chceauto.pl
x
Nowe silniki Volvo. Tylko ze Szwecji!

Nowe silniki Volvo. Tylko ze Szwecji!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2015-03-19
Już od kwietnia Volvo zrezygnuje z dwóch ostatnich silników kupowanych od innych firm. W ofercie producenta pozostaną wyłącznie jednostki napędowe własnej konstrukcji. Największe zmiany dotyczą silników D2 i T3 o pojemności 1,6 litra, które zostaną zastąpione nowymi silnikami z rodziny Drive-E: bardziej wydajnymi i oszczędniejszymi.

To koniec ponad trzydziestoletniej strategii stosowania przez Volvo silników innych producentów. Przez lata pod maską tych szwedzkich aut przewinęły się jednostki napędowe m.in. Volkswagena, Renault, PSA i Forda. Teraz Volvo wkracza w finalny etap technologicznego uniezależnienia się. Dotychczasowe silniki D2 konstrukcji koncernu PSA oraz T2, T3 i T4 opracowane we współpracy z koncernem Ford zostaną zastąpione szwedzkimi konstrukcjami Drive-E. Od tej pory wszystkie silniki montowane w autach tej marki, będą opracowane wewnętrznie przez dział badawczo-rozwojowy firmy i dedykowane jedynie dla Volvo. Nowe jednostki napędowe zagwarantują samochodom znacznie lepszą dynamikę, mimo tej samej mocy, a do tego zużywać mają mniej paliwa.

Trzy cylindry – nie tym razem

Nowe silniki Volvo. Tylko ze Szwecji!
Zakład w Skovde będzie dostarczał silniki dwóm europejskim fabrykom Volvo: w Goeteborgu i belgijskiej Gandawie. Przestawienie się firmy na silniki własnej konstrukcji przyspieszy proces produkcji, uprości logistykę i obniży koszty funkcjonowania firmy. Konstruktorzy postawili sobie ambitne zadanie, aby każdy nowy silnik przy tej samej mocy, gwarantował znacznie lepsze osiągi. Co ciekawe, dwa z nowych silników Volvo mają większą pojemność skokową niż dotąd. Nie ma też silników trzycylindrowych, które pojawią się w ofercie najwcześniej za 3 lata.

Nowy D2 – parametry podobne, dużo lepsze osiągi

Nowe silniki Volvo. Tylko ze Szwecji!
Dotychczasowy silnik D2 miał pojemność 1.6 litra, osiągał moc 115 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm. W nowym silniku D2 na pozór zmieniło się niewiele. Na przekór trendowi downsizingu pojemność wzrosła do dwóch litrów, moc zwiększono do 120 KM, a wartość momentu obrotowego do 280 Nm. Różnice widać najlepiej na przykładzie osiągów modelu V40. Z nowym silnikiem D2 potrzebuje jedynie 10,5 s do osiągnięcia prędkości 100 km/h zamiast 11,9 s, jakie oferował poprzednik. Poprawie uległy również parametry emisji spalin. Nowe 4-cylindrowe jednostki dostępne są w Volvo V40 D2. Ten sam silnik montowany jest także w modelu S60 D2 oraz V60 D2. Silnik ten oferowany będzie w konfiguracji zarówno ze skrzynią manualną, jak i automatyczną o sześciu przełożeniach. Oprócz modelu V40, silnik D2 znajdziemy także pod maską V40 Cross Country, S60, V60, V70 i S80.

Silnik D3 – jeden cylinder mniej, jedna sekunda szybciej

Kolejną nowością jest opracowany przez Volvo czterocylindrowy silnik D3 (150 KM, 320 Nm). Zastąpi on pięciocylindrową jednostkę D3 o mocy 136 KM montowaną w modelach S60, V60, XC60 oraz jej mocniejsza odmianę 150 KM znaną z modeli V40 oraz V40 Cross Country. Nowa konstrukcja jest lżejsza, cichsza i bardziej dynamiczna od poprzednika. Dobre wrażenie robi poprawa przyspieszenia auta – w modelu V40 nowy silnik D3 pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w zaledwie 8,4 s, czyli o 1,2 s szybciej niż jego poprzednik. Bardziej dynamiczny będzie także model S60. Z nowym silnikiem sprint do setki zajmie mu 9 s (wcześniej było to 10,2 s). Co warto podkreślić, pomimo lepszych osiągów cena modeli wyposażonych w silnik D3 pozostanie na tym samym poziomie.

Nowe silniki Volvo. Tylko ze Szwecji!
T3 – jedna nazwa, dwa silniki


Volvo wprowadzi także dwa nowe silniki o oznaczeniu T3, które zastąpią silnik Forda o pojemności 1.6 150 KM dostępny w modelach V40, S60 i V60. Pierwszy z nich to dwulitrowa, czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka o mocy 152 KM (270 Nm) występująca wyłącznie z manualną skrzynią biegów. Drugi silnik T3 będzie dostępny w samochodach z sześciostopniową przekładnią automatyczną. To zupełnie nowa, czterocylindrowa konstrukcja o mocy 150 KM i pojemności 1,5 litra. Nowy silnik T3 zamontowany w Volvo V40 z manualną skrzynią pozwala mu rozpędzić się do 100 km/h w 8,3 s. Silnik będzie można zamówić także dla modeli V40 Cross Country, S60 oraz V60.

Nowe silniki Volvo. Tylko ze Szwecji! - GALERIA ZDJĘĆ

Nowe silniki Volvo. Tylko ze Szwecji!Nowe silniki Volvo. Tylko ze Szwecji!Nowe silniki Volvo. Tylko ze Szwecji!Nowe silniki Volvo. Tylko ze Szwecji!

Zobacz także

Volvo XC90 B5 - udowadnia, że Diesle wciąż mają rację bytu

Volvo XC90 B5 - udowadnia, że Diesle wciąż mają rację bytu 2022-12-13

Druga, czyli najnowsza, generacja Volvo XC90 wprowadzona została na rynek w 2014 roku i od tego momentu wizualnie przeszła tylko delikatne odświeżenie w 2019 roku. Model stał się jednym z głównych filarów sprzedaży szwedzkiego producenta i przekonał...
Zmiany w modelach Volvo plug-in

Zmiany w modelach Volvo plug-in 2022-01-27

Volvo zmodernizowało swoje modele z napędem typu plug-in. Samochody tego typu stanowią 44% udziału w sprzedaży marki w Europie. Teraz firma dokonała głębokiej modernizacji technologicznej tych aut. Wszystkie modele PHEV serii 60 i 90 otrzymały...
Produkcyjne autonomiczne Volvo XC90!

Produkcyjne autonomiczne Volvo XC90! 2019-06-12

W 2016 roku Volvo i Uber podjęły współpracę, której celem miało być opracowanie samochodów całkowicie autonomicznych. Takich, które będzie można wynająć za pomocą aplikacji, ale których nie trzeba będzie prowadzić.W ramach umowy Szwedzi...
Producenci podsumowują już pierwszy kwartał bieżącego roku

Producenci podsumowują już pierwszy kwartał bieżącego roku 2019-05-14

Producenci podsumowują już pierwszy kwartał bieżącego roku. Powody do radości może mieć np. Volvo. W kwietniu bieżącego roku sprzedaż szwedzkiej marki była wyższa o 7,4 proc. niż w kwietniu 2018. Sprzedaż w okresie styczeń-kwiecień 2019...
Volvo S60 First Edition. Polskie ceny

Volvo S60 First Edition. Polskie ceny 2019-03-18

Volvo stworzyło ofertę First Edition, która ma pomóc nowemu modelowi S60 w zdobyciu polskiego rynku. Cennik otwiera wersja S60 T4 190 KM R-Design dostępna od 165 000 zł. Klienci mogą wybrać także mocniejszą odmianę T5 250 KM z napędem na przednią...
Volvo XC90 po modernizacji

Volvo XC90 po modernizacji 2019-02-24

Niewielkie modyfikacje na zewnątrz, spore zmiany pod maską – tak najkrócej można opisać lifting największego Volvo XC90. Wraz z rozpoczęciem nowego roku modelowego, wszystkie XC90 z silnikami Diesla otrzymają seryjny napęd typu mild-hybrid....

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS