chceauto.pl
x
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2023-08-29
Porsche wprowadza na rynek najmocniejszy wariant linii swoich SUV-ów – Cayenne Turbo E-Hybrid. Nowa topowa odmiana legitymuje się kosmiczną mocą 739 KM.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT
Nowa generacja Porsche Cayenne debiutowała na początku 2023. Teraz gama modelowa zostaje poszerzona o topowy wariant. Tak jak wcześniej, najmocniejsze Cayenne dysponuje hybrydowym napędem typu plug-in. Porsche udoskonaliło technikę następcy Cayenne Turbo S E-Hybrid w wielu obszarach, osiągając znaczne wzrosty – zwłaszcza w zakresie osiągów oraz zasięgu w trybie elektrycznym.

Silnik elektryczny o mocy 130 kW (176 KM) uzupełnia gruntownie zmodyfikowany 4,0-litrowy motor V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 441 kW (599 KM). Obie jednostki zapewniają maksymalną moc systemową 544 kW (739 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 950 Nm.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Cayenne Turbo E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h.

W porównaniu do poprzednika Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oferuje znacznie większy zasięg w trybie elektrycznym w połączeniu z krótszym czasem ładowania. Dzięki pojemności zwiększonej do 25,9 kWh akumulator zainstalowany pod podłogą przestrzeni bagażowej umożliwia przejechanie do 82 km wyłącznie na napędzie elektrycznym (w mieście). Nowa ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW skraca czas ładowania przy wykorzystaniu odpowiedniej ładowarki ściennej (wallboxa) lub stacji ładowania do mniej niż 2,5 godziny.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid jest standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które pozwala ona osobno regulować etapy odbicia oraz kompresji. Standardem w jest również Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) z blokadą mechanizmu różnicowego. Opcjonalnie dostępne są układ Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i skrętna tylna oś.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid będzie dostępne zarówno jako klasyczny SUV, jak i Coupe. Samochód wyróżnia się zarezerwowaną dla odmian Turbo stylistyką przedniego pasa, z powiększonymi wlotami powietrza chłodzącego, zaakcentowanymi błyszczącymi czarnymi prowadnicami powietrza. Ponadto nakładki na nadkola i tylny zderzak lakierowane na kolor nadwozia. Inne wyróżniki Turbo E-Hybrid to dwie podwójne końcówki układu wydechowego ze szczotkowanej stali nierdzewnej oraz czerwone zaciski hamulcowe.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT
]Wewnątrz znajdziemy aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej i panelach drzwi. Podsufitkę pokrywa materiał Race-Tex. Standardowe wyposażenie obejmuje podgrzewaną sportową kierownicę GT z przełącznikiem umożliwiającym szybki i bezpośredni wybór żądanego trybu jazdy oraz obite skórą sportowe fotele regulowane w 18 kierunkach. Alternatywnie dostępne są komfortowe siedzenia ze skórzaną tapicerką oraz 14-kierunkową regulacją.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe będzie dostępne również z pakietem GT. Pod kątem tej wersji zestrojono wszystkie układy podwozia i sterowania, w tym zawieszenie pneumatyczne. Nadwozie zostało obniżone o 10 mm, a zastosowanie specyficznych łożysk i związane z tym zwiększone pochylenie kół przedniej osi (-0,58°) – w połączeniu z szerszymi oponami – zapewnia bardziej dynamiczne reakcje układu kierowniczego na zakrętach, wyższą ogólną precyzję prowadzenia i wyraźnie lepszą przyczepność na łukach.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT
Standardem pakietu GT są również wysokowydajne hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Z zewnątrz pakiet GT wyróżnia się specyficznym przednim pasem z czarnymi akcentami, czarnymi poszerzeniami nadkoli, karbonowymi bocznymi elementami spojlera dachowego, centralnie umieszczonymi końcówkami tytanowego układu wydechowego z Turbo GT oraz tylnym dyfuzorem z włókna węglowego. Także dach wykonano z lekkiego włókna węglowego.

Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.

Samochody można już zamawiać. Ceny Cayenne Turbo E-Hybrid rozpoczynają się od 863 tys. zł, a Coupe - od 880 tys. zł. Dostępność Cayenne Turbo E-Hybrid z pakietem GT, w cenie od 1,021 mln zł, jest ograniczona do rynków, gdzie ze względu na lokalne przepisy nie oferuje się już Cayenne Turbo GT. Dotyczy to większości krajów UE, a także Japonii, Hongkongu, Tajwanu oraz Singapuru.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było! - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!

Zobacz także

Porsche Cayenne S E-Hybrid. Nowość

Porsche Cayenne S E-Hybrid. Nowość 2023-09-26

Porsche poszerza ofertę hybrydowych odmian nowego Cayenne o wersję S E-Hybrid.Porsche Cayenne S E-Hybrid to trzeci zelektryfikowany wariant silnikowy tej serii modelowej, plasujący się pomiędzy Cayenne E-Hybrid oraz Cayenne Turbo E-Hybrid. Wersja ta jest...
Porsche Cayenne po liftingu

Porsche Cayenne po liftingu 2023-04-19

Porsche Cayenne przeszło gruntowną modernizację. Niestety, przy okazji z europejskiej gamy wycięto topowy model, czy Cayenne Turbo GT.To nie jest liftng. Stylistycznie Cayenne zmieniło się niewiele, ale technologicznie - bardzo. Zmiany pojawiły się w...
Nowe Porsche Cayenne. Pierwsze zdjęcia kabiny

Nowe Porsche Cayenne. Pierwsze zdjęcia kabiny 2023-03-31

18 kwietnia Porsche oficjalnie zaprezentuje Cayenne... no właśnie nie do końca nowej generacji. Co prawda, obecny model ma już sześć lat, więc najwyższa pora na generacyjną zmianę, ale wiadomo, że jesteśmy w trudnym czasie, gdy dochodzi do...
Porsche Cayenne po modernizacji w ostatnich testach

Porsche Cayenne po modernizacji w ostatnich testach 2023-02-10

Porsche przygotowuje modernizację modelu Cayenne. Samochód debiutował w 2017 roku, ale producent zamiast prezentować nową generację, zdecydował się tylko na daleko idącą modernizację. Zmiany mają obejmują zespół napędowy, podwozie, design,...
Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce

Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce 2022-07-29

Rok 2021 był najlepszym w historii dla Porsche w Polsce. Wszystko wskazuje jednak na to, że kolejny rekord sprzedaży padnie już w tym roku - w pierwszych sześciu miesiącach Porsche sprzedało w naszym kraju blisko 40 proc. więcej samochodów niż w...
Nowy system infotainment Porsche

Nowy system infotainment Porsche 2022-01-24

Porsche udoskonala swój system informacyjno-rozrywkowy. Najnowsza, szósta generacja Porsche Communication Management (PCM), dostępna w modelach 911, Taycan, Cayenne i Panamera, oferuje wiele nowych rozwiązań oraz funkcji. Należą do nich pierwsza natywna...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS