chceauto.pl
x

Peugeot 2008 II Elektryczny 50 kWh 136 KM

Peugeot 2008 II Elektryczny 50 kWh 136 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2020
Średnia cena
100 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
bezstopniowa
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Silnik
elektryczny
Pojemność baterii
50.0 kWh
Waga
1548 kg

OSIĄGI

Moc
136 KM
0-100 km/h
8.3 s.
V max
150 km/h
Zasięg
260 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Pojemność baterii
50 kWh
Koszt przejechania 100 km
38 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
215/65 R16
215/60 R17
215/55 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
405 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Peugeot 2008 II Elektryczny 50 kWh 136 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 2008 II Elektryczny 50 kWh 136 KMPeugeot 2008 II Elektryczny 50 kWh 136 KMPeugeot 2008 II Elektryczny 50 kWh 136 KMPeugeot 2008 II Elektryczny 50 kWh 136 KMPeugeot 2008 II Elektryczny 50 kWh 136 KMPeugeot 2008 II Elektryczny 50 kWh 136 KMPeugeot 2008 II Elektryczny 50 kWh 136 KMPeugeot 2008 II Elektryczny 50 kWh 136 KMPeugeot 2008 II Elektryczny 50 kWh 136 KMPeugeot 2008 II Elektryczny 50 kWh 136 KM

Peugeot 2008 II Elektryczny 50 kWh 136 KM

Peugeot 2008

Peugeot 2008 to niewielki miejski crossover, który debiutował w 2013 roku. W 2020 roku na rynek weszła druga generacja.

Pierwsza generacja mierzyła 416 cm długości, 174 cm szerokości i 155 cm wysokości przy rozstawie osi 254 cm.

W modelu tym zastosowano tzw. architekturę i-Cocpit, cechującą się niewielką kierownicą i umieszczonymi ponad nią zegarami.

Samochód był oferowany wyłącznie z napędem na przednią oś. Za to gama jednostek napędowych była szeroka i obejmowała zarówno wolnossące jednostki benzynowe, jak i diesle 1.4 HDi. Po liftingu w ofercie pojawiły się trzycylindrowe, doładowane silniki 1.2 PureTech i 1.5 BlueHDi.

Pierwszą generację produkowano długo, bo do 2020 roku, gdy na rynek weszła druga generacja. Ten samochód oparto na modułowej platformie CMP. Jednocześnie 2008 mocno urósł, jest aż o 14 cm dłuższy od poprzednika - ma 430 cm długości, 170 m szerokości i 154 cm wysokości przy rozstawie osi 261 cm.

Wnętrze to kolejna generacja systemu i-Cocpit z elektronicznymi zegarami i dotykowym ekranem systemu infotainment o przekątnej do 10 cali.

W drugiej generacji już zabrakło silników wolnossących. Wybierać można wyłącznie między benzynowym silnikiem 1.2 PureTech lub wysokoprężnym 1.5 l BlueHDI. Oba dostępne są w różnych wariantach mocy.

Po raz pierwszy 2008 zaoferowano również z napędem elektrycznym (Peugeot e-2008). Ten samochód jest napędzany przez elektryczny silnik o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Auto ma akumulatory o pojemności 50 kWh, które zapewniać mają zasięg do 310 km wg WLTP.

Peugeot 2008 II Elektryczny

Drugie wcielenie popularnego crossovera zadebiutowało pod koniec 2019 roku. Auto bazuje na modułowej platformie CMP i jest aż o 14 cm dłuższe od poprzednika. Mierzy teraz 4,3 m długości, 1,7 m szerokości i 1,54 m wysokości. Miejski z natury pojazd może się wiec pochwalić wymiarami zbliżonymi do... Poloneza.

Rozstaw osi różni się w zależności od wersji. W odmianach spalinowych wynosi on 2,61 m. W elektrycznej wersji e-2008 to 2,65 m.
Z zewnątrz samochód przypomina nieco współczesną 3008-kę. Mamy więc charakterystyczne kły tygrysa wkomponowane w kształt reflektorów i świateł DRL. W linii bocznej doszukać się można inspiracji nową Toyotą RAV4.

Środek to m.in. kolejna wersja 3D i-Cockpit z elektronicznymi zegarami i dotykowym, skierowanym w kierunku kierowcy, wyświetlaczem. W najwyższych odmianach wyposażeniowych centrum sterowania systemu info-rozrywki może mieć przekątną 10 cali. Sam system obsługiwać też można za pomocą poleceń głosowych. Peugeot zwraca uwagę na wysokiej klasy materiały wykończeniowe (w wyższych odmianach skóra i alcantara) oraz takie detale, jak np. cztery gniazda USB czy miękkie materiały użyte w kabinie. Lista opcji to chociażby adaptacyjny tempomat, system automatycznego hamowania przed przeszkodą z funkcją wykrywania pieszych (działa w zakresie 5-140 km/h) czy asystent parkowania.

Wszystkie modele, niezależnie od wersji napędowej, pochwalić się mogą bagażnikiem o objętości 405 l. W odmianach z klasycznym napędem do dyspozycji jest jeszcze dodatkowy schowek pod podłogą o objętości 29 l

Klienci mogą wybierać między benzynowym 1,2 l PureTech lub wysokoprężnym 1,5 l BlueHDI. Pierwszy dostępny będzie w trzech odmianach: 100 KM (205 Nm), 130 KM (230 Nm) oraz 155 KM (240 Nm). Podstawowy wariant ma ręczną, sześciostopniową skrzynię biegów. Pośrednia odmiana o mocy 130 KM występuje z przekładnią ręczną lub automatyczną (8 biegów). Najmocniejsza wersja w standardzie oferowana jest z 8-stopniowym automatem.
Podstawowy model osiąga setkę w 12 s. i rozpędza się do 183 km/h. Model o mocy 130 KM przyspiesza do 100 km/h w 9,7 s, prędkość maksymalna to 202 km/h (w wersji z ręczną skrzynią). Najszybsza z benzynówek przyspiesza do 100 km/h w 8,9 s i osiąga 206 km/h.

Dla zwolenników silników Diesla przygotowano motor 1,5 l BlueHDi w dwóch wariantach: 100 KM i 130 KM. Obie osiągają po 250 Nm.
Podstawowa odmiana sprzęgana jest z 6-stopniową ręczną skrzynią i przyspiesza do 100 km/h w 11,8 s (prędkość maksymalna 185 km/h). Topowy diesel oferowany będzie wyłącznie z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów (10,1 s. do 100 km/h, prędkość maksymalna to 199 km/h).

Po raz pierwszy auto oferowane jest również z napędem elektrycznym jako Peugeot e-2008. Pod maską znajdziemy elektryczny silnik trakcyjny o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm (300 Nm przy chwilowym przeciążeniu). Auto ma akumulatory o pojemności 50 kWh, które zapewniać mają zasięg do 310 km wg WLTP.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-03

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Peugeot królem Europy!2021-04-06Używane: Peugeot 20082019-06-19Peugeot 2008 wjeżdża do Polski. Znamy ceny2013-06-10Peugeot 2008. Mały globalny crossover2013-01-08Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!2019-06-19Crashtesty bez niespodzianek...2013-10-23

    Ogłoszenia

    Peugeot 2008

    Peugeot 2008

    świętokrzyskie

    114 900 zł
    Peugeot 2008

    Peugeot 2008

    mazowieckie

    87 900 zł

    Peugeot 2008 II Elektryczny 50 kWh 136 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS