chceauto.pl
x
Nowy Volkswagen Golf
Motonowości

Porsche 911 R. Ekstremalne!

Redakcja ChceAuto.pl | 2016-03-03 | Opinie
Porsche 911 R. Ekstremalne!
Zobacz w katalogu
Porsche 911
Na salonie w Genewie Porsche zaprezentowało 911 R, czyli purystyczny samochód sportowy.

 Porsche 911 R
Porsche 911 R
911 R napędzane jest wolnossącym silnikiem typu bokser o pojemności 4 litrów i mocy 500 KM, który wraz z 6-stopniową, manualną skrzynia biegów wpisują 911 R w tradycję jego historycznego wzorca – homologowanego do jazdy po publicznych drogach, wyścigowego modelu o tej samej nazwie z 1967 roku.

Ówczesne, limitowane Porsche 911 R (litera „R” pochodzi od słowa „Racing”, czyli „wyścigowy”) startowało w rajdach, w wyścigu Targa Florio, i brało udziału w biciu rekordów świata. Projekt nowego 911 R, tak jak i jego legendarnego przodka, opiera się na systematycznej redukcji masy, maksymalnych osiągach i ekstremalnych wrażeniach z jazdy.

 Porsche 911 R
Porsche 911 R
Specjalna, limitowana do 991 egzemplarzy edycja waży 1370 kg i jest obecnie najlżejszą wersją modelu 911. Nowe 911 R, opracowane przez wyścigowy ośrodek we Flacht, dołącza do modeli 911 GT3 oraz 911 GT3 RS, poszerzając spektrum samochodów z wyczynowymi jednostkami wolnossącymi.

Przy tylnej osi 911 R pracuje 6-cylindrowy bokser o pojemności 4 litrów, znany z 911 GT3 RS. Jednostka generuje moc 500 KM przy 8250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 460 Nm przy 6250 obr/min. 911 R przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s. Samochód występuje wyłącznie z 6-stopniową, sportową przekładnią manualną. Maksymalna prędkość 911 R wynosi 323 km/h, a jego średnie zużycie paliwa (cykl NEDC) to 13,3 l/100 km.

 Porsche 911 R
Porsche 911 R
Specjalnie zestrojony układ skrętnej tylnej osi zapewnia bezpośrednią charakterystykę i precyzyjne prowadzenie przy zachowaniu wysokiej stabilności. Mechaniczna blokada tylnego dyferencjału pomaga w uzyskaniu maksymalnej trakcji, a o skuteczne wytracanie prędkości dbają standardowe hamulce ceramiczno-kompozytowe Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Z przodu zaopatrzono je w tarcze o średnicy 410 mm, a z tyłu – 390 mm.

Za kontakt z nawierzchnią odpowiadają opony klasy UHP (Ultra High Performance), zamontowane na 20-calowych, kutych obręczach z lekkich stopów z centralną śrubą mocującą w kolorze matowego aluminium.

 Porsche 911 R
Porsche 911 R
Na potrzeby 911 R wyścigowy oddział Porsche specjalnie zestroił system kontroli stabilności Porsche Stability Management (PSM). Za naciśnięciem przycisku kierowca może aktywować funkcję podwójnego wysprzęglenia, pomocną w przeprowadzaniu redukcji. Na życzenie model dostępny jest również z jednomasowym kołem zamachowym, co daje efekt w postaci bardziej spontanicznej reakcji na gaz.

Aby zachować nieograniczoną praktyczność na co dzień, nabywcy mogą zamówić też system unoszenia przedniej osi: wystarczy wcisnąć przycisk, a prześwit z przodu zwiększa się o 30 mm.

 Porsche 911 R
Porsche 911 R
Przy masie własnej równej 1370 kg nowe 911 R jest o 50 kg lżejsze od 911 GT3 RS. Przednią pokrywę i błotniki wykonano z włókien węglowych, a dach – z magnezu. Pozwala to dodatkowo obniżyć środek ciężkości samochodu. Do produkcji tylnej szyby i bocznych tylnych okien posłużyły lekkie tworzywa sztuczne. Dodatkowo, w ramach zabiegów ograniczających masę własną, zrezygnowano z niektórych elementów izolacji akustycznej oraz tylnej kanapy. Ofiarami kuracji wyszczuplającej padły również klimatyzacja i radio z systemem audio. Dwa ostatnie elementy są dostępne w opcji.

Z zewnątrz 911 R wygląda stosunkowo skromnie – na pierwszy rzut oka jego nadwozie przypomina modele Carrera. Jedynie przedni i tylny pas z 911 GT3 zdradzają rodowód 911 R, czyli wyścigowy oddział Porsche.

 Porsche 911 R
Porsche 911 R
]Technologia układu napędowego 911 R pochodzi z 911 GT3 RS, a wszystkie lekkie elementy nadwozia i kompletne podwozie – z 911 GT3. Z uwagi na homologację drogową nie wyposażono go jednak w zamocowane na stałe tylne skrzydło, ale w ruchomy spojler znany z modeli Carrera. Niezbędną siłę docisku zapewnia tylny dyfuzor pochodzący z rodziny „R” modelu 911.

Samochód otrzymał również lekki, sportowy układ wydechowy z elementami z tytanu i przeprojektowany spojler przedniego zderzaka. Po bokach pojawiły się napisy „Porsche”, a przez nadwozie biegną czerwone lub zielone pasy, podkreślające związek z legendarnym pierwowzorem.

 Porsche 911 R
Porsche 911 R
Kierowca siedzi w kubełkowym fotelu, którego środkową część obito tkaniną w pepitkę, nawiązującą do pierwszej „911” z lat 60. W oczy rzuca się również sportowa kierownica GT o średnicy 360 mm oraz krótki drążek zmiany biegów – oba elementy w specyfikacji „R”, a także wykonane z włókien węglowych elementy ozdobne.

Aluminiowe oznaczenie numeru limitowanej serii po stronie pasażera wskazuje na numer seryjny danego egzemplarza 911 R. Typowe dla samochodów z rodziny GT są paski, które zamiast klamek służą do otwierania drzwi.

Cena nowego Porsche 911 R w Polsce zaczyna się od kwoty 938 720 zł z VAT.

Porsche 911 R na wideo:



Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Porsche 911 R. Ekstremalne! - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche 911 R. Ekstremalne!Porsche 911 R. Ekstremalne!Porsche 911 R. Ekstremalne!Porsche 911 R. Ekstremalne!Porsche 911 R. Ekstremalne!Porsche 911 R. Ekstremalne!Porsche 911 R. Ekstremalne!Porsche 911 R. Ekstremalne!Porsche 911 R. Ekstremalne!Porsche 911 R. Ekstremalne!Porsche 911 R. Ekstremalne!Porsche 911 R. Ekstremalne!

Zobacz także

najczęściej poszukiwane

Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.