chceauto.pl
x
Peugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocy

Peugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocy

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2015-06-18
Peugeot ma niezwykle chlubną tradycję w produkowaniu usportowionych pojazdów. Przypomnijmy, że pierwszy samochód oznaczony jaki GTI debiutował w 1984 roku, był wówczas model 205.

Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi
Od tamtej pory francuska firma sprzedała ponad 800 tys. aut ze sportowym zacięciem, głównie należących do segmentów B i C, ale również rasowych coupe, jak RCZ. Model takie, jak 205 GTi, 309 GTi, 405 Mi16 czy 306 S16 na trwałe zapisały się w historii motoryzacji.

Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi
Jej ciąg dalszy będzie teraz pisał nowy model. Peugeot zaprezentował 308 GTi. Samochód jest napędzany dobrze znanym i cenionym benzynowym, doładowanym silnikiem 1.6 THP. Jednostka napędowa współpracuje z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, za pośrednictwem której moment obrotowy trafia na przednie koła.

Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi dostępny będzie w dwóch wersjach mocy. Bazowa dysponuje mocą 250 KM, mocniejsza legitymuje się wynikiem o 20 KM większym. Maksymalny moment obrotowy obu wersji wynosi 330 Nm i jest to wartość dostępna w niezwykle szerokim zakresie obrotów - od 1900 do 5000 obr/min, co gwarantuje świetne przyśpieszenie już od samego "dołu".

Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi
O 20 KM większa moc to niejedyna różnica w obu wersjach. Peugeot 308 270 GTi standardowo wyposażony jest w mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu typu torsen. Rozwiązanie to znacznie ułatwia mocne przyśpieszanie oraz trakcję w zakrętach. Wersja słabsza pozbawiona jest tego udogodnienia, a o odpowiedni poziom przyczepności musi zadbać sam kierowca.

Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 270 GTi otrzymał duże koła o wymiarach 235/35R19, słabsza wersja natomiast porusza się na oponach w rozmiarze 225/40R18.

W porównaniu do klasycznego 308, GTi (już niezależnie od mocy) otrzymało o 11 mm niższe zawieszenie ze zmienionymi sprężynami, amortyzatorami oraz stabilizatorami, a także bardziej wydajne hamulce. Wyraźne są również sportowe akcenty, zarówno w stylizacji nadwozia, jak i kabiny.

Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi
A jak kształtują się osiągi? Peugeot 308 270 GTi przyśpiesza do 100 km/h w 6 s i przejeżdża jeden kilometr ze startu zatrzymanego w 25,3 s. Wersja 250 GTi jest niewiele wolniejsza, osiągi wynoszą odpowiednio 6,2 s oraz 25,6 s. Prędkość maksymalna nie została przed producenta jeszcze podana, ale można się spodziewać, że będzie ograniczona do 250 km/h.

Niemały wpływ na osiągi i prowadzenie ma masa. Peugeot 308 GTi waży tylko 1204 kg, co oznacza bardzo dobry stosunek mocy do masy. 1 KM ma do "uciągnięcia" w zależności od wersji 4,46 lub 4,82 kg.

Pierwszy publiczny pokaz Peugeota 308 GTi odbędzie się na zbliżającym się Festiwalu Prędkości w Goodwood. Samochód trafi do salonów po wakacjach.

Peugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocy - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocyPeugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocy

Zobacz także

Peugeot 308 po liftingu. Polskie ceny

Peugeot 308 po liftingu. Polskie ceny 2025-10-03

Pod koniec sierpnia 2025 roku Peugeot oficjalnie zaprezentował 308 po liftingu. Auto otrzymało m.in. zmienioną przednią część nadwozia. Jak kształtują się ceny tego pojazdu?
Peugeot 308 po liftingu

Peugeot 308 po liftingu 2025-08-30

Peugeot 308 debiutował w 2021 roku, po czterech latach kariery rynkowej nadeszła pora na lifting. Trzeba jednak przyznać, że auto zupełnie się nie zestarzało, nie widzi więc, że i zmiany nie są radykalne.
Modele Peugeota w nowych wersjach. Business i GT Exlusive

Modele Peugeota w nowych wersjach. Business i GT Exlusive 2025-08-05

Peugeot wprowadza do oferty dwa nowe poziomy wyposażenia: Business i GT Exclusive. Pierwszy z nich przeznaczony jest głównie dla flot, a drugi to wersja topowa, która ma oferować wszystko, co możliwe. Nowe wersje stanowią dopełnienie już znanych...
Peugeoty 3008 i 5008 nowej generacji będą tylko elektryczne

Peugeoty 3008 i 5008 nowej generacji będą tylko elektryczne 2023-01-30

Peugeot przyśpiesza proces elektryfikacji gamy modelowej. Francuzi zdradzili swoje plany na najbliższe lata. Plan zakłada, że już od 2025 roku każdy model Peugeota dostępny w salonie będzie można zamówić z napędem bateryjnym. Ale to nie koniec,...
Peugeot e-308 i e-308 SW. Elektryczna nowość

Peugeot e-308 i e-308 SW. Elektryczna nowość 2022-09-25

Peugeot poszerza gamę modelu 308 o wersję elektryczną. Tym samym francuski producent stanie się pierwszym europejskim producentem oferującym elektryczne kombi. Elektryczne wersje Peugeota 308 i 308 SW będą napędzane całkowicie nowym silnikiem...
Peugeot 308 SW Hybrid - kolejny etap ewolucji

Peugeot 308 SW Hybrid - kolejny etap ewolucji 2022-08-05

Peugeot w ostatnich latach przechodzi znaczną metamorfozę i wyznacza sobie dwa kierunki rozwoju. Pierwszym z nich jest klasa premium, do której wyraźnie zdaje się aspirować, a drugi to elektromobilność. Do obu tych kategorii przypisać można nowego...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS