chceauto.pl
x

Opel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KM

Opel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2018
Średnia cena
47 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1598 cm3
Silnik
diesel
Waga
1260 kg
Ładowność
520 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
160 KM
0-100 km/h
8.6 s.
V max
220 km/h
Zasięg
770 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
57 zł
Zbiornik paliwa
60 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
225/40 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
370 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Opel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Opel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KMOpel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KM

Opel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KM

Opel Astra

Astra to sztandarowy samochód kompaktowy niemieckiej marki. W początku lat dziewięćdziesiątych auto zastąpiło w ofercie Opla wysłużonego Kadetta i z miejsca stało się rynkowym bestsellerem. Wprawdzie Astra nigdy nie sprzedawała się na Starym Kontynencie tak dobrze jak konkurencyjny Volkswagen Golf, ale na tle auta z Volksburga samochód nie ma się czego wstydzić. Astry chwalone są za dobre właściwości jezdne i niskie koszty eksploatacji. W przypadku starszych modeli największy problem dotyczy podatności na korozję.

Opel Astra K

Opel Astra V debiutował we wrześniu 2015 roku na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.

Karoseria nowego modelu jest niespełna 5 cm krótsza niż do tej pory. Astra K mierzy dokładnie 4,37 m długości. Auto jest też nieco niższe (dokładnie o 2,6 cm) od poprzednika. Wysokość nadwozia to 1,46 m.

Niewielka korekta wymiarów zewnętrznych idzie w parze ze znaczącą redukcją masy. Na tle poprzedników niektóre modele straciły aż 200 kg! Nawet najcięższy egzemplarz będzie przynajmniej o 120 kg lżejszy niż do tej pory. Na samym tylko nadwoziu udało się oszczędzić około 20 proc. masy (redukcja z 357 kg do 280 kg). Następnych 50 kg „urwano” dzięki zmianom w płycie podłogowej (wysokowytrzymała stal) czy konstrukcji zawieszenia i przeniesienia napędu.

Piąta generacja Opla Astra napędzana jest zupełnie nowymi silnikami. Wraz z autem zadebiutowały aż trzy nowe rodziny jednostek napędowych o mocach od 90 do 200 KM.

W połowie 2020 roku auto poddano gruntownej kuracji odmładzającej. Oprócz nowych kształtów samochód otrzymał gruntownie zmodernizowaną paletę jednostek napędowych. Najwięcej zmian dostrzec można w pasie przednim. To m.in. nowa maska z innymi przetłoczeniami, zderzak, osłona chłodnicy i inaczej wyeksponowanym logo producenta i nowe reflektory. Opcjonalnie klienci zamówić mogą nową wizytówkę marki z Russelsheim – matrycowe ”inteligentne” reflektory IntelliLux LED.

Auto może się teraz pochwalić elementami aktywnej aerodynamiki. Astra m.in. wahacze tylnej osi ukształtowane jak deflektory oraz pełną żaluzję wlotu powietrza z przodu samochodu. Górne i dolne sekcje osłony chłodnicy otwierają się i zamykają automatycznie oraz niezależnie od siebie, poprawiając przepływ powietrza wokół przodu nadwozia. Zmodernizowano też opcjonalne sportowe zawieszenie. Układ ma teraz sztywniejsze amortyzatory, bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz tylną oś z drążkiem Watta.

W kabinie znajdziemy np. cyfrowy zestaw wskaźników. Zadbano też o poprawę bezpieczeństwa dzięki nowej kamerze zintegrowanej z układem automatycznego hamowania przed przeszkodą. Jej mocniejszy procesor umie teraz wykrywać nie tylko pojazdy, ale też pieszych.
Najważniejsza ze zmian kryje się pod maską. Z oferty zniknęły właśnie wszystkie silniki o parzystej liczbie cylindrów. Zamiast tego do wyboru są wyłącznie trzycylindrowe z turbodoładowaniem.

Benzynowe to 1,2 l i 1,4. W zależności od wersji oferują one między 110 KM a 145 KM i 195 a 236 Nm. Wersje o pojemności 1,2 l standardowo sprzęgane są z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów. Odmiany 1,4 l otrzymują bezstopniową przekładnię CVT imitującą obecność 7 przełożeń.
Silniki mają wałek wyrównoważający w bloku i zintegrowany z głowicą kolektor wydechowy chłodzony cieczą. Dzięki temu jednostka szybciej osiąga optymalna temperaturę pracy, a co za tym idzie – zużywa miej paliwa.

Podobną architekturę mają też wyposażone w sterowaną elektronicznie turbosprężarkę o zmiennej geometrii silniki Diesla. Trzycylindrowy 1,5 l występuje w dwóch wariantach: 105 KM (260 Nm) i 122 KM (300 Nm). W przypadku jednostek wysokoprężnych na liście opcji pojawiła się nowa automatyczna przekładnia o dziewięciu przełożeniach.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-07-03

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Opel Astra Sports Tourer GSe. Polskie ceny2023-05-29Opel Astra już w produkcji. Tym razem z Niemiec2022-02-14Opel Astra VI. Ceny w Polsce2021-12-09Taki będzie nowy Opel Astra2021-06-0930 lat Opla Astra2021-04-24Opel Astra po liftingu2019-07-03

Opel Astra CRASHTEST

Opel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2.0 TDI 150 KM diesel2018hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 61 000 zł
OCENY
Dostępność
DS DS4

DS DS4

2.0 BlueHDI 150 KM diesel2018hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 64 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 308

Peugeot 308

2.0 HDI 150 KM diesel2018hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 53 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 1

BMW 1

18d 150 KM diesel2018hatchback 5drręcznatylny
cena średnia 68 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo V40

Volvo V40

2.0 D3 150 KM diesel2018hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 70 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

2.0 TDCI 150 KM diesel2018hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 55 000 zł
OCENY
Dostępność

Opel Astra K 1.6 CDTI BiTurbo 160 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS