chceauto.pl
x
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2023-08-29
Porsche wprowadza na rynek najmocniejszy wariant linii swoich SUV-ów – Cayenne Turbo E-Hybrid. Nowa topowa odmiana legitymuje się kosmiczną mocą 739 KM.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT
Nowa generacja Porsche Cayenne debiutowała na początku 2023. Teraz gama modelowa zostaje poszerzona o topowy wariant. Tak jak wcześniej, najmocniejsze Cayenne dysponuje hybrydowym napędem typu plug-in. Porsche udoskonaliło technikę następcy Cayenne Turbo S E-Hybrid w wielu obszarach, osiągając znaczne wzrosty – zwłaszcza w zakresie osiągów oraz zasięgu w trybie elektrycznym.

Silnik elektryczny o mocy 130 kW (176 KM) uzupełnia gruntownie zmodyfikowany 4,0-litrowy motor V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 441 kW (599 KM). Obie jednostki zapewniają maksymalną moc systemową 544 kW (739 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 950 Nm.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Cayenne Turbo E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h.

W porównaniu do poprzednika Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oferuje znacznie większy zasięg w trybie elektrycznym w połączeniu z krótszym czasem ładowania. Dzięki pojemności zwiększonej do 25,9 kWh akumulator zainstalowany pod podłogą przestrzeni bagażowej umożliwia przejechanie do 82 km wyłącznie na napędzie elektrycznym (w mieście). Nowa ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW skraca czas ładowania przy wykorzystaniu odpowiedniej ładowarki ściennej (wallboxa) lub stacji ładowania do mniej niż 2,5 godziny.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid jest standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które pozwala ona osobno regulować etapy odbicia oraz kompresji. Standardem w jest również Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) z blokadą mechanizmu różnicowego. Opcjonalnie dostępne są układ Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i skrętna tylna oś.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid będzie dostępne zarówno jako klasyczny SUV, jak i Coupe. Samochód wyróżnia się zarezerwowaną dla odmian Turbo stylistyką przedniego pasa, z powiększonymi wlotami powietrza chłodzącego, zaakcentowanymi błyszczącymi czarnymi prowadnicami powietrza. Ponadto nakładki na nadkola i tylny zderzak lakierowane na kolor nadwozia. Inne wyróżniki Turbo E-Hybrid to dwie podwójne końcówki układu wydechowego ze szczotkowanej stali nierdzewnej oraz czerwone zaciski hamulcowe.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT
]Wewnątrz znajdziemy aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej i panelach drzwi. Podsufitkę pokrywa materiał Race-Tex. Standardowe wyposażenie obejmuje podgrzewaną sportową kierownicę GT z przełącznikiem umożliwiającym szybki i bezpośredni wybór żądanego trybu jazdy oraz obite skórą sportowe fotele regulowane w 18 kierunkach. Alternatywnie dostępne są komfortowe siedzenia ze skórzaną tapicerką oraz 14-kierunkową regulacją.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe będzie dostępne również z pakietem GT. Pod kątem tej wersji zestrojono wszystkie układy podwozia i sterowania, w tym zawieszenie pneumatyczne. Nadwozie zostało obniżone o 10 mm, a zastosowanie specyficznych łożysk i związane z tym zwiększone pochylenie kół przedniej osi (-0,58°) – w połączeniu z szerszymi oponami – zapewnia bardziej dynamiczne reakcje układu kierowniczego na zakrętach, wyższą ogólną precyzję prowadzenia i wyraźnie lepszą przyczepność na łukach.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT
Standardem pakietu GT są również wysokowydajne hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Z zewnątrz pakiet GT wyróżnia się specyficznym przednim pasem z czarnymi akcentami, czarnymi poszerzeniami nadkoli, karbonowymi bocznymi elementami spojlera dachowego, centralnie umieszczonymi końcówkami tytanowego układu wydechowego z Turbo GT oraz tylnym dyfuzorem z włókna węglowego. Także dach wykonano z lekkiego włókna węglowego.

Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.

Samochody można już zamawiać. Ceny Cayenne Turbo E-Hybrid rozpoczynają się od 863 tys. zł, a Coupe - od 880 tys. zł. Dostępność Cayenne Turbo E-Hybrid z pakietem GT, w cenie od 1,021 mln zł, jest ograniczona do rynków, gdzie ze względu na lokalne przepisy nie oferuje się już Cayenne Turbo GT. Dotyczy to większości krajów UE, a także Japonii, Hongkongu, Tajwanu oraz Singapuru.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było! - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!

Zobacz także

Porsche Cayenne Electric oficjalnie

Porsche Cayenne Electric oficjalnie 2025-11-22

Chociaż samochody elektryczne nie sprzedają się zgodnie z oczekiwaniami, to zaostrzane wciąż normy emisji spalin sprawiają, że producenci muszą rozwijać auta bateryjne. Dlatego właśnie Porsche wprowadziło Cayenne Electric.
Porsche Cayenne GTS po modernizacji z większą mocą

Porsche Cayenne GTS po modernizacji z większą mocą 2024-05-05

Skrót GTS pochodzi od słów Gran Turismo Sport, co w praktyce oznacza mocne wersje napędowe. Cayenne GTS wyróżnia zmodyfikowane zawieszenie ze zmniejszonym o 1 cm prześwitem. Samochód jest teraz standardowo wyposażony w adaptacyjne zawieszenie...
Porsche Cayenne S E-Hybrid. Nowość

Porsche Cayenne S E-Hybrid. Nowość 2023-09-26

Porsche poszerza ofertę hybrydowych odmian nowego Cayenne o wersję S E-Hybrid.Porsche Cayenne S E-Hybrid to trzeci zelektryfikowany wariant silnikowy tej serii modelowej, plasujący się pomiędzy Cayenne E-Hybrid oraz Cayenne Turbo E-Hybrid. Wersja ta jest...
Porsche Cayenne po liftingu

Porsche Cayenne po liftingu 2023-04-19

Porsche Cayenne przeszło gruntowną modernizację. Niestety, przy okazji z europejskiej gamy wycięto topowy model, czy Cayenne Turbo GT.To nie jest liftng. Stylistycznie Cayenne zmieniło się niewiele, ale technologicznie - bardzo. Zmiany pojawiły się w...
Nowe Porsche Cayenne. Pierwsze zdjęcia kabiny

Nowe Porsche Cayenne. Pierwsze zdjęcia kabiny 2023-03-31

18 kwietnia Porsche oficjalnie zaprezentuje Cayenne... no właśnie nie do końca nowej generacji. Co prawda, obecny model ma już sześć lat, więc najwyższa pora na generacyjną zmianę, ale wiadomo, że jesteśmy w trudnym czasie, gdy dochodzi do...
Porsche Cayenne po modernizacji w ostatnich testach

Porsche Cayenne po modernizacji w ostatnich testach 2023-02-10

Porsche przygotowuje modernizację modelu Cayenne. Samochód debiutował w 2017 roku, ale producent zamiast prezentować nową generację, zdecydował się tylko na daleko idącą modernizację. Zmiany mają obejmują zespół napędowy, podwozie, design,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS