chceauto.pl
x
Porsche Cayenne GTS. Mocna nowość

Porsche Cayenne GTS. Mocna nowość

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-06-18 Opinie
W samochodach - typowo dla rodziny GTS - szczególnie ważną rolę odgrywa układ napędowy: zamiast poprzednio stosowanego 3,6-litrowego silnika biturbo V6 pod maską Cayenne GTS znów pracuje V8. Czterolitrowa jednostka biturbo dysponuje mocą 338 kW (460 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 620 Nm. Z pakietem Sport Chrono obie odmiany GTS rozpędzają się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy i uzyskują prędkość maksymalną 270 km/h.

Porsche Cayenne GTS
Porsche Cayenne GTS
Nowe Cayenne GTS oferuje teraz o 14 kW (20 KM) i 20 Nm więcej od swojego poprzednika. Skutkuje to znacznie lepszymi osiągami, również w przypadku nowego Cayenne GTS Coupé: standardowo sprint od 0 do 100 km/h trwa teraz o 0,6 sekundy krócej niż wcześniej z pakietem Sport Chrono. Prędkość maksymalna wzrosła o 8 km/h.

Jednocześnie istotny nacisk położono na kwestie efektywności. Swój wkład mają tu m.in. optymalnie dobrana 8-biegowa przekładnia automatyczna Tiptronic S, adaptacyjne sterowanie pracą cylindrów, bezpośredni wtrysk benzyny z centralnie umieszczonym wtryskiwaczem oraz inteligentnie zaprojektowany system zarządzania ciepłem. W cyklu NEDC najbardziej sportowe modele Cayenne notują zużycie paliwa od 11,2 do 11,4 l/100 km. W praktyce będzie to zapewne ze 2-3 litry więcej.

Porsche Cayenne GTS
Porsche Cayenne GTS
Standardowa specyfikacja obejmuje wydech z końcówkami umieszczonymi po bokach, zaprojektowany z myślą o zapewnieniu sportowego brzmienia. Nowością jest sportowy układ wydechowy dostrojony pod kątem wysokich częstotliwości. Wyróżniają go dwie centralnie umieszczone owalne końcówki, które są oferowane wyłącznie w Cayenne GTS Coupé, a w przyszłości będą dostępne także w Cayenne Turbo Coupé – w każdym przypadku w połączeniu z opcjonalnym pakietem optymalizującym masę własną.

Standardowe zawieszenie ze stalowymi sprężynami ma o 20 mm zmniejszony prześwit i obejmuje aktywną, sportowo zestrojoną kontrolę tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM). Seryjnie montowany jest również układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), 21-calowe koła oraz duże, żeliwne hamulce (tarcze 390 x 38 mm z przodu, 358 x 28 mm z tyłu).

Porsche Cayenne GTS
Porsche Cayenne GTS
Na życzenie wytracanie prędkości można zoptymalizować za sprawą hamulców Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką z węglika wolframu albo układu hamulcowego Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Lista dodatków obejmuje też trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o 10 mm, skrętną tylną oś oraz system aktywnej stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).

Standardowy wyposażenie obejmuje pakiet Sport Design. Cayenne GTS standardowo wyposażone jest w czarne 21-calowe obręcze RS Spyder Design z satynowym wykończeniem. Kolor czarny mają też przednie wloty powietrza, listwy wokół bocznych szyb, końcówki sportowego układu wydechowego oraz oznaczenie modelu i napis „PORSCHE” z tyłu. Reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) oraz diodowe tylne lampy zostały przyciemnione.

Porsche Cayenne GTS
Porsche Cayenne GTS
Standardowo montowane sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną, zarezerwowane wyłącznie dla nowych wariantów GTS, z uwagi na wydatniejsze boczki zapewniają lepsze podparcie przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Na drzwiach, osłonach progów, obrotomierzu i zagłówkach znalazło się logo „GTS”. Do licznych opcji personalizacji należy pakiet wykończenia wnętrza GTS z dodatkowymi akcentami w kolorze Carmine Red lub Crayon w przypadku elementów takich jak ozdobne przeszycia.

Nowe warianty Porsche Cayenne GTS można już zamawiać; pierwsze samochody będą dostępne u dealerów od początku lipca 2020 r. Ceny Cayenne GTS startują od 560 tys. zł, a Cayenne GTS Coupé – od 590 tys. zł.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Porsche Cayenne GTS. Mocna nowość - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Cayenne GTS. Mocna nowośćPorsche Cayenne GTS. Mocna nowośćPorsche Cayenne GTS. Mocna nowośćPorsche Cayenne GTS. Mocna nowośćPorsche Cayenne GTS. Mocna nowośćPorsche Cayenne GTS. Mocna nowośćPorsche Cayenne GTS. Mocna nowośćPorsche Cayenne GTS. Mocna nowość

Zobacz także

12 hybryd plug-in Porsche

12 hybryd plug-in Porsche 2019-10-30

Porsche rozpoczęło już sprzedaż modelu Taycan, rozpoczynając nową erę w dziejach marki – napędu całkowicie elektrycznego. Ale producent ze Stuttgartu-Zuffenhausen elektryfikuje gamę swoich aut od wielu lat. Dziś oferta sportowych samochodów...
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersja

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersja 2019-08-13

Porsche konsekwentnie rozwija gamę samochodów hybrydowych. Po linii modelowej Panamera teraz gama Cayenne wzbogaca się o flagowy wariant w postaci hybrydy plug-in. Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé czerpią moc o wartości 500 kW...
Porsche popularne jak nigdy. W Polsce!

Porsche popularne jak nigdy. W Polsce! 2019-08-01

Porsche umocniło swoją pozycję na polskim rynku: od stycznia do czerwca 2019 roku w naszym kraju zarejestrowano 1049 nowych aut niemieckiej marki. To aż o 18,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku! Najchętniej wybieraną linią...
Porsche Cayenne Coupe!

Porsche Cayenne Coupe! 2019-03-21

Porsche poszerza rodzinę modelu Cayenne. Do gamy trzeciej generacji tego popularnego SUV-a dołącza jeszcze bardziej sportowy wariant – Cayenne Coupé. Najważniejsze cechy nowego Cayenne Coupé to: ostrzejsze linie z całkowicie unikalną tylną partią...
Rekordowy rok Porsche! Będzie nowy rekord?

Rekordowy rok Porsche! Będzie nowy rekord? 2018-10-19

Wygląda na to, że kondycja finansowa nabywców nowych pojazdów w Europie nieustannie się poprawie. Po pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 roku wzrost sprzedaży zanotowało m.in. Porsche. Firma ze Stuttgartu zwiększyła dostawy swoich samochodów o 6...
Rekordowe półrocze Porsche

Rekordowe półrocze Porsche 2018-07-18

Porsche ma za sobą najlepsze pierwsze półrocze w swojej historii – zarówno w ujęciu globalnym, jak i na polskim rynku. Od stycznia do czerwca 2018 roku w naszym kraju zarejestrowano 885 nowych samochodów Porsche, o 26,4% więcej niż w pierwszym...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.