chceauto.pl
x
Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen

Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2017-06-20 Opinie
Samochody koncernów Toyoty i Volkswagena od lat rywalizują o palmę pierwszeństwa wśród najchętniej kupowanych w naszym kraju pojazdów. Dotyczy to również rynku wtórnego. W jaki sposób próbują zagospodarować tą niszę dealerzy obu marek? Czy można kupić używaną toyotę, Lexusa, Volkswagena lub Skodę bez narażania się na ryzyko związane z cofaniem liczników i wypadkowa historią?

W przypadku aut Volkswagena (i nie tylko!) z pomocą przychodzi program dealerski o nazwie Das Welt Auto. Obecnie spina on sieć już przeszło 50 dealerów marek niemieckiego koncernu na terenie całej Polski. To tzw „program wielomarkowy”, co oznacza, że w ramach usługi Das Welt Auto oferowane są też samochody innych producentów (np. pozostawione u dealera w rozliczeniu). Wszystkie spełniać muszą jednak rygorystyczne wytyczne dotyczące stanu technicznego. Każde z aut posiadających certyfikat Das Welt Auto poddawane jest kontroli 117 punktów i oferowane jest z w jednym z kilku pakietów ochrony gwarancyjnej (co najmniej 12 miesięcy). Dealer ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie wady prawne i ukryte, co oznacza, że mamy absolutną pewność dotyczącą rzeczywistego przebiegu samochodu i jego historii. Dużą zaletą jest również możliwość skorzystania z finansowania (Volkswagen Bank) i pakietów ubezpieczeniowych.

Nieco inne podejście prezentuje Toyota i stworzony przez nią program Toyota Pewne Auto. Nie wszystkie samochody uczestniczące w programie objęte są gwarancją (co najmniej 12 miesięcy), nie ma też wyraźnych warunków brzegowych oferty. W ramach platformy Toyota Pewne Auto na sprzedaż wystawiana może więc być zarówno 3-letnia, poflotowa Toyota Auris, jaki i 18-letnia, pochodząca od pierwszego właściciela, Toyota Corolla. Krótko mówiąc – słynąca z trwałości japońska marka nie wstydzi się swoich wcześniejszych modeli i – jeśli tylko pracownicy serwisu znają historię konkretnego egzemplarza – nic nie stoi na przeszkodzie, by warta 4 tys. Toyota Starlet zajęła w „salonowym” komisie miejsce obok 2-letniego Land Criusera wycenionego na 200 tys. zł. Starsze pojazdy często mają za sobą przygody blacharskie i lakiernicze, ale klient zawsze informowany jest o historii auta, a za jakość napraw ręczą pracownicy ASO. Mówiąc krótko – w „przysalonowych” komisach z szyldem Toyota Pewne Auto znajdziemy niekoniecznine wychuchane „perełki”, ale auta, które – bez mrugnięcia okiem – polecić mogą pracownicy serwisu. Co ważne, nie dotyczy to wyłącznie samochodów japońskiego producenta. Podobnie, jak Das Welt Auto mamy do czynienia z programem wielomarkowym!


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Volkswagen drukuje elementy masek dla służby zdrowia

Volkswagen drukuje elementy masek dla służby zdrowia 2020-04-03

Reagując na potrzeby związane z pandemią koronawirusa Volkswagen rozpoczął produkcję metodą druku 3D mocowań do osłon zabezpieczających twarz. Odbywa się to w ramach wspólnej inicjatywy z Airbusem i serwisem „Mobility goes Additive” zajmującym...
Volkswagen e-Home. Auto bez wychodzenia z domu

Volkswagen e-Home. Auto bez wychodzenia z domu 2020-04-02

Wybór wymarzonego samochodu nie od dziś jest możliwy za pośrednictwem wielu stron internetowych – jest to związane z trendami, które wskazują na coraz większą chęć dokonywania zakupów online. Volkswagen już od sierpnia 2017 roku oferuje...
Toyota Supra na torze

Toyota Supra na torze 2020-03-27

Na polskim rynku debiutuje nowa wersja Toyoty GR Supra z 2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem o mocy 258 KM. Dołączy ona do wersji z 3-litrowym silnikiem R6 o mocy 340 KM, która trafiła do sprzedaży w ubiegłym roku.
Motoryzacja na ręcznym. Fabryki zamarły!

Motoryzacja na ręcznym. Fabryki zamarły! 2020-03-19

Prawdziwa hekatomba. Tak, jednym słowem, określić można to, co dzieje się obecnie z europejskim przemysłem motoryzacyjnym. Producenci masowo wstrzymują produkcję, a salony świecą pustkami.Przypomnijmy – z początkiem tygodnia o czasowym zatrzymaniu...
Nie tylko FCA i PSA. Volkswagen też wstrzymuje produkcję!

Nie tylko FCA i PSA. Volkswagen też wstrzymuje produkcję! 2020-03-17

Kolejni producenci zamykają swoje europejskie fabryki. Po Fiat Chrysler Automobiles – jeszcze wczoraj – decyzję o wstrzymaniu produkcji samochodów na Starym Kontynencie podjął koncern PSA. Dziś w podobnym tonie wypowiedział się Herbert Diess –...
Volkswagen podkręca elektryczne tempo

Volkswagen podkręca elektryczne tempo 2020-02-14

Coraz więcej z polskich pracowników Volkswagen Group korzysta na co dzień z samochodów elektrycznych. Z myślą o nich oraz gościach, na terenie firmy zainstalowano 36 punktów ładowania – to największa instalacja stacji ładowania samochodów...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.