chceauto.pl
x
Porsche Cayenne Turbo GT

Porsche Cayenne Turbo GT

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2021-07-02 Opinie
Porsche uzupełnia gamę Cayenne o skonfigurowaną pod kątem maksymalnych osiągów wersję Turbo GT. Źródłem mocy tego samochodu jest czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 471 kW (640 KM) – to o 67 kW (90 KM) więcej niż w Cayenne Turbo Coupé – oraz maksymalnym momencie obrotowym 850 Nm (wzrost o 80 Nm).

Porsche Cayenne Turbo GT
Porsche Cayenne Turbo GT
Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,3 sekundy (o 0,6 s mniej), a prędkość maksymalna wynosi 300 km/h (o 14 km/h więcej).

Cayenne Turbo GT jest dostępne wyłącznie w postaci czteromiejscowego Coupé. Jego standardowe wyposażenie obejmuje wszystkie dostępne układy podwozia oraz opracowane specjalnie dla tego wariantu opony o wysokich osiągach.

W porównaniu z Cayenne Turbo Coupé nowe Turbo GT "wisi" o 17 mm bliżej nawierzchni. Z tego powodu zarówno pasywne komponenty podwozia, jak i aktywne układy sterujące zostały przeprojektowane. Na przykład sztywność trzykomorowego zawieszenia pneumatycznego wzrosła o 15%, dostrojono też charakterystykę amortyzatorów Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz zastosowanego tu wspomagania układu kierowniczego Plus, a także skrętnej tylnej osi.

Porsche Cayenne Turbo GT
Porsche Cayenne Turbo GT
Dopasowano również działanie układu Porsche Torque Vectoring, który dopuszcza większe różnice w przekazywaniu momentu obrotowego na poszczególne koła. Na prowadzenie korzystnie wpływa też kompleksowo zoptymalizowana przednia oś. W porównaniu z Turbo Coupé przednie obręcze są o 1 cal większe, a ujemne pochylenie kół (tzw. negatyw) zwiększono o 0,45 stopnia. Chodzi o zapewnienie 22-calowym wyczynowym oponom Pirelli P Zero Corsa, opracowanym specjalnie dla Turbo GT, większej powierzchni styku. Za hamowanie odpowiada dostępny w standardzie układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Podwójnie turbodoładowany silnik Cayenne Turbo GT jest obecnie najmocniejszą ośmiocylindrową jednostką Porsche. Najszerzej zakrojone modernizacje zostały przeprowadzone w zakresie napędu wału korbowego, turbosprężarek, bezpośredniego wtrysku paliwa, układów dolotowego i zasilania oraz chłodzenia powietrza doładowującego.

Porsche Cayenne Turbo GT
Porsche Cayenne Turbo GT
Silnik V8 z Turbo GT różni się od jednostki Turbo Coupé zasadniczymi elementami, takimi jak wał korbowy, korbowody, tłoki, napęd łańcucha rozrządu oraz tłumiki drgań skrętnych.

Z uwagi na przyrost mocy – do 471 kW (640 KM), komponenty te zostały zaprojektowane z myślą o wyższych maksymalnych obciążeniach i lepszej dynamice jazdy. Zmodyfikowano również ośmiostopniową przekładnię Tiptronic S, która zmienia biegi szybciej, oraz układ Porsche Traction Management (PTM). Wprowadzono także dodatkowe chłodzenie skrzyni rozdzielczej cieczą.

Standardowo Cayenne Turbo GT otrzymuje unikalny sportowy układ wydechowy z centralnie umieszczonymi końcówkami. Na odcinku od środka pojazdu, włącznie z tylnym tłumikiem, jest on wykonany z lekkiego i szczególnie żaroodpornego tytanu. Dodatkową oszczędność masy uzyskano, pomijając środkowy tłumik.

Porsche Cayenne Turbo GT
Porsche Cayenne Turbo GT
Porsche Cayenne Turbo GT wyróżnia się stylistycznie. Samochód otrzymał nowy przedni zderzak z efektownym spojlerem i powiększonymi bocznymi wlotami powietrza. W widoku z profilu dominują konturowany dach z włókien węglowych oraz czarne poszerzenia nadkoli, a także 22-calowe obręcze kół GT Design w kolorze Neodyme.

Boczne płaty z włókna węglowego, wzdłużnie przymocowane do spojlera dachowego, są specyficzne dla wariantu GT, podobnie jak wysuwany tylny spojler, który jest o 25 mm większy niż ten w Turbo. Zwiększa to siłę docisku przy maksymalnej prędkości samochodu nawet o 40 kg. Z tyłu uwagę zwraca również panel dyfuzora z włókien węglowych.

Porsche Cayenne Turbo GT
Porsche Cayenne Turbo GT
Seryjna specyfikacja Cayennet Turbo GT obejmuje sportowe przednie fotele z ośmiokierunkową regulacją elektryczną oraz sportowy zestaw tylnych siedzeń z dwoma fotelami – wszystkie są charakterystyczne dla wariantu GT i wyróżniają się perforowanymi środkowymi panelami pokrytymi Alcantarą, kontrastowymi akcentami w kolorze Neodyme lub Arctic Grey oraz napisem „turbo GT” na zagłówku.

Tak jak można oczekiwać od sportowego samochodu Porsche, wielofunkcyjna sportowa kierownica ma żółty pierścień na godzinie 12. W zależności od zamówionej specyfikacji wybrane listwy ozdobne mogą zyskać wykończenie w kolorze matowej czerni.

Wraz z Turbo GT do Cayenne trafia nowa generacja systemu informacyjno-rozrywkowego Porsche Communication Management (PCM) – wydajniejsza, z nowym interfejsem użytkownika i wyróżniająca się unowocześnioną logiką obsługi.

Cayenne Turbo GT można już zamawiać. Model ten trafi do salonów w połowie września 2021 r. Ceny w Polsce zaczynają się od 963 000 zł brutto.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Porsche Cayenne Turbo GT - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Cayenne Turbo GTPorsche Cayenne Turbo GTPorsche Cayenne Turbo GTPorsche Cayenne Turbo GTPorsche Cayenne Turbo GTPorsche Cayenne Turbo GTPorsche Cayenne Turbo GTPorsche Cayenne Turbo GT

Zobacz także

Nadjeżdża Porsche Cayenne Turbo S!

Nadjeżdża Porsche Cayenne Turbo S! 2021-05-21

Walter Röhrl sprawdza możliwości nowego, mocnego wariantu Porsche Cayenne – jeszcze w postaci lekko zakamuflowanego prototypu. Na pętli Grand Prix toru Hockenheimring dwukrotny rajdowy mistrz świata i ambasador marki Porsche zdążył już pokonać za...
Porsche Cayenne E-Hybrid z większą baterią

Porsche Cayenne E-Hybrid z większą baterią 2020-10-29

Porsche zwiększyło zasięg jazdy w trybie elektrycznym wszystkich wariantów Cayenne z hybrydowym napędem plug-in. Pojemność brutto akumulatora wysokonapięciowego wynosi obecnie 17,9 kWh zamiast wcześniejszych 14,1 kWh, a to przekłada się na wzrost...
Porsche Cayenne GTS. Mocna nowość

Porsche Cayenne GTS. Mocna nowość 2020-06-18

W samochodach - typowo dla rodziny GTS - szczególnie ważną rolę odgrywa układ napędowy: zamiast poprzednio stosowanego 3,6-litrowego silnika biturbo V6 pod maską Cayenne GTS znów pracuje V8. Czterolitrowa jednostka biturbo dysponuje mocą 338 kW (460...
12 hybryd plug-in Porsche

12 hybryd plug-in Porsche 2019-10-30

Porsche rozpoczęło już sprzedaż modelu Taycan, rozpoczynając nową erę w dziejach marki – napędu całkowicie elektrycznego. Ale producent ze Stuttgartu-Zuffenhausen elektryfikuje gamę swoich aut od wielu lat. Dziś oferta sportowych samochodów...
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersja

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersja 2019-08-13

Porsche konsekwentnie rozwija gamę samochodów hybrydowych. Po linii modelowej Panamera teraz gama Cayenne wzbogaca się o flagowy wariant w postaci hybrydy plug-in. Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé czerpią moc o wartości 500 kW...
Porsche popularne jak nigdy. W Polsce!

Porsche popularne jak nigdy. W Polsce! 2019-08-01

Porsche umocniło swoją pozycję na polskim rynku: od stycznia do czerwca 2019 roku w naszym kraju zarejestrowano 1049 nowych aut niemieckiej marki. To aż o 18,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku! Najchętniej wybieraną linią...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.