Pod koniec sierpnia 2025 roku Peugeot oficjalnie zaprezentował 308 po liftingu. Auto otrzymało m.in. zmienioną przednią część nadwozia. Jak kształtują się ceny tego pojazdu?
- Peugeot 308 po liftingu. Nadwozie
- Peugeot 308 po liftingu. Wnętrze
- Peugeot 308 po liftingu. Układy napędowe
- Peugeot 308 po liftingu. Polskie ceny
Peugeot 308 po liftingu. Nadwozie
Peugeot 308 obecnej generacji debiutował w 2021 roku, ale jego ciekawa stylizacja zbytnio się nie zestrzała, więc i lifting nie było duży. Najwięcej nowości znajdziemy w przedniej części nadwozia. Nie ma tam już charakterystycznych świateł do jazdy dziennej w kształcie "kłów". Zamiast tego światła prezentują typowy dla nowych modeli Peugeota wzór trzech pazurów. Do tego doszło podświetlane logo i przerywany pas świetlny przecinający chłodnicę i łączący wizualnie reflektory.
To wszystko wymusiło zastosowanie nowego zderzaka i zmienionej osłony chłodnicy. Za to z tyłu zmian właściwie nie ma. Pojawiły się za to dwa nowe kolory nadwozia i wzory felg.

Peugeot 308 po liftingu
Peugeot 308 po liftingu. Wnętrze
Niewiele zmieniło się w kabinie. Standardem jest cyfrowy ekran zegarów z nową grafiką 3D. W samochodzie zachowano architekturę i-Cockpit, zgodnie z którą na ekran zegarów patrzymy nad wieńcem małej kierownicy. W aucie nadal znajdziemy przełączniki i-Toggles, które umieszczone są pod 10-calowym ekranem systemu infotainment, a ich przeznaczenie można dowolnie skonfigurować.

Peugeot 308 po liftingu
Peugeot 308 po liftingu. Układy napędowe
Gama jednostek napędowych nadal obejmuje cztery wersje. Bazowa to oparta na silniku 1.2 hybryda o mocy 145 KM, wyposażona w dwusprzęgłową przekładnię. Wyżej stoi hybryda typu plug-in, która oparta jest o silnik 1.6 i posiada moc systemową 195 KM. Silnik elektryczny w tej wersji czerpie energię z akumulatora o pojemności 14,6 kWh netto. Żadnych zmian nie ma w przypadku wysokoprężnego silnika 1.5 o mocy 130 KM.

Peugeot 308 po liftingu
Kilka nowości znajdziemy natomiast w przypadku wersji elektrycznej Peugeota 308 po liftingu. Samochód nadal jest napędzany silnikiem o mocy 156 KM, ale otrzymał odrobinę większy akumulator, którego pojemność wzrosła z 54 do 55,4 kWh netto. Dzięki temu, a także dzięki lepszej aerodynamice, zasięg ma wzrosnąć z 415 do 450 km. Oczywiście to wartości wg WLTP, więc realnie będzie to raczej 300 km. Peugeota e-308 można ładować z mocą 100 kW, tu zmian nie ma.

Peugeot 308 po liftingu
Peugeot 308 po liftingu. Polskie ceny
Peugeot 308 po liftingu jest oferowany w pięciu wersjach wyposażeniowych: Style, Allure, GT, Business oraz GT Exclusive. Polskie ceny zaczynają się od 125 900 zł z samochód w wersji hatchback, napędem hybrydowym o mocy 145 KM w wersji Style. Dopłata do nadwozia kombi wynosi 5 tys. zł. To oznacza, że samochód po modernizacji jest o około 5 tys. zł tańszy niż przed liftingiem.
Peugeoty 308 objęte są 8-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 160 tys. km.