chceauto.pl
x

Peugeot 508 I 1.6 VTi 120 KM

Peugeot 508 I 1.6 VTi 120 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2013
Średnia cena
29 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1598 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1410 kg
Ładowność
645 kg

OSIĄGI

Moc
120 KM
0-100 km/h
11.8 s.
V max
203 km/h
Zasięg
990 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.3 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
48 zł
Zbiornik paliwa
72 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/60 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
640 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
8.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13 s.
Prędkość maksymalna
185 km/h

Peugeot 508 I 1.6 VTi 120 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 508 I 1.6 VTi 120 KMPeugeot 508 I 1.6 VTi 120 KMPeugeot 508 I 1.6 VTi 120 KMPeugeot 508 I 1.6 VTi 120 KMPeugeot 508 I 1.6 VTi 120 KMPeugeot 508 I 1.6 VTi 120 KMPeugeot 508 I 1.6 VTi 120 KMPeugeot 508 I 1.6 VTi 120 KM

Peugeot 508 I 1.6 VTi 120 KM

Peugeot 508

Peugeot 508 to samochód, który debiutował jesienią 2010 roku (rok później pojawiła się wersja kombi), i który zastąpił zarówno popularne auto klasy średniej, czyli model 407, jak i topową, flagową limuzynę marki - Peugeota 607.

I generacja przetrwała w produkcji długo, bo aż do 2018 roku, chociaż model ten nigdy nie okazał się bestsellerem. W marcu 2018 roku debiutowała zupełnie nowa, druga generacją, którą oparto na modułowej płycie podłogowej i która... jest mniejszym samochodem niż I generacja. W zamian samochód może być wyposażony w szereg systemów bezpieczeństwa, niedostępnych w I generacji.

Peugeot 508 I

Peugeot 508 I generacji debiutował jesienią 2010 roku, rok później gama została poszerzona o kombi. 508 pełni taką samą funkcję, z jaką zmagać się musiał Citroen C5 pierwszej generacji. Zastąpił zarówno popularne auto klasy średniej - model 407 - oraz topową, flagową limuzynę marki - 607. I generacja przetrwała w ofercie aż do 2018 roku, gdy pojawił się Peugeot 508 II.

W porównaniu do 407 samochód wyraźnie urósł, aż o 9,2 cm zwiększył się np. rozstaw osi (co przekłada się na większą ilość miejsca w środku. O 10 cm - w przypadku sedana - powiększyła się też długość karoserii.

W 2014 roku samochód przeszedł lifting. Zmieniła się osłona chłodnicy, kształt reflektorów i zderzak. Również z tyłu dostrzeżemy zmieniony zderzak oraz światła zespolone o zmienionym kształcie. We wnętrzu pojawił się ekran dotykowy o średnicy 7 cali. Umożliwia on sterowanie wszystkimi pokładowymi systemami, dzięki czemu zredukowano liczbę fizycznych przełączników (zniknął joystick) i to pomimo zwiększania liczby systemów. Wśród nowości jest m.in. układ monitorowania martwego kąta oraz kamera cofania.

Peugeot 508 dość chętnie był kupowany w ramach flot. Oznacza to, że na rynek wtórny trafiły już samochody poleasingowe. Czy inwestycja w używanego Peugeota 508 ma sens?

Okazuje się, że jak najbardziej. Peugeot 508 cieszy się bowiem dobrą opinią użytkowników. Wbrew stereotypom dotyczących samochodów francuskich, elektronika nie sprawia większych problemów. Samochód trapi zaledwie kilak typowych usterek - część posiadaczy skarży się jedynie na niedbale zamontowane listwy boczne (odpadają), lecz autoryzowane stacje obsługi usuwały tego typu niedomagania w ramach gwarancji fabrycznej. W ramach akcji serwisowej usuwano również usterkę mocowania jednej z wycieraczek.

Wnętrze wykonane jest z materiałów wysokiej jakości, na wysokim poziomie stoi również montaż, dzięki czemu samochód nie generuje denerwujących, a bliżej nie zidentyfikowanych dźwięków. Wyjątkiem jest... stukanie amortyzatorów, z którym nie radzą sobie serwisy. A skoro przy zawieszeniu jesteśmy, to warto zaznaczyć, że zestrojono je - inaczej niż w większości samochodów francuskich - sztywno. Właściwości jezdne stoją zdecydowanie wyżej niż komfort. Samo zawieszenie (klasyczne kolumny McPhersona z przodu) jest trwałe.

Peugeot 508 jest jednym z nielicznych modeli, w których silniki wysokoprężne sprawiają mniej więcej tyle samo kłopotów, co benzynowe. 508 dostępny był z silnikiem 1.6 HDi (112 KM) i 2.0 HDi (140 lub 163 KM) oraz 2.20 HDI (204 KM). Wszystkie posiadają filtr cząstek stałych, więc użytkując auto głównie w mieście, trzeba liczyć się z ryzykiem jego zatykania. W samochodach z dużym przebiegiem zużywać będzie się również turbosprężarka, koło dwumasowe i wtryskiwacze.

Trzeba jednak podkreślić, że na tle konkurencji francuskie HDi wypadają naprawdę dobrze, co oznacza, że jeśli ktoś jest zdecydowany na silnik wysokoprężny, to Peugeot 508 będzie dobrym wyborem. Na rynku wtórnym najrzadziej występuje najmocniejsza jednostka, która ze względu na dużą pojemność, była obłożona w Polsce wyższym podatkiem akcyzowym.

Silnik benzynowy dostępny w 508-ce ma pojemność 1.6 i moc 120 KM (VTI) lub 156 KM (turbo). Obie wersje posiadają teoretycznie bezobsługowy rozrząd oparty o łańcuch. Teoretycznie, bowiem w Peugeocie łańcuch ulega rozciąganiu. Na szczęście nie grozi to jego zerwaniem, ale objawia się zwiększoną głośnością pracy silnika i w końcu wymaga interwencji mechanika. Jeśli jednak ktoś nie planuje dużych przebiegów, będzie to lepszy wybór.

Peugeota 508 cechuje typowy dla samochodów francuskich duży spadek wartości. To oznacza, że na rynku wtórnym jest atrakcyjną propozycją, jest bowiem znacznie tańszy od konkurencji japońskiej czy niemieckiej. Samochód cieszy się opinią bezawaryjnego, jest solidnie zmontowany, ma obszerne wnętrze i duży bagażnik. Co więcej, w ogłoszeniach można bez większego problemu znaleźć samochody z polskiego salonu, z udokumentowanym przebiegiem.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-02-28

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Peugeot 508 po liftingu2023-02-26Peugeot 508 SW II. Polskie ceny2019-05-11Peugeot 508 - polskie ceny2018-07-03Peugeot 508 SW II generacji2018-06-06Peugeot 508 II generacji!2018-02-21Peugeot 508 po liftingu2014-06-22

Peugeot 508 - AKCJE NAWROTOWE

2011-10-19W niektórych samochodach marki Peugeot 508 z uwagi na niewłaściwy moment dokręcenia śruby ramienia lewej wycieraczki przedniej szyby, może ona nieprawidłowo funkcjonować.

plik pdf

Peugeot 508 I 1.6 VTi 120 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Ford Mondeo

Ford Mondeo

1.6 Duratec Ti-VCR 120 KM benzyna2013kombiręcznaprzedni
cena średnia 35 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda 6

Mazda 6

1.8 120 KM benzyna2013kombiręcznaprzedni
cena średnia 36 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A4

Audi A4

1.8 TFSI 120 KM benzyna2013kombiręcznaprzedni
cena średnia 49 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Insignia

Opel Insignia

1.6 115 KM benzyna2013kombiręcznaprzedni
cena średnia 32 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

1.4 TSI 122 KM benzyna2013kombiręcznaprzedni
cena średnia 37 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C5

Citroen C5

1.6 VTi 120 KM benzyna2013kombiręcznaprzedni
cena średnia 33 000 zł
OCENY
Dostępność

Peugeot 508 I 1.6 VTi 120 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS