chceauto.pl
x

Peugeot 2008 I 1.2 PureTech 130 KM

Peugeot 2008 I 1.2 PureTech 130 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2016
Średnia cena
38 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1295 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
130 KM
0-100 km/h
9.3 s.
V max
200 km/h
Zasięg
660 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
43 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani
Rozmiar opon seryjnych
195/60 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
285 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Peugeot 2008 I 1.2 PureTech 130 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 2008 I 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 2008 I 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 2008 I 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 2008 I 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 2008 I 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 2008 I 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 2008 I 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 2008 I 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 2008 I 1.2 PureTech 130 KMPeugeot 2008 I 1.2 PureTech 130 KM

Peugeot 2008 I 1.2 PureTech 130 KM

Peugeot 2008

Peugeot 2008 to niewielki miejski crossover, który debiutował w 2013 roku. W 2020 roku na rynek weszła druga generacja.

Pierwsza generacja mierzyła 416 cm długości, 174 cm szerokości i 155 cm wysokości przy rozstawie osi 254 cm.

W modelu tym zastosowano tzw. architekturę i-Cocpit, cechującą się niewielką kierownicą i umieszczonymi ponad nią zegarami.

Samochód był oferowany wyłącznie z napędem na przednią oś. Za to gama jednostek napędowych była szeroka i obejmowała zarówno wolnossące jednostki benzynowe, jak i diesle 1.4 HDi. Po liftingu w ofercie pojawiły się trzycylindrowe, doładowane silniki 1.2 PureTech i 1.5 BlueHDi.

Pierwszą generację produkowano długo, bo do 2020 roku, gdy na rynek weszła druga generacja. Ten samochód oparto na modułowej platformie CMP. Jednocześnie 2008 mocno urósł, jest aż o 14 cm dłuższy od poprzednika - ma 430 cm długości, 170 m szerokości i 154 cm wysokości przy rozstawie osi 261 cm.

Wnętrze to kolejna generacja systemu i-Cocpit z elektronicznymi zegarami i dotykowym ekranem systemu infotainment o przekątnej do 10 cali.

W drugiej generacji już zabrakło silników wolnossących. Wybierać można wyłącznie między benzynowym silnikiem 1.2 PureTech lub wysokoprężnym 1.5 l BlueHDI. Oba dostępne są w różnych wariantach mocy.

Po raz pierwszy 2008 zaoferowano również z napędem elektrycznym (Peugeot e-2008). Ten samochód jest napędzany przez elektryczny silnik o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Auto ma akumulatory o pojemności 50 kWh, które zapewniać mają zasięg do 310 km wg WLTP.

Peugeot 2008 I

Pierwsza generacja Peugeota 2008 to jedna z ciekawszych propozycji w swoim segmencie. Produkowany w latach 2013-2019 model zbiera wśród użytkowników wiele pochlebnych opinii. Co ważne, dotyczą one nie tylko prowadzenia ale też niskiej usterkowości.

Samochód zastąpił w ofercie francuskiego producenta model 207 SW. Nowszy Peugeot 208 nie występował już w takiej wersji nadwoziowej.
Miejski crossover mierzy 416 cm długości, 174 cm szerokości i 155 cm wysokości. Rozstaw osi to 254 cm. Mamy więc do czynienia z odpowiednikiem kompaktów z lat dziewięćdziesiątych. Rodzinnej eksploatacji sprzyja też mieszczący 350 l bagażnik (1194 l po złożeniu oparć tylnej kanapy). W tym segmencie to całkiem dobry wynik.

Wnętrze – jak to w Peugeocie – wymaga pewnego przyzwyczajenia. To głównie zasługa ”kaskadowej” architektury i-Cockpit i – wynikającej z niej – mikroskopijnych rozmiarów kierownicy. Mimo wszystko kabina jest przyjemnie wykonana (materiały dobrej jakości) i całkiem przestronna.

Warto wiedzieć, że 2008 nigdy nie był oferowany z silnikiem 1.6 THP (usterkowy rozrząd). Jednostki 1,6 VTi nie dysponują turbodoładowaniem i cieszą się nieco lepszą opinią (tu również sporadycznie zdarzają się problemy z łańcuchem – pomaga częstsza wymiana oleju – np. co 10 tys. km). Po kuracji odmładzającej (marzec 2016 roku) ofertę uzupełniły trzycylindrowe 1.2 l PureTech z paskiem rozrządu w kąpieli olejowej (również w tym przypadku zalecamy wymianę oleju częstszą niż wynika to z wymagań serwisowych) oraz nowa rodzina wysokoprężnych 1,5 l BlueHDi.

Dobra opcja to wysokoprężne 1,4 HDi. W początkowym okresie dochodziło w nich wprawdzie do uszkodzeń katalizatorów (opadające wkłady zatykały wydech i mogły uszkodzić filtr cząstek stałych), ale poza tym obyło się bez większych wpadek. Francuskie diesle mają niezłą dynamikę, mało palą i uchodzą za całkiem trwałe. W trasie doskwierać może jednak brak szóstego biegu. Tego typu przekładnia występowała wyłącznie z większym dieslem o pojemności 1,6 l (polecamy z czystym sumieniem).

Wypada też wiedzieć, że model nigdy nie był oferowany z napędem na obie osie. Wszystkie wersje mają napęd na przednie koła. Prześwit – 16,5 cm – pozwala jednak dość swobodnie „atakować” progi zwalniające czy krawężniki.

Wśród typowych mankamentów wymienić można w zasadzie tylko – trudne w diagnozowaniu – stuki zawieszenia. Ten typ tak ma.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-03

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Peugeot królem Europy!2021-04-06Używane: Peugeot 20082019-06-19Peugeot 2008 wjeżdża do Polski. Znamy ceny2013-06-10Peugeot 2008. Mały globalny crossover2013-01-08Peugeot 2008 i e-2008. Całkiem nowe!2019-06-19Crashtesty bez niespodzianek...2013-10-23

Peugeot 2008 I 1.2 PureTech 130 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mercedes - Benz GLA

Mercedes GLA

180 122 KM benzyna2016crossoverręcznaprzedni
cena średnia 52 000 zł
OCENY
Dostępność
SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

1.6 128 KM benzyna2016crossoverręcznaprzedni
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność
Mini Countryman

Mini Countryman

1.6 122 KM benzyna2016crossoverręcznaprzedni
cena średnia 44 000 zł
OCENY
Dostępność
Mini Paceman

Mini Paceman

1.6 122 KM benzyna2016crossoverręcznaprzedni
cena średnia 44 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Kadjar

Renault Kadjar

1.2 TCe 130 KM benzyna2016crossoverręcznaprzedni
cena średnia 51 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 3008

Peugeot 3008

1.2 PureTech 130 KM benzyna2016crossoverręcznaprzedni
cena średnia 39 000 zł
OCENY
Dostępność

Peugeot 2008 I 1.2 PureTech 130 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.