porsche poszerza gamę modelu Cayenne o hybrydę typu plug-in. Cayenne E-Hybrid napędzane jest 3-litrowym silnikiem V6 (250 kW/340 KM) oraz jednostką elektryczną (100 kW/136 KM). Moc systemowa układu hybrydowego to 340 kW (462 KM). Maksymalny moment...
Euro NCAP. Rozbili aż 9 samochodów!

Euro NCAP. Rozbili aż 9 samochodów! 2017-11-29

Euro NCAP opublikowało wyniki testów zderzeniowych aż dziewięciu, debiutujących właśnie w europejskich salonach, pojazdów. Tym razem próbom poddano: BMW X3, Citroena e-Mehari, DS7 Crossback, Hondę Civic, Jaguara E-Pace, Mercedesa klasy X, Porsche...
Nowe Porsche Cayenne na Krecie

Nowe Porsche Cayenne na Krecie 2017-11-05

Porsche wprowadza własnie do swojej oferty nowe, trzecie już, wcielenie modelu Cayenne. Mieliśmy okazję sprawdzić, jak ten potężny suv radzi sobie na wymagających, krętych drogach greckiej Krety!
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.