chceauto.pl
x
Odświeżone Porsche 911 Carrera 4 i Targa 4

Odświeżone Porsche 911 Carrera 4 i Targa 4

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2015-10-09
Porsche 911 z napędem na obie osie wybiera ponad jedna trzecia nabywców. Modele 911 Carrera 4 oraz 911 Targa 4 - wzorem zwykłego 911 - doczekały się właśnie kilku istotnych usprawnień.

Porsche 911 Targa 4
Porsche 911 Targa 4
Zmiany optyczne, jakie przeprowadzono w nowej generacji 911 Carrera, w modelach czteronapędowych uzupełniono o szereg dodatkowych modyfikacji. Przykładowo, tylny pas świetlny zyskał teraz trójwymiarowy design. Przy okazji potęguje on optyczną szerokość samochodu - tak jak wcześniej, „911” z napędem na obie osie ma bowiem o 44 mm szersze tylne nadkola. Nowy model zdradzają również czteropunktowe światła do jazdy dziennej, pozbawione wgłębień klamki drzwi, a z tyłu - przeprojektowana pokrywa silnika z pionowymi żaluzjami oraz nowe lampy z czteropunktowymi światłami hamowania.

Podobnych zmian doczekał się też model 911 Targa. Podobnie jak legendarna, pierwsza odsłona modelu, współczesna Targa ma szeroki słupek środkowy, odsuwaną część dachu nad przednimi fotelami i panoramiczną tylną szybę. Miękki dach można zamykać lub otwierać za naciśnięciem przycisku – po złożeniu znika on za oparciami kanapy.

Porsche 911 Targa 4
Porsche 911 Targa 4
Za sprawą podwójnego turbodoładowania 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik modeli 911 Carrera 4 oraz 911 Targa 4 osiąga moc 370 KM (272 kW) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a w przypadku wariantów S wartości te rosną do, odpowiednio, 420 KM (309 kW) i 500 Nm. W porównaniu z poprzednimi modelami kierowca zyskuje dodatkowe 20 KM (15 kW) oraz 60 Nm, a to przekłada się na jeszcze lepszą dynamikę. Wyższa moc 911 Carrera 4S jest rezultatem zastosowania zmodyfikowanych turbosprężarek, innego układu wydechowego i zmian w oprogramowaniu sterującym.

W połączeniu z napędem na obie osie – teraz sterowanym elektrohydraulicznie - 911 Carrera 4 po raz pierwszy notuje lepszy czas w sprincie do „setki” od swoich tylnonapędowych odpowiedników. Odmiana zaopatrzona w opcje w postaci skrzyni PDK oraz pakietu Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s (o 0,4 s szybciej od poprzednika), a model S potrzebuje na to 3,8 s (o 0,3 s mniej). Kabriolet S i 911 Targa 4 z takim samym wyposażeniem prędkość 100 km/h osiąga zaledwie o 0,2 s wolniej. Maksymalna prędkość modelu, zależnie od wersji i wyposażenia, waha się od 287 do 305 km/h.

W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono nowe modele 911 po raz pierwszy otrzymują kierownicę z obrotowym przełącznikiem trybów jazdy – zupełnie jak w modelu 918 Spyder. Kierowca ma do wyboru trzy zdefiniowane tryby jazdy (Normal, Sport oraz Sport Plus), a także program Individual. Zależnie od specyfikacji, pozwala on stworzyć własną konfigurację samochodu i osobno zmieniać ustawienia systemu PASM, aktywnych poduszek silnika, układu wydechowego oraz strategii działania przekładni PDK. W modelach ze skrzynią PDK przełącznik ma ponadto dodatkowy przycisk – Sport Response Button. Po jego wciśnięciu układ napędowy przez 20 s pracuje w trybie maksymalnego przyspieszenia, na przykład w celu przeprowadzeniu manewru wyprzedzania. Przekładnia dobiera wtedy optymalne przełożenie, a silnik jeszcze bardziej spontanicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu.

Porsche 911 Carrera 4
Porsche 911 Carrera 4
Elektrohydraulicznie sterowany napęd na wszystkie koła jest teraz czulszy i szybciej reaguje na zmienne warunki drogowe. Przeprojektowany układ przeniesienia napędu wspólpracuje z nowo zestrojonym zawieszeniem PASM, z obniżonym o 10 mm prześwitem. Należy ono do standardowego wyposażenia wszystkich modeli Carrera i zwiększa stabilność w szybko pokonywanych zakrętach.

Na życzenie nowe Porsche 911 Carrera 4S jest teraz dostępne ze skrętną tylną osią, znaną z modeli 911 Turbo oraz 911 GT3. Dodatkowo zwiększa ona zwinność samochodu i pozwala jeszcze pewniej przeprowadzać manewry zmiany pasa ruchu przy dużych prędkościach. Przy okazji poprawia zwrotność w ruchu – o 0,4 m zmniejsza średnicę zawracania. Zmiany w układzie jezdnym uzupełnia nowa, poręczna kierownica, podobna do tej z modelu 918 Spyder. Standardowo mierzy 375 mm średnicy, a w opcjonalnej wersji GT – 360 mm.

Praktyczność na co dzień zwiększa hydrauliczny system podnoszenia przedniej osi z siłownikami zintegrowanymi w kolumnach zawieszenia. Za naciśnięciem przycisku układ ten w ciągu 5 sekund zwiększa prześwit z przodu pojazdu o 40 mm, chroniąc tym samym podwozie przed uszkodzeniami, np. podczas pokonywania stromego wyjazdu z garażu.


Odświeżone Porsche 911 Carrera 4 i Targa 4 - GALERIA ZDJĘĆ

Odświeżone Porsche 911 Carrera 4 i Targa 4Odświeżone Porsche 911 Carrera 4 i Targa 4Odświeżone Porsche 911 Carrera 4 i Targa 4Odświeżone Porsche 911 Carrera 4 i Targa 4

Zobacz także

Porsche 911 Dakar oficjalnie

Porsche 911 Dakar oficjalnie 2022-11-18

Na salonie w Los Angeles Porsche zaprezentowało model 911 Dakar. To terenowe odmiana sportowego modelu, która powstanie w limitowanej serii 2500 egzemplarzy.Już od pierwszej chwili Porsche 911 Dakar zwraca uwagę swoim prześwitem – o 50 mm wyższym niż...
Porsche 911 Dakar. Ostatnie testy przed premierą

Porsche 911 Dakar. Ostatnie testy przed premierą 2022-11-14

Na salonie samochodowym Los Angeles Auto Show zadebiutuje Porsche 911 Dakar. Ten terenowy samochód oparty na świetnie znanym modelu 911 przechodzi ostatnie intensywne testy w różnych warunkach klimatycznych.Nazwa nowego pojazdu to ukłon w stronę...
Porsche 911 Carrera T. Lżej i bardziej sportowo

Porsche 911 Carrera T. Lżej i bardziej sportowo 2022-10-19

Porsche poszerza gamę modelu 911 o lekki samochód sportowy – 911 Carrera T. Standardowo 911 Carrera T wyposażona jest w siedmiobiegową przekładnię manualną (opcjonalnie dostępna jest również ośmiobiegowa automatyczna skrzynia PDK). Tylne siedzenia...
Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce

Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce 2022-07-29

Rok 2021 był najlepszym w historii dla Porsche w Polsce. Wszystko wskazuje jednak na to, że kolejny rekord sprzedaży padnie już w tym roku - w pierwszych sześciu miesiącach Porsche sprzedało w naszym kraju blisko 40 proc. więcej samochodów niż w...
Nowy system infotainment Porsche

Nowy system infotainment Porsche 2022-01-24

Porsche udoskonala swój system informacyjno-rozrywkowy. Najnowsza, szósta generacja Porsche Communication Management (PCM), dostępna w modelach 911, Taycan, Cayenne i Panamera, oferuje wiele nowych rozwiązań oraz funkcji. Należą do nich pierwsza natywna...
Nowe Porsche 911 GTS

Nowe Porsche 911 GTS 2021-06-23

Pierwsza odsłona 911 GTS zadebiutowała 12 lat temu. Teraz pojawia się nowe wydanie tej popularnej odmiany kultowego samochodu. Jest mocniejsze i bardziej wyraziste wizualnie, a przy tym zapewnia lepszą niż kiedykolwiek dynamikę jazdy. Auto napędza...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS