chceauto.pl
x
Porsche 911 Turbo S. Potężne!

Porsche 911 Turbo S. Potężne!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-03-04 Opinie
Nie na odwołanym salonie w Genewie ale podczas specjalnej konferencji online Porsche zaprezentowało nową generację 911 Turbo S, czyli topową odmianę kultowego modelu.

Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S będzie oferowane jako coupe i cabriolet. Obie wersje nadwoziowe napędzane są przez 3,8-litrowy silnik typu bokser z dwiema turbosprężarkami VTG, który generuje moc 478 kW (650 KM), o 51 kW (70 KM) wyższą niż jego poprzednik.

Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 800 Nm (wzrost o 50 Nm) i trafia na koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni dwusprzęgłowej Porsche Doppelkupplung (PDK). 911 Turbo przyśpiesza do 100 km/h w 2,7 sekundy (o 0,2 sekundy szybciej niż poprzednik), a do 200 km/h w 8,9 s (o 1 s szybciej). Niezmieniona zostaje prędkość maksymalna, która wynosi 330 km/h.

Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
Stosownie do zwiększonej dynamiki jazdy znacznie wzrosły wymiary zewnętrzne 911 Turbo S: nadwozie samochodu nad przednią osią jest o 45 mm szersze (mierzy 1840 mm), a całkowita szerokość nad tylną osią wynosi 1900 mm (wzrost o 20 mm).

Z przodu rozstaw kół wzrósł o 42 mm, a z tyłu – o 10 mm. Adaptacyjna aerodynamika obejmuje teraz ruchome, sterowane klapy powietrza chłodzącego z przodu, a większe tylne skrzydło zaprojektowano pod kątem uzyskania większej siły docisku.

Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
Po raz pierwszy 911 Turbo S przenosi siłę napędową na drogę za pomocą opon w dwóch różnych rozmiarach: z przodu ma 20-calowe ogumienie w rozmiarze 255/35, a z tyłu – 21-calowe, w rozmiarze 315/30.

Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy obniżone o 10 mm, sportowe zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz sportowy układ wydechowy z regulowanymi klapami.

Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
Silnik 911 Turbo S bazuje na generacji jednostek 911 Carrera. Otrzymał całkowicie przeprojektowany układ chłodzenia powietrza doładowującego, nowe, większe turbosprężarki VTG w symetrycznej konfiguracji, z elektrycznie regulowanymi klapami wastegate, a także układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, które poprawiły charakterystykę pod względem responsywności, mocy, momentu obrotowego, emisji i zdolności do wchodzenia na obroty.

6-cylindrowy motor ma też nowy układ dolotowy. W tym przypadku zamieniono poprzednie „drogi” powietrza procesowego i chłodzenia powietrza doładowującego: część powietrza procesowego przepływa obecnie przez charakterystyczne dla Turbo wloty powietrza po bokach z tyłu.

Porsche 911 Turbo S. Potężne!
Przed filtrami powietrza, umieszczonymi teraz w tylnych błotnikach, znajdują się jeszcze dwa inne dopływy powietrza – przez grill tylnej pokrywy. Oznacza to, że nowe 911 Turbo S ma cztery wloty o większym przekroju ogólnym i niższym oporze, co pomaga poprawić efektywność silnika.

Dwie symetryczne turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny (VTG) i większych wymiarach zastępują poprzednie komponenty, a wirniki sprężarki i turbiny obracają się teraz w przeciwnych kierunkach. Średnica wirników turbiny wzrosła o 5 mm, do 55 mm, a sprężarki – o 3 mm, do 61 mm. Klapy wastegate są sterowane elektrycznie, za pomocą silników krokowych.

Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
Po ulepszeniach napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) skrzynia rozdzielcza potrafi przenosić znacznie większy moment obrotowy – do przednich kół może trafiać nawet 500 Nm momentu obrotowego.

Lista standardowego wyposażenia Porsche 911 Turbo S obejmuje pełne wykończenie skórą i elementy ozdobne z włókna węglowego w połączeniu z akcentami w tonacji Light Silver. Sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną mają przeszycia nawiązujące do pierwszej generacji 911 Turbo (typ 930).

Środkowy ekran PCM ma teraz przekątną 10,9 cala. Na pokładzie seryjnie jest też sportowa kierownica GT, pakiet Sport Chrono z nowo zintegrowaną aplikacją Porsche Track Precision oraz nagłośnienie BOSE.

Modele 911 Turbo S Coupé można już zamawiać. Wersja Coupé jest dostępna w cenie 1 077 000 zł. 911 Turbo S Cabriolet kosztuje 1 143 000 zł.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Porsche 911 Turbo S. Potężne! - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche 911 Turbo S. Potężne!Porsche 911 Turbo S. Potężne!Porsche 911 Turbo S. Potężne!Porsche 911 Turbo S. Potężne!Porsche 911 Turbo S. Potężne!Porsche 911 Turbo S. Potężne!Porsche 911 Turbo S. Potężne!Porsche 911 Turbo S. Potężne!

Zobacz także

Porsche 911 Turbo. Kolejna nowość!

Porsche 911 Turbo. Kolejna nowość! 2020-07-19

Po rynkowej premierze 911 Turbo S, która miała miejsce w marcu, do oferty dołącza nowa generacja 911 Turbo z nadwoziami Coupé oraz Cabriolet. Samochód jest napędzany silnikiem o mocy 427 kW (580 KM), czyli o 30 kW (40 KM) wyższej niż w poprzednikach,...
Porsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S

Porsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S 2020-05-18

Do Coupé i Cabrioleta dołącza trzecia odmiana nadwoziowa nowej generacji 911 – w postaci czteronapędowych wariantów 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S. Wizytówką 911 Targa pozostaje innowacyjny, w pełni automatycznie sterowany system dachowy, który –...
To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991

To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991 2019-12-27

Porsche zakończyło produkcję modelu 911 typoszeregu 991. To najchętniej kupowana i najliczniej produkowana wersja 911. W sumie powstało 233 540 egzemplarzy. Ostatni z nich opuścił właśnie linię produkcyjną – to 911 Speedster. Generacja 991...
Porsche 911 Carrera 4. Z napędem na wszystkie koła

Porsche 911 Carrera 4. Z napędem na wszystkie koła 2019-09-12

Porsche poszerza gamę modelu 911 o bazową wersję z napędem wszystkich kół. Samochód nosi nazwę Carrera 4. Model ten dołączy do Carrery (z napędem na tył) i mocniejszej Carrery S/4S.Porsche 911 Carrera 4 napędzane jest trzylitrowym, podwójnie...
20 lat Porsche 911 GT3

20 lat Porsche 911 GT3 2019-08-11

Pierwsze Porsche 911 GT3 debiutowało w marcu 1999 roku na salonie w Genewie. ]Opracowany przez dwukrotnego rajdowego mistrza świata Waltera Röhrla, inżyniera wyścigowego Rolanda Kussmaula oraz specjalistów Porsche Motorsport z Weissach, Porsche 911 GT3...
Porsche 911 Carrera. Polskie ceny

Porsche 911 Carrera. Polskie ceny 2019-08-01

Porsche poszerza gamę ósmej generacji modelu o odmiany 911 Carrera. Samochód trafia na rynek z nadwoziami Coupé i Cabriolet, a jego trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser z doładowaniem biturbo generuje moc 283 kW (385 KM). Carrera to...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.