chceauto.pl
x

Opel Astra J

Oceny użytkowników3.3240/5. Głosy: 929
Ocena: 3.32/5
Głosy: 929.
Opel Astra J

Lata produkcji

2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
Czwarta generacja Opla Astry (typoszereg J) debiutowała w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód okazał się sporym sukcesem, a w produkcji przetrwał do 2015 roku.

Pojazd był zupełnie nową konstrukcją, którą zbudowano w oparciu o nową płytę podłogową Delta II. W stosunku do poprzednika poczyniono szereg zmian, które w znaczny sposób zwiększyły funkcjonalność wnętrza. Rozstaw osi powiększono aż o 71 mm, rozstaw kół przednich wzrósł o 56 mm a tylnych o 70 mm.
Auto zerwało z linią poprzednika - projekt nadwozia wzorowano na wprowadzonej wcześniej Insigni.

Samochód cieszył się w Europe dużą popularnością - jako jeden z niewielu kompaktów był w stanie zagrozić pozycji najpopularniejszego samochodu kompaktowego - Volkswagena Golfa.

Skąd taki sukces Opla Astry IV? Niewątpliwie wpływ na to miał ciekawy projekt nadwozia (ten styl jest kontynuowany w piątej generacji Astry), a także spora funkcjonalność i praktyczność oraz niezwykle obszerna gama nadwoziowa (sedan, kombi, hatchback), jak i silnikowa.

Wnętrze Astry nie każdemu przypadnie do gustu - na konsoli środkowej znajdziemy zatrzęsienie przycisków, których opanowanie nie musi być łatwe. Czy jednak jest to gorsze rozwiązanie niż ekran dotykowy, przez który trzeba się przeklikiwać, żeby dojść do interesujących nas ustawień? To kwestia dyskusyjna.

Pozycja za kierownicą jest dobra, fotele wygodne, linia okien wysoko poprowadzona, z tyłu miejsca jest tyle, ile można spodziewać się w kompakcie.

Gama jednostek napędowych, jeśli weźmiemy pod uwagę cały okres produkcji, obejmie kilkanaście silników. Dostępne były klasyczne wolnossące silniki benzynowe, jak również jednostki z doładowaniem, aż po dwulitrową, niezwykle mocną wersję OPC. Fani diesli również mieli w czym wymierać - począwszy od silnika 1.3 CDTI, przez dobrze znany 1.7 CDTI aż po 2.0 CDTI.

Wybierając jednostkę napędową trzeba zdawać sobie sprawę, że Opel Astra IV to samochód niezwykle ciężki (waży w zależności od wersji ok. 1400 kg). To ma wpływ zarówno na osiągi, jak i zużycie paliwa. Podstawowe silniki są nieco za słabe, przez co wcale nie będą mało palić.

Z drugiej strony im mniej skomplikowana konstrukcja, tym mniejszy poziom awaryjności. W Astrze najmniej ryzyka niosą silniki wolnossące 1.4 i 1.6. W doładowanych odmianach może już dochodzić do usterek np. klapek kolektora ssącego czy układu chłodzenia (1.4 turbo).

Wszystkie diesle posiadają (lub powinny...) filtr cząstek stałych, który podczas miejskiej eksploatacji ulega stopniowemu zatykaniu. Jeśli dzieje się to zbyt często, może świadczyć o zużyciu wtryskiwaczy.

Kłopoty mogą sprawiać manualne, sześciostopniowe skrzynie biegów, które montowano w autach z silnikami doładowanymi (zarówno benzynowymi, jak i wysokoprężnymi). Chodzi o przekładnie oznaczone symbole M32 (oraz spokrewniona M20, która była stosowana m.in. w Astrze H). Posiadają one wadę fabryczną, w wyniku której już po kilkudziesięciu tys. km przebiegu może dojść do zużycia łożysk, a w konsekwencji - zniszczenia skrzyni (z wybiciem dziury w obudowie włącznie).

Objawem zużycia łożysk są dochodzące ze skrzyni szumy, a także postępujące drganie lewarka. Wymiana kompletu łożysk (8 sztuk) powinna rozwiązać problem raz na zawsze (w sprzedaży są łożyska lepszej jakości). Przy czym naprawa to niestety koszt kilku tysięcy zł.

Większych problemów nie sprawiają za to turbosprężarki, które okazują się dość trwałe.

Pojawiać się mogę drobne usterki zawieszenia, dość szybko może się również zużyć koło dwumasowe (nie tylko diesle, również silnik 1.4 turbo).

Na rynku wtórnym oferta samochodów jest szeroka, dostępne są zarówno samochody z krajowych salonów, jak i importowane. Astra jest świetnie zabezpieczona przez korozją, dlatego ślady rdzy oznaczają wypadkową historię auta.

Największa liczba ofert obejmuje auta z silnikami 1.4 turbo i 1.7 CDTI, które przynajmniej w teorii stanowią najlepszy kompromis między kosztami użytkowania i osiągami. W praktyce jednak, w obu przypadkach może dojść do awarii, które zaburzą ten ekonomiczny rachunek.

Przykładowe samochody

Opel Astra

Opel Astra J 1.4 Turbo 140 KM

2010, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 20 000,00 zł
DostępnośćOgłoszeń jest masa, można przebierać i wybieraćOceny3.33/5. Głosy: 9
Opel Astra

Opel Astra J 1.4 Turbo 140 KM

2013, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 29 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Opel Astra

Opel Astra J 1.4 Turbo 140 KM

2011, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 23 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny4.00/5. Głosy: 2
Opel Astra

Opel Astra J 1.4 Turbo 140 KM

2011, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 24 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny3.00/5. Głosy: 2
Opel Astra

Opel Astra J 1.4 Turbo 120 KM

2012, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 24 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny1.00/5. Głosy: 1
Opel Astra

Opel Astra J 1.4 Turbo 140 KM

2012, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 25 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Opel Astra

Opel Astra J 1.4 Turbo LPG 140 KM

2018, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 45 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny3.29/5. Głosy: 14
Opel Astra

Opel Astra J 1.4 Turbo 140 KM

2012, sedan
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 27 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Opel Astra

Opel Astra J OPC OPC 280 KM

2015, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 53 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny3.22/5. Głosy: 32

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS