chceauto.pl
x
Porsche Cayenne E-Hybrid z większą baterią

Porsche Cayenne E-Hybrid z większą baterią

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-10-29 Opinie
Porsche zwiększyło zasięg jazdy w trybie elektrycznym wszystkich wariantów Cayenne z hybrydowym napędem plug-in. Pojemność brutto akumulatora wysokonapięciowego wynosi obecnie 17,9 kWh zamiast wcześniejszych 14,1 kWh, a to przekłada się na wzrost zasięgu w trybie elektrycznym nawet o 30 proc. Według pomiarów w cyklu WLTP EAER City Cayenne E-Hybrid może teraz pokonać przy zerowej lokalnej emisji spalin do 48 km, a Cayenne Turbo S E-Hybrid – do 42 km.

Układ napędowy we wszystkich hybrydowych modelach Cayenne typu plug-in – również w wersji Coupé – korzysta z silnika elektrycznego zintegrowanego z ośmiobiegową przekładnią automatyczną Tiptronic S. Jednostka ta generuje moc 100 kW (136 KM) i 400 Nm momentu obrotowego, pozwalając na rozpędzenie się w trybie całkowicie elektrycznym do maksymalnej prędkości 135 km/h.

W sytuacji zwiększonego zapotrzebowania na siłę napędową lub przełączenia na tryb jazdy Sport lub Sport Plus aktywuje się silnik spalinowy. W przypadku Cayenne E-Hybrid jest to trzylitrowy turbodoładowany motor V6 o mocy 250 kW (340 KM); moc systemowa układu wynosi 340 kW (462 KM). Modele Cayenne Turbo S E-Hybrid wyposażono w czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 404 kW (550 KM), co oznacza, że cały zespół hybrydowy osiąga 500 kW (680 KM).

Porsche Cayenne E-Hybrid
Porsche Cayenne E-Hybrid
Tryby jazdy dostępne w ramach standardowego pakietu Sport Chrono zostały zoptymalizowane. Tryb E-Charge, w którym silnik spalinowy doładowuje akumulator podczas jazdy – poprzez przesunięcie punktu obciążenia, korzysta teraz ze zmodyfikowanej strategii: docelowy stan naładowania akumulatora został zredukowany ze 100 do 80 proc.

Podobnie jak bateria w smartfonie, po osiągnięciu około 80 proc. naładowania wysokonapięciowy akumulator ładuje się bowiem znacznie wolniej i nieefektywnie. Strategia ta ma również korzystny skutek uboczny – sprawia, że kierowca przez cały czas dysponuje pełną mocą rekuperacji.

W zorientowanych na wysokie osiągi programach Sport i Sport Plus akumulator zawsze jest doładowywany do minimalnego poziomu, tak aby zapewnić wystarczające wsparcie ze strony jednostki elektrycznej podczas jazdy w sportowym stylu. Jego ładowanie przebiega teraz efektywniej, z wyższą, stałą mocą – na przykład w Cayenne Turbo S E-Hybrid w trybie Sport Plus wynosi ona średnio 12 kW.

Większość kierowców ładuje swoje zelektryfikowane pojazdy w domu. Do ładowania wszystkich hybrydowych modeli Porsche typu plug-in wystarczy więc zwykłe domowe lub przemysłowe gniazdo elektryczne. W zależności od modelu moc ładowania wynosi do 7,2 kW i można uzyskać ją za pomocą ładowarki Porsche Mobile Charger Connect.

Korzystając z przewodu do ładowania typu 3 możliwe jest także ładowanie na publicznych stacjach ładowania. Ładowarka Porsche Mobile Charger Connect oferuje kilka inteligentnych funkcji: programator czasowy (timer) zapewnia gotowość pojazdu o określonej godzinie. Poza wstępnie zdefiniowanym stopniem naładowania do wyboru są określone opcje klimatyzacji.

Modele Cayenne E-Hybrid na nowy rok modelowy można zamawiać już w salonach Porsche. Ceny Cayenne E-Hybrid zaczynają się od 410 tys. zł. Wariant Coupé, z poszerzonym zakresem wyposażenia standardowego, kosztuje od 439 tys. zł. Cena Cayenne Turbo S E-Hybrid wynosi od 852 tys. zł, a wersji Coupé – od 875 tys. zł.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Porsche Cayenne E-Hybrid z większą baterią - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Cayenne E-Hybrid z większą bateriąPorsche Cayenne E-Hybrid z większą baterią

Zobacz także

Porsche Cayenne GTS. Mocna nowość

Porsche Cayenne GTS. Mocna nowość 2020-06-18

W samochodach - typowo dla rodziny GTS - szczególnie ważną rolę odgrywa układ napędowy: zamiast poprzednio stosowanego 3,6-litrowego silnika biturbo V6 pod maską Cayenne GTS znów pracuje V8. Czterolitrowa jednostka biturbo dysponuje mocą 338 kW (460...
12 hybryd plug-in Porsche

12 hybryd plug-in Porsche 2019-10-30

Porsche rozpoczęło już sprzedaż modelu Taycan, rozpoczynając nową erę w dziejach marki – napędu całkowicie elektrycznego. Ale producent ze Stuttgartu-Zuffenhausen elektryfikuje gamę swoich aut od wielu lat. Dziś oferta sportowych samochodów...
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersja

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Nowa, topowa wersja 2019-08-13

Porsche konsekwentnie rozwija gamę samochodów hybrydowych. Po linii modelowej Panamera teraz gama Cayenne wzbogaca się o flagowy wariant w postaci hybrydy plug-in. Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé czerpią moc o wartości 500 kW...
Porsche popularne jak nigdy. W Polsce!

Porsche popularne jak nigdy. W Polsce! 2019-08-01

Porsche umocniło swoją pozycję na polskim rynku: od stycznia do czerwca 2019 roku w naszym kraju zarejestrowano 1049 nowych aut niemieckiej marki. To aż o 18,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku! Najchętniej wybieraną linią...
Porsche Cayenne Coupe!

Porsche Cayenne Coupe! 2019-03-21

Porsche poszerza rodzinę modelu Cayenne. Do gamy trzeciej generacji tego popularnego SUV-a dołącza jeszcze bardziej sportowy wariant – Cayenne Coupé. Najważniejsze cechy nowego Cayenne Coupé to: ostrzejsze linie z całkowicie unikalną tylną partią...
Rekordowy rok Porsche! Będzie nowy rekord?

Rekordowy rok Porsche! Będzie nowy rekord? 2018-10-19

Wygląda na to, że kondycja finansowa nabywców nowych pojazdów w Europie nieustannie się poprawie. Po pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 roku wzrost sprzedaży zanotowało m.in. Porsche. Firma ze Stuttgartu zwiększyła dostawy swoich samochodów o 6...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.