chceauto.pl
x

Peugeot 508

Oceny użytkowników3.6667/5. Głosy: 57
Ocena: 3.67/5
Głosy: 57.

Wybierz rocznik

2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019

Peugeot 508 I (2011-2018)

Peugeot 508 I generacji debiutował jesienią 2010 roku, rok później gama została poszerzona o kombi. 508 pełni taką samą funkcję, z jaką zmagać się musiał Citroen C5 pierwszej generacji. Zastąpił zarówno popularne auto klasy średniej - model 407 - oraz topową, flagową limuzynę marki - 607. I generacja przetrwała w ofercie aż do 2018 roku, gdy pojawił się Peugeot 508 II.

W porównaniu do 407 samochód wyraźnie urósł, aż o 9,2 cm zwiększył się np. rozstaw osi (co przekłada się na większą ilość miejsca w środku. O 10 cm - w przypadku sedana - powiększyła się też długość karoserii.

W 2014 roku samochód przeszedł lifting. Zmieniła się osłona chłodnicy, kształt reflektorów i zderzak. Również z tyłu dostrzeżemy zmieniony zderzak oraz światła zespolone o zmienionym kształcie. We wnętrzu pojawił się ekran dotykowy o średnicy 7 cali. Umożliwia on sterowanie wszystkimi pokładowymi systemami, dzięki czemu zredukowano liczbę fizycznych przełączników (zniknął joystick) i to pomimo zwiększania liczby systemów. Wśród nowości jest m.in. układ monitorowania martwego kąta oraz kamera cofania.

Peugeot 508 dość chętnie był kupowany w ramach flot. Oznacza to, że na rynek wtórny trafiły już samochody poleasingowe. Czy inwestycja w używanego Peugeota 508 ma sens?

Okazuje się, że jak najbardziej. Peugeot 508 cieszy się bowiem dobrą opinią użytkowników. Wbrew stereotypom dotyczących samochodów francuskich, elektronika nie sprawia większych problemów. Samochód trapi zaledwie kilak typowych usterek - część posiadaczy skarży się jedynie na niedbale zamontowane listwy boczne (odpadają), lecz autoryzowane stacje obsługi usuwały tego typu niedomagania w ramach gwarancji fabrycznej. W ramach akcji serwisowej usuwano również usterkę mocowania jednej z wycieraczek.

Wnętrze wykonane jest z materiałów wysokiej jakości, na wysokim poziomie stoi również montaż, dzięki czemu samochód nie generuje denerwujących, a bliżej nie zidentyfikowanych dźwięków. Wyjątkiem jest... stukanie amortyzatorów, z którym nie radzą sobie serwisy. A skoro przy zawieszeniu jesteśmy, to warto zaznaczyć, że zestrojono je - inaczej niż w większości samochodów francuskich - sztywno. Właściwości jezdne stoją zdecydowanie wyżej niż komfort. Samo zawieszenie (klasyczne kolumny McPhersona z przodu) jest trwałe.

Peugeot 508 jest jednym z nielicznych modeli, w których silniki wysokoprężne sprawiają mniej więcej tyle samo kłopotów, co benzynowe. 508 dostępny był z silnikiem 1.6 HDi (112 KM) i 2.0 HDi (140 lub 163 KM) oraz 2.20 HDI (204 KM). Wszystkie posiadają filtr cząstek stałych, więc użytkując auto głównie w mieście, trzeba liczyć się z ryzykiem jego zatykania. W samochodach z dużym przebiegiem zużywać będzie się również turbosprężarka, koło dwumasowe i wtryskiwacze.

Trzeba jednak podkreślić, że na tle konkurencji francuskie HDi wypadają naprawdę dobrze, co oznacza, że jeśli ktoś jest zdecydowany na silnik wysokoprężny, to Peugeot 508 będzie dobrym wyborem. Na rynku wtórnym najrzadziej występuje najmocniejsza jednostka, która ze względu na dużą pojemność, była obłożona w Polsce wyższym podatkiem akcyzowym.

Silnik benzynowy dostępny w 508-ce ma pojemność 1.6 i moc 120 KM (VTI) lub 156 KM (turbo). Obie wersje posiadają teoretycznie bezobsługowy rozrząd oparty o łańcuch. Teoretycznie, bowiem w Peugeocie łańcuch ulega rozciąganiu. Na szczęście nie grozi to jego zerwaniem, ale objawia się zwiększoną głośnością pracy silnika i w końcu wymaga interwencji mechanika. Jeśli jednak ktoś nie planuje dużych przebiegów, będzie to lepszy wybór.

Peugeota 508 cechuje typowy dla samochodów francuskich duży spadek wartości. To oznacza, że na rynku wtórnym jest atrakcyjną propozycją, jest bowiem znacznie tańszy od konkurencji japońskiej czy niemieckiej. Samochód cieszy się opinią bezawaryjnego, jest solidnie zmontowany, ma obszerne wnętrze i duży bagażnik. Co więcej, w ogłoszeniach można bez większego problemu znaleźć samochody z polskiego salonu, z udokumentowanym przebiegiem.

Peugeot 508 II (2018-2019)

Druga generacja Peugeota 508 debiutowała na salonie genewskim w marcu 2018 roku.

Samochód został zbudowany na modułowej płycie podłogowej EMP2, ma 4,75 m długości, czyli... aż o 8 cm mniej niż pierwsza generacja, co jest sporym zaskoczeniem.

Ponadto Peugeot 508 II jest o aż o 6 cm niższy (jego wysokość to 1,4 m), dzięki czemu ma obniżony środek ciężkości (co wpływa pozytywnie na właściwości jezdne) i poprawiona została aerodynamika (współczynnik oporu Cx to 0,26), a przez to - zużycie paliwa. Zwiększono za to, do 1,84 m (o 2 cm), szerokość nadwozia, zmniejszając jednocześnie parametr kluczowy dla rozmiarów wnętrza, czyli rozstaw osi. Mierzy on 2,79 m, czyli o 2,4 cm mniej niż w I generacji.

Mimo zmniejszenia wymiarów nadwozia, udało się wygospodarować bagażnik o pojemności 487 litrów. Złożenie tylnej kanapy pozwala przewieźć do 1537 litrów bagażu.

Mniejsze wymiary mają tez dobre strony - nowy Peugeot 508 jest wyraźnie zwrotniejszy od poprzednika - średnica zawracania to tylko 10,8 m, czyli aż o 1,5 m mniej niż w aucie pierwszej generacji. Ponadto wyraźnie, bo średnio o około 70 kg zmniejszyła się masa samochodu.

We wnętrzu Peugeota 508 II znajdziemy system i-Cockpit, znany z innych nowych modeli francuskiej marki. Główne cechy systemu to niewielka kierownica i zegary, na które patrzymy ponad jej wieńcem. Zegary mogą być elektroniczne, ponadto drugi ekran, dotykowy, o maksymalnej wielkości 10 cali, znajdziemy na zwróconej w kierunku kierowcy konsoli środkowej.

Peugeot 508 II będzie mógł być wyposażony w szereg systemów poprawiających bezpieczeństwo i wspomagających kierowcę. Warto zwrócić uwagę na system noktowizji, który ma o 250 m większy zasięg niż reflektory i który umożliwia wykrycie pieszych czy zwierząt, wyświetlacz przezierny HUD (wysokiej rozdzielczości o rozmiarze 12,3 cala), adaptacyjny tempomat czy system automatycznego hamowania przed przeszkodą, który wykrywa również pieszych i rowerzystów.

Przykładowe samochody

Peugeot 508

Peugeot 508 II 1.5 HDI 130 KM

2018, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 97 000,00 zł
Peugeot 508

Peugeot 508 I FL 1.6 HDI FAP 115 KM

2014, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 34 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynkuOceny3.50/5. Głosy: 2
Peugeot 508

Peugeot 508 I 1.6 VTi 120 KM

2011, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 23 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny4.67/5. Głosy: 3

Zobacz także

Peugeot 508 SW II. Polskie ceny

Peugeot 508 SW II. Polskie ceny 2019-05-11

Polski oddział Peugeota podał ceny drugiej generacji modelu 508 SW, czyli kombi. Podobnie jak w przypadku sedana, nie ma co liczyć na tani zakup.Prezentując drugą generację flagowego Peugeota 508 Francuzi podkreślali, że model ten ma być pozycjonowany...
Oto Europejski Samochód Roku 2019

Oto Europejski Samochód Roku 2019 2019-03-04

Jury złożone z 60 dziennikarzy reprezentujących 23 europejskie kraje ogłosiło wyniki konkursu Car of the Year 2019. Ostateczną listę finalistów poznaliśmy 28 listopada ubiegłego roku. Znalazły się na niej: Alpine A110, Citroen C5 Aircross, Ford...
Peugeot 508 SPORT ENGINEERED

Peugeot 508 SPORT ENGINEERED 2019-02-21

Peugeot szykuje się do salonu w Genewie. W Szwajcarii zobaczymy m.in. koncepcyjny model Peugeot 508 SPORT ENGINEERED. To usportowiona odmiana hybrydowego 508, której osiągi robią piorunujące wrażenie!W układzie napędowym pracują aż trzy silniki –...
0 gwiazdek dla Fiata. 1 dla Jeepa

0 gwiazdek dla Fiata. 1 dla Jeepa 2018-12-05

Euro NCAP przetestowało właśnie dziewięć oferowanych na europejskich rynkach pojazdów. Z wyników nie będą zadowoleni miłośnicy pojazdów Fiat Chrysler Automobiles...Testom zderzeniowym poddano: Audi Q3, BMW X5, Fiata Pandę, Hyundaia Santa Fe,...
Znamy ścisłych finalistów Car of the Year 2019

Znamy ścisłych finalistów Car of the Year 2019 2018-11-26

Już tylko siedem modeli samochodów pozostało w plebiscycie Car of the Year 2019. Po kolejnej turze głosowań z marzeniami o zwycięstwie pożegnało się aż 35 pojazdów.Złożone z europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych jury zdecydowało, że do...
Peugeot 508L. Chińska nowość

Peugeot 508L. Chińska nowość 2018-11-18

Na rozpoczynającym się właśnie salonie samochodowym w chińskim Guangzhou Peugeot zaprezentował nową wersję modelu 508 o nazwie Dongfeng Peugeot 508L.Litera L, jak zapewnia producent, w tym wypadku nie oznacza tylko Long (długi), ale również Luxury...
Europejski Samochód Roku. Kandydaci!

Europejski Samochód Roku. Kandydaci! 2018-11-06

Jury konkursu na Europejski Samochód Roku - Car of the Year - opublikowało zmodyfikowaną listę kandydatów do presiżowego tytułu. Aktualne zestawienie obejmuje 44 kandydatów. Finałową siódemkę poznać mamy 26 listopada. Ze statystycznego punktu...
Peugeot 508 i 3008 Hybrid plug-in

Peugeot 508 i 3008 Hybrid plug-in 2018-09-25

Peugeot wprowadzi napęd hybrydowy typu plug-in do modeli 3008, 508 i 508 SW. Dotychczas samochody te były oferowane wyłącznie z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.Wcześniejsze generacje modeli 508 i 3008 oferowane były z napędem hybrydowym opartym...
Znamy kandydatów do Car of the Year 2019

Znamy kandydatów do Car of the Year 2019 2018-07-11

Poznaliśmy właśnie, liczącą aż 50 propozycji, wstępną listę kandydatów do tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2019. Jury składające się z europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych opublikowało właśnie swoje typy. Chociaż zestawienie ma "mocno...
Peugeot 508 - polskie ceny

Peugeot 508 - polskie ceny 2018-07-03

Peugeot opublikował cenniki nowego 508. Aspiracje francuskiego producenta do segmentu premium sugerują, że auto nie będzie mieć w Polsce łatwego „życia”. Za najtańszą odmianę pojazdu, który rywalizować ma o klientów m.in. z nowym Oplem...
Peugeot 508 SW II generacji

Peugeot 508 SW II generacji 2018-06-06

W ostatnim czasie Peugeot położył nacisk na samochody typu SUV i wydawało się, że rezygnuje z rozwijania klasycznych samochodów osobowych. Jednak zaprzeczeniem tej tezy była prezentacja modelu 508 drugiej generacji, która miała miejsce na początku...
Peugeot 508 II generacji!

Peugeot 508 II generacji! 2018-02-21

Chociaż w ostatnich miesiącach Peugeot położył nacisk na SUV-y (debiutowały m.in. nowe modele 2008, 3008 i 5008), nie znaczy to, że zrezygnował z rozwijania klasycznych samochodów osobowych. Dowodem na to jest nowe wcielenie modelu 508.Peugeot 508 I...
Używane: Peugeot 508

Używane: Peugeot 508 2015-12-27

Peugeot 508 debiutował jesienią 2010 roku, rok później gama została poszerzona o kombi. 508 pełni taką samą funkcję, z jaką zmagać się musiał Citroen C5 pierwszej generacji. Zastąpił zarówno popularne auto klasy średniej - model 407 - oraz...
Peugeot 508 po liftingu

Peugeot 508 po liftingu 2014-06-22

Peugeot 508 to zbudowany na płycie podłogowej Citroena C5 pojazd, który debiutował jesienią 2010 roku. Od tamtej pory minęły już niemal 4 lata, nic więc dziwnego, że Francuzi zdecydowali się na przeprowadzenie kuracji odmładzającej.Jak to zwykle...
Nowe oblicze Peugeota RCZ

Nowe oblicze Peugeota RCZ 2012-09-12

Francuskie Audi TT, jak często określa się sportowego Peugeota RCZ, poddane zostało właśnie kuracji odmładzającej.Na zabieg taki zdecydowano się pomimo faktu, że auto znajduje się w ofercie zaledwie od dwóch lat. Tym razem nie chodziło jednak...
Peugeot 407. Czy będzie się psuć?

Peugeot 407. Czy będzie się psuć? 2012-07-24

Peugeot 407 wszedł do produkcji w 2004 roku zastępując cieszący się dobrą opinią model 406. W 2008 roku nadwozie poddano delikatnemu liftingowi – nowsze auta poznamy m.in. po chromowanej osłonie chłodnicy. Samochód przetrwał w ofercie francuskiej...
Kupiłeś jedno z tych aut?

Kupiłeś jedno z tych aut? 2012-07-10

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w specjalnym raporcie podsumował właśnie miniony rok. Którzy z producentów zaliczyć go mogą do udanych?Ze analiz PZPM na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że najczęściej rejestrowanym...
Hybrydy Peugeota do kupienia w Polsce

Hybrydy Peugeota do kupienia w Polsce 2012-06-01

W polskich salonach Peugeota zamawiać już można hybrydowe modele: 3008 HYbrid4 i 508 RXH. Za model 3008 z napędem hybrydowym zapłacić trzeba dokładnie 139 900 zł. O dwadzieścia tysięcy więcej (cena 159 900 zł) kosztuje flagowy 508 RXH.Na liście...
Która francuska marka jest najlepsza?

Która francuska marka jest najlepsza? 2011-06-09

Samochody francuskie mają w Polsce wierną rzeszę zwolenników. Chociaż nie wszystkie słyną z bezawaryjności, wielu kierowców ceni francuskie marki za bogate wyposażenie, przyjemne wnętrza, wysoki komfort jazdy, ciekawą stylistykę, a – od kilku...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.