chceauto.pl
x
Oficjalnie: Porsche 911 GT3 RS

Oficjalnie: Porsche 911 GT3 RS

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2015-03-04 Opinie
Na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym w Genewie Porsche zaprezentowało model 911 GT3 w wersji RS.

Do napędu 911 GT3 RS służy największa i najmocniejsza wolnossąca jednostka z bezpośrednim wtryskiem benzyny w gamie modelu 911 – 4-litrowy, sześciocylindrowy bokser o mocy 500 KM rozwijająca 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W układzie przeniesienia napędu zastosowano specjalnie opracowaną przekładnią PDK.

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 s, a od 0 do 200 km/h – w 10,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 322 km/h a średnie zużycie paliwa, rzecz jasna w cyklu pomiarowym, 12,7 l/100 km.

Torowe zastosowanie auta zdradzają takie funkcje takie, jak „manetka biegu jałowego” – odpowiadająca wciśnięciu sprzęgła w aucie z manualną przekładnią – oraz ograniczenie prędkości przyciskiem Pit Speed.

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
Dach modelu wykonano z magnezu, do produkcji pokryw silnika i bagażnika oraz przednich błotników posłużyły tworzywa sztuczne wzmacniane włóknem węglowym (CFRP), a wiele innych podzespołów wykonano przy użyciu alternatywnych materiałów. W rezultacie odmiana RS waży 1420 kg, o około 10 kg mniej od 911 GT3. Przez wykonaną z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP) pokrywę bagażnika i magnezowy dach 911 GT3 RS przebiega szerokie na 30 cm wgłębienie – to stylistyczne nawiązanie do klasycznych generacji 911 z silnikami chłodzonymi powietrzem. Kolejnym charakterystycznym elementem są unikalne wloty powietrza przy przednich nadkolach, które – zupełnie jak w rasowych samochodach sportowych – sięgają górnej krawędzi błotników. Służą one zwiększeniu docisku przedniej osi.

Podwozie 911 GT3 RS zostało zestrojone pod kątem maksymalnej dynamiki jazdy i precyzji prowadzenia. To między innymi zasługa skrętnych kół tylnej osi oraz blokady tylnego mechanizmu różnicowego Porsche Torque Vectoring Plus z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Szerszy rozstaw przednich i tylnych kół pozwala dodatkowo ograniczyć przechyły karoserii względem 911 GT3. Ponadto, wariant RS ma najszersze ogumienie, jakie standardowo oferuje się w gamie „911”.

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
Wnętrze 911 GT3 RS z elementami z Alcantary bazuje na obecnym Porsche 911 GT3. Nowością są kubełkowe fotele z widocznymi elementami z karbonu, wzorowane na tych z 918 Spyder. Do wyposażenia standardowego należy również pakiet Club Sport zawierający przykręcaną do nadwozia, zamontowaną za przednimi siedzeniami klatką bezpieczeństwa, instalację dla głównego wyłącznika akumulatora oraz mocowane osobno, sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa dla kierowcy i gaśnicę ze wspornikiem.

Nowe 911 GT3 RS można już zamawiać we wszystkich czterech Porsche Centrach w Polsce. Jego cena rozpoczyna się od 887 600 PLN z VAT.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Oficjalnie: Porsche 911 GT3 RS - GALERIA ZDJĘĆ

Oficjalnie: Porsche 911 GT3 RSOficjalnie: Porsche 911 GT3 RSOficjalnie: Porsche 911 GT3 RSOficjalnie: Porsche 911 GT3 RS

Zobacz także

Porsche 911 Turbo. Kolejna nowość!

Porsche 911 Turbo. Kolejna nowość! 2020-07-19

Po rynkowej premierze 911 Turbo S, która miała miejsce w marcu, do oferty dołącza nowa generacja 911 Turbo z nadwoziami Coupé oraz Cabriolet. Samochód jest napędzany silnikiem o mocy 427 kW (580 KM), czyli o 30 kW (40 KM) wyższej niż w poprzednikach,...
Porsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S

Porsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S 2020-05-18

Do Coupé i Cabrioleta dołącza trzecia odmiana nadwoziowa nowej generacji 911 – w postaci czteronapędowych wariantów 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S. Wizytówką 911 Targa pozostaje innowacyjny, w pełni automatycznie sterowany system dachowy, który –...
Porsche 911 Turbo S. Potężne!

Porsche 911 Turbo S. Potężne! 2020-03-04

Nie na odwołanym salonie w Genewie ale podczas specjalnej konferencji online Porsche zaprezentowało nową generację 911 Turbo S, czyli topową odmianę kultowego modelu.Porsche 911 Turbo S będzie oferowane jako coupe i cabriolet. Obie wersje nadwoziowe...
To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991

To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991 2019-12-27

Porsche zakończyło produkcję modelu 911 typoszeregu 991. To najchętniej kupowana i najliczniej produkowana wersja 911. W sumie powstało 233 540 egzemplarzy. Ostatni z nich opuścił właśnie linię produkcyjną – to 911 Speedster. Generacja 991...
Porsche 911 Carrera 4. Z napędem na wszystkie koła

Porsche 911 Carrera 4. Z napędem na wszystkie koła 2019-09-12

Porsche poszerza gamę modelu 911 o bazową wersję z napędem wszystkich kół. Samochód nosi nazwę Carrera 4. Model ten dołączy do Carrery (z napędem na tył) i mocniejszej Carrery S/4S.Porsche 911 Carrera 4 napędzane jest trzylitrowym, podwójnie...
20 lat Porsche 911 GT3

20 lat Porsche 911 GT3 2019-08-11

Pierwsze Porsche 911 GT3 debiutowało w marcu 1999 roku na salonie w Genewie. ]Opracowany przez dwukrotnego rajdowego mistrza świata Waltera Röhrla, inżyniera wyścigowego Rolanda Kussmaula oraz specjalistów Porsche Motorsport z Weissach, Porsche 911 GT3...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.