chceauto.pl
x
Porsche Cayenne III generacji!

Porsche Cayenne III generacji!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2017-08-29
15 lat po premierze samochodu, który na zawsze odmienił oblicze Porsche, niemiecki producent zaprezentował trzecią generacje modelu Cayenne.

Porsche Cayenne S III
Porsche Cayenne S III
]Wygląd nowego pojazdu nie jest zaskoczeniem. W naszym serwisie publikowaliśmy już zdjęcia tego pojazdu z przedprodukcyjnych testów. Zaskoczenia nie ma również dlatego, że chociaż Cayenne III jest całkowicie nowym pojazdem, to (szczególnie z boku) wygląda jak oferowany od siedmiu lat poprzednik!

Różnice tkwią w detalach. Nowe Cayenne jest o 6,3 cm dłuższe od drugiej generacji, o 4 cm szersze i o niespełna 1 cm niższe, co wszystko daje bardziej sportowe proporcje.

Większe wymiary zewnętrzne oznaczają również większe wnętrze. Np. pojemność bagażnika wzrosła o niebagatelne 100 litrów, do 770 litrów.

Porsche Cayenne III
Porsche Cayenne III
Mocno zmieniło się wnętrze Cayenne, które obecnie jest podobne do tego z Panamery. Na środkowej konsoli uwagę przykuwa olbrzymi ekran dotykowy, którego przekątna wynosi aż 12,3 cala. Centralne miejsce na panelu wskaźników zajmuje analogowy obrotomierz. Sąsiadują z nim dwa 7-calowe ekrany, prezentujące wszystkie istotne informacje na temat jazdy oraz dodatkowe dane, których zakres można wybierać za pomocą instrumentów na wielofunkcyjnej kierownicy.

Jednym z najważniejszych systemów jest Asystent jazdy nocnej z kamerą termowizyjną. Lista wyposażenia obejmuje również Asystentów zmiany i utrzymania pasy ruchu z funkcją rozpoznawania znaków, Asystenta jazdy w korkach oraz ParkAssist z widokiem otoczenia samochodu.

Porsche Cayenne III
Porsche Cayenne III
]Nowe SUV Porsch eod razu debiutuje w dwóch wariantach. Pierwszy z nich, Cayenne, ma 6-cylindrowy silnik turbo o pojemności 3 litrów, mocy 340 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ten bazowy model rozpędza się do 100 km/h w 6,2 s (5,9 s z pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna wynosi 245 km/h.

Drugi wariant to model Cayenne S, napędzany 2,9-litrowym silnikiem V6 biturbo. I ta jednostka jest nową konstrukcją. Osiąga moc 440 KM, o 20 KM więcej niż poprzednik, oraz 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h Cayenne S przyspiesza w 5,2 s (z pakietem Sport Chrono: 4,9 s). Prędkość maksymalna wynosi 265 km/h.

Porsche Cayenne S III
Porsche Cayenne S III
Takie osiągi to również zasługą nowej, 8-stopniowej przekładni Tiptronic S. Szybsza zmiana biegów oraz krótsze przełożenia niskich biegów zwiększają osiągi, a długie przełożenie 8. biegu zapewnia niższe zużycie paliwa.

Cayenne musi również spawdzać się w terenie. Tryby off-roadowe ułatwiają kierowcy dobór ustawień właściwych dla danych warunków drogowych. Standardowo aktywowany jest program Onroad. Dla średnio trudnych warunków terenowych przewidziano cztery dodatkowe tryby: Mud (błoto), Gravel (żwir), Sand (piach) oraz Rocks (skały). Pracę napędu, podwozia i blokad dyferencjałów można dopasować do poszczególnych warunków. Za dystrybucję siły napędowej we wszystkich modelach Cayenne odpowiada aktywny napęd na obie osie. Moc pomiędzy przednimi a tylnymi kołami rozdziela inteligentny, w pełni zmienny układ Porsche Traction Management (PTM).

Porsche Cayenne S III
Porsche Cayenne S III
Na potrzeby nowej generacji Porsche przeprojektowało pakiet Sport Chrono. Poza trybami jazdy Normal, Sport i Sport Plus kierowca ma do wyboru indywidualny program pozwalający osobno konfigurować charakterystykę poszczególnych zespołów pojazdu.

Śladem modeli 911 i Panamera nadwozie nowego Cayenne wykorzystuje połączenie lekkich stopów i stali. Karoseria została w całości wykonana z aluminium. Także podłoga kabiny, przednia sekcja nadwozia oraz niemal wszystkie elementy podwozia wykonano z lekkich stopów.

Jedną z innowacji jest wprowadzenie litowo-żelazowego akumulatora rozruchowego, który w stosunku do poprzednika pozwolił obniżyć masę własną pojazdu o 10 kg. W rezultacie Cayenne bez obciążenia waży 1985 kg, o 55 kg mniej niż dotąd – i to pomimo znacznie bogatszego wyposażenia seryjnego, obejmującego teraz moduł telefonii LTE z hotspotem WiFi, usługi Porsche Connect czy ochronę pieszych.

Trzecią generację Porsche Cayenne można już zamawiać. Ceny Cayenne rozpoczynają się od 359 120 zł, a Cayenne S – od 451 320 zł.

Porsche Cayenne na wideo:



Porsche Cayenne S na wideo:



Porsche Cayenne III generacji! - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Cayenne III generacji!Porsche Cayenne III generacji!Porsche Cayenne III generacji!Porsche Cayenne III generacji!Porsche Cayenne III generacji!Porsche Cayenne III generacji!Porsche Cayenne III generacji!Porsche Cayenne III generacji!

Zobacz także

Porsche Cayenne S E-Hybrid. Nowość

Porsche Cayenne S E-Hybrid. Nowość 2023-09-26

Porsche poszerza ofertę hybrydowych odmian nowego Cayenne o wersję S E-Hybrid.Porsche Cayenne S E-Hybrid to trzeci zelektryfikowany wariant silnikowy tej serii modelowej, plasujący się pomiędzy Cayenne E-Hybrid oraz Cayenne Turbo E-Hybrid. Wersja ta jest...
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było! 2023-08-29

Porsche wprowadza na rynek najmocniejszy wariant linii swoich SUV-ów – Cayenne Turbo E-Hybrid. Nowa topowa odmiana legitymuje się kosmiczną mocą 739 KM. Nowa generacja Porsche Cayenne debiutowała na początku 2023. Teraz gama modelowa zostaje poszerzona...
Porsche Cayenne po liftingu

Porsche Cayenne po liftingu 2023-04-19

Porsche Cayenne przeszło gruntowną modernizację. Niestety, przy okazji z europejskiej gamy wycięto topowy model, czy Cayenne Turbo GT.To nie jest liftng. Stylistycznie Cayenne zmieniło się niewiele, ale technologicznie - bardzo. Zmiany pojawiły się w...
Nowe Porsche Cayenne. Pierwsze zdjęcia kabiny

Nowe Porsche Cayenne. Pierwsze zdjęcia kabiny 2023-03-31

18 kwietnia Porsche oficjalnie zaprezentuje Cayenne... no właśnie nie do końca nowej generacji. Co prawda, obecny model ma już sześć lat, więc najwyższa pora na generacyjną zmianę, ale wiadomo, że jesteśmy w trudnym czasie, gdy dochodzi do...
Porsche Cayenne po modernizacji w ostatnich testach

Porsche Cayenne po modernizacji w ostatnich testach 2023-02-10

Porsche przygotowuje modernizację modelu Cayenne. Samochód debiutował w 2017 roku, ale producent zamiast prezentować nową generację, zdecydował się tylko na daleko idącą modernizację. Zmiany mają obejmują zespół napędowy, podwozie, design,...
Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce

Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce 2022-07-29

Rok 2021 był najlepszym w historii dla Porsche w Polsce. Wszystko wskazuje jednak na to, że kolejny rekord sprzedaży padnie już w tym roku - w pierwszych sześciu miesiącach Porsche sprzedało w naszym kraju blisko 40 proc. więcej samochodów niż w...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS