chceauto.pl
x
Nowy Mercedes-Maybach klasy S

Nowy Mercedes-Maybach klasy S

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-11-23 Opinie
Mercedes-Maybach klasy S to największa i najbardziej luksusowa wersja tego modelu. Samochód ma o 18 cm większy rozstaw osi niż klasa S w wersji przedłużonej. Jego wymiary (długość/szerokość/wysokość) to: 5469/1921/1510 mm.

Mercedes-Maybach klasy S
Mercedes-Maybach klasy S
Mercedes-Maybach Klasy S to klasyczna trójbryłowa limuzyna. Wyróżniają ją m.in. charakterystyczna pokrywa silnika z chromowaną „płetwą” oraz typowa dla Mercedesa-Maybacha osłona chłodnicy z pionowymi, trójwymiarowymi listwami ozdobnymi. W chromowaną oprawę wlotu powietrza wkomponowano napis „MAYBACH”.

Tylne drzwi są szersze niż w klasie S, a na słupkach C pojawiły się nieotwierane małe okna oraz emblematy marki. Na życzenie samochód może być wyposażony w elektrycznie sterowane tylne drzwi.

Mercedes-Maybach klasy S
Mercedes-Maybach klasy S
Lista opcji obejmuje także dwukolorowe malowanie z linią rozdzielającą oraz reflektory DIGITAL LIGHT, które oferują m.in. takie funkcje, jak rzutowanie wskazówek lub symboli ostrzegawczych na drogę przed autem. Każdy reflektor DIGITAL LIGHT zawiera moduł świetlny z trzema LED-ami, które emitują światło załamywane i kierowane przez 1,3 miliona mikroluster.

Wnętrze Mercedesa-Maybacha Klasy S bazuje na wzornictwie kabiny Mercedesa klasy S. W kabinie może znajdować się do pięciu ekranów. Standardowe wyposażenie obejmuje 12,8-calowy centralny wyświetlacz OLED pełniący funkcję centrum sterowania. Na życzenie dostępny jest 12,3-calowy wyświetlacz 3D dla kierowcy.

Mercedes-Maybach klasy S
Mercedes-Maybach klasy S
Oświetlenie kabiny korzysta z 253 diod LED. Swoją premierę w Mercedesie-Maybachu ma adaptacyjne tylne oświetlenie, które w kilku względach odpowiada preferencjom pasażerów: oprócz jasności można regulować rozmiar i kierunek wiązki światła. Użytkownik ma również do dyspozycji szeroki zakres ustawień pomiędzy precyzyjnie skupionym oświetleniem przeznaczonym do pracy a rozproszonym światłem nadającym się do odpoczynku.

Na pokładzie nie brakuje przejawów „klasycznego” luksusu: tylne strony oparć przednich foteli zdobią obszerne wykończenia z wysokiej jakości drewna. W przypadku pakietu First Class dla podróżujących z tyłu podobne elementy znajdują się pomiędzy tylnymi siedzeniami.

Mercedes-Maybach klasy S
Mercedes-Maybach klasy S
Rozstaw osi o 18 cm większy niż w przypadku długiej wersji Mercedesa Klasy S (3396 wobec 3216 mm) w pełni premiuje pasażerów jadących z tyłu.

Na profil Mercedesa-Maybacha Klasy S jako samochodu do jazdy z szoferem wyraźnie wskazują standardowe tylne fotele Executive po lewej i prawej stronie oraz pakiet szoferski. Pasażer ma możliwość niezależnej regulacji siedziska i oparcia. Rozłożenie podnóżka zintegrowanego z przednim fotelem i elektrycznie wysuwanej podpórki nóg pozwala stworzyć ciągłą, wygodną powierzchnię do leżenia lub snu.

Mercedes-Maybach klasy S
Mercedes-Maybach klasy S
W porównaniu z poprzednią generacją zakres regulacji podpórki zwiększono o ok. 50 mm. Kolejne nowości to funkcja masażu łydek oraz ogrzewanie karku i ramion dla pasażerów z tyłu.

Na życzenie Mercedes-Maybach Klasy S może być wyposażony w asystenta wnętrza MBUX dla pasażerów z tyłu. „Odgaduje” on liczne zamiary podróżujących – rozpoznaje kierunek spojrzenia i śledzi gesty rąk oraz mowę ciała, w zależności od sytuacji pomagając w automatyzacji obsługi funkcji pojazdu. Samochód jest w stanie rozpoznać ruchy i gesty osób siedzących z tyłu za pomocą umieszczonych w podsufitce kamer laserowych 3D.

Mercedes-Maybach klasy S
Mercedes-Maybach klasy S
Asystent wnętrza MBUX automatycznie „podaje” pas bezpieczeństwa, gdy rozpozna zamiar sięgnięcia po niego na podstawie ruchów rąk pasażera. Przy okazji rozszerzono zakres działania funkcji ostrzegania przy wysiadaniu, która jest teraz w stanie zarejestrować także to, że pojazd zamierza opuścić osoba podróżująca z tyłu.

Jednostki napędowe Mercedesa-Maybacha Klasy S pochodzą z Mercedesa i są częściowo wspomagane elektrycznie. Elektryfikacja jest realizowana za pomocą rozrusznika zintegrowanego z alternatorem drugiej generacji (ISG). Zapewnia on dodatkowy „zastrzyk” mocy (tzw. funkcja boost, do 15 kW/20 KM), ułatwia efektywne „żeglowanie” podczas jazdy ze stałą prędkością, sprawia, że system start/stop działa jeszcze płynniej i ogólnie poprawia efektywność układu napędowego.

Mercedes-Maybach klasy S
Mercedes-Maybach klasy S
Do ISG przystosowano działanie udoskonalonej przekładni 9G-TRONIC. Silnik elektryczny, energoelektronika i chłodnica skrzyni biegów zostały teraz przeniesione do wnętrza przekładni/zamontowane na niej.

Dzięki ISG udało się wyeliminować cały dwuczęściowy napęd pasowy – zastosowano bowiem elektryczną sprężarkę klimatyzacji. Oznacza to, że nawet przy wyłączonym silniku (fazy start/stopu i żeglowania) wnętrze można skutecznie klimatyzować. Standardowa specyfikacja obejmuje napęd na wszystkie koła.

Mercedes-Maybach klasy S
Mercedes-Maybach klasy S
Seryjne wyposażenie obejmuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z ciągłą regulacją tłumienia ADS+. Korzystając z trybów jazdy dostępnych w ramach systemu DYNAMIC SELECT, kierowca może indywidualnie modyfikować charakterystykę pracy zespołu napędowego, ESP, zawieszenia i układu kierowniczego. DYNAMIC SELECT oferuje specjalny tryb jazdy MAYBACH, całkowicie skoncentrowany na komforcie.

Opcjonalna skrętna tylna oś poprawia zwrotność w obszarze zabudowanym, zmniejszając średnicę zawracania nawet o prawie 2 metry. Klienci mają do wyboru dwa warianty skrętnej tylnej osi: tylne koła mogą być skręcane pod maksymalnym kątem 4,5° lub 10°. Zamiast 13,1 m średnica zawracania wynosi wtedy, odpowiednio, 12,2 lub 11,2 m.

Opcjonalne, w pełni aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL oparte na instalacji 48 V za pomocą kamery stereo „skanuje” drogę przed samochodem i niweluje odczuwanie nierówności, zanim samochód do nich dotrze. Zapewnia również dodatkową ochronę w przypadku uderzenia w bok.

Sprzedaż Mercedesa-Maybach klasy S w Chinach rozpocznie się już w grudniu, natomiast w Europie - wiosną 2021 roku. Pierwsze samochody wyjadą z salonów latem.

Mercedes-Maybach klasy S na wideo:




Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Nowy Mercedes-Maybach klasy S - GALERIA ZDJĘĆ

Nowy Mercedes-Maybach klasy SNowy Mercedes-Maybach klasy SNowy Mercedes-Maybach klasy SNowy Mercedes-Maybach klasy SNowy Mercedes-Maybach klasy SNowy Mercedes-Maybach klasy SNowy Mercedes-Maybach klasy SNowy Mercedes-Maybach klasy SNowy Mercedes-Maybach klasy SNowy Mercedes-Maybach klasy SNowy Mercedes-Maybach klasy S

Zobacz także

Mercedes EQS już w produkcji

Mercedes EQS już w produkcji 2021-05-18

W Factory 56, w zakładach Mercedesa w Sindelfingen, rozpoczęło się wytwarzanie elektrycznej limuzyny EQS. Produkcja modelu, pierwszego montowanego tam auta w 100 proc. na prąd, jest integrowana z bieżącymi pracami fabryki. Obecnie linie montażowe w...
Mercedes EQS oficjalnie zaprezentowany

Mercedes EQS oficjalnie zaprezentowany 2021-04-15

Mercedes oficjalnie zaprezentował model EQS. To pierwsza w pełni elektryczna luksusowa limuzyna marki Mercedes-EQ – i samochód, który na nowo zdefiniować ma ten segment pojazdów.EQS jest także pierwszym modelem bazującym na modułowej architekturze...
Mercedes klasy S. Oto nowy król samochodów!

Mercedes klasy S. Oto nowy król samochodów! 2020-09-02

Klasa S to najlepiej sprzedająca się luksusowa limuzyna na świecie. Czy zaprezentowana właśnie zupełnie nowa generacja trafi w gusta najbardziej wymagających nabywców?Nadwozie nowej Sonderklasse mierzy teraz 5179 mm długości – o 54 mm więcej niż...
Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC: polskie ceny!

Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC: polskie ceny! 2020-08-20

Mercedes-Maybach poszerza swoje portfolio o luksusowego SUV-a - GLS 600 4MATIC. Ceny modelu w Polsce startują od 802 400 zł. Produkcja rusza od stycznia 2021 roku, ale już w ostatnim kwartale 2020 roku samochody będzie można obejrzeć w polskich salonach...
Elektryczna ofensywa Mercedesa

Elektryczna ofensywa Mercedesa 2020-07-21

Do końca roku Mercedes-Benz zaoferuje ponad 20 wariantów modeli z hybrydowym napędem plug-in, od klasy A do klasy S, od GLA do GLE.W segmencie aut kompaktowych Mercedes-Benz oferuje już hybrydowy napęd plug-in w niemal wszystkich modelach: w klasie A,...
40 lat klasy S W126

40 lat klasy S W126 2019-10-02

Mija właśnie 40 lat od debiutu najbardziej pożądanego Mercedesa klasy S w historii. W 1979 roku na salonie we Frankfurcie zadebiutował Mercedes-Benz Sonderklasse typoszeregu W126. Dziś mało kto pamięta, że auto powstawało w cieniu kryzysu naftowego....

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.