Peugeot 508 to zbudowany na płycie podłogowej Citroena C5 pojazd, który debiutował jesienią 2010 roku. Od tamtej pory minęły już niemal 4 lata, nic więc dziwnego, że Francuzi zdecydowali się na przeprowadzenie kuracji odmładzającej.
![Peugeot 508 SW](https://img.chceauto.pl/arts/peugeot-508-po-liftingu-1440-12370_v3.jpg)
Peugeot 508 SW
Jak to zwykle bywa, największe zmiany dotknęły przednią część nadwozia. Zmieniła się osłona chłodnicy, kształt reflektorów, nowy jest również zderzak. Również z tyłu dostrzeżemy zmieniony zderzak oraz światła zespolone o zmienionym kształcie.
![Peugeot 508](https://img.chceauto.pl/arts/peugeot-508-po-liftingu-1440-12373_v3.jpg)
Peugeot 508
W ostatnich latach w motoryzacji mamy do czynienia z niezwykłą ekspansją elektroniki i informatyki. Nowe systemy bezpieczeństwa i asystenci kierowcy pojawią się niemal z dnia na dzień i trafiają do samochodów coraz niższej klasy. Po czterech latach na rynku Peugeot 508, który przecież jest nieco niżej pozycjonowanym następcą modelu 607, okazał się już nieco zacofany.
![Peugeot 508](https://img.chceauto.pl/arts/peugeot-508-po-liftingu-1440-12374_v3.jpg)
Peugeot 508
Przy okazji liftingu postanowiono uzupełnić braki. We wnętrzu pojawił się więc ekran dotykowy o średnicy 7 cali. Umożliwia on sterowanie wszystkimi pokładowymi systemami, dzięki czemu zredukowano liczbę fizycznych przełączników (zniknął joystick) i to pomimo zwiększania liczby systemów. Wśród nowości jest m.in. układ monitorowania martwego kąta oraz kamera cofania.
![Peugeot 508](https://img.chceauto.pl/arts/peugeot-508-po-liftingu-1440-12375_v3.jpg)
Peugeot 508
Nie obyło się również bez korekty oferty jednostek napędowych. Silnik 1.6 THP, który do tej pory miał moc 156 KM, w samochodach poliftingowych będzie generował 165 KM. Jednocześnie, mimo większej mocy, nowa jednostka napędowa ma zużywać, przynajmniej w cyklu pomiarowym, mniej paliwa. Silnik może być parowany z manualną skrzynią 6-biegową lub przekładnią automatyczną.
![Peugeot 508 RXH](https://img.chceauto.pl/arts/peugeot-508-po-liftingu-1440-12377_v3.jpg)
Peugeot 508 RXH
Zmieniła się również oferta jednostek wysokoprężnych. Nowością jest silnik 2.0 BlueHDI o mocy 180 KM, technologia BlueHDI pojawiła się również w silniku 2.0 HDI o mocy 150 KM.
Listę modyfikacji uzupełniają zmiany w zawieszeniu. Dzięki nim samochód ma w jeszcze lepszy sposób łączyć komfort z dobrymi właściwościami jezdnymi.
Peugeot 508 po liftingu (zmianom poddano wszystkie wersje, a więc sedana, kombi i wersję hybrydową RXH) pojawi się w salonach po wakacjach. Ceny nie zostały jeszcze ustalone.