chceauto.pl
x

Volvo S80

Oceny użytkowników3.9416/5. Głosy: 154
Ocena: 3.94/5
Głosy: 154.

Lata produkcji

1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016

Volvo S80 I (1998-2006)

Flagowa limuzyna marki - model S80 zadebiutował w 1998 roku. W 2003 roku samochód poddany został nieznacznej operacji plastycznej, by podtrzymać zainteresowanie klientów zmieniono głównie wygląd pasa przedniego.

Podobnie, jak w przypadku mniejszych modeli, również flagowe S80 trudno zakwalifikować do konkretnego segmentu. Długość auta – 4,82 m (4,85 m po liftingu) oraz rozstaw osi – 2,78 m stawiają go na równi z niemieckimi: Audi A6, BMW serii 5 i Mercedesem klasy E. Cenniki i poziom oferowanego wyposażenia zbliżają jednak szwedzkie auto do większych i bardziej prestiżowych: A8, serii 7 i klasy S.

Samochód na pewno spodoba się rodzinom, ale ilość miejsca wewnątrz zaskakuje raczej in minus. Cztery osoby na pewno nie będą narzekać, ale - zwłaszcza na wysokości ramion – konkurencja oferuje przestronniejsze warunki podróżowania. „Ciasnota” flagowej limuzyny to w dużej mierze wynik dbałości inżynierów o bezpieczeństwo podróżnych. W przypadku szwedzkiego auta stosunkowo skromna ilość miejsca we wnętrzu – tak samo jak ma to miejsce w modelach S40 i S60 – jest wynikiem zastosowania solidnych wzmocnień w konstrukcji drzwi i słupków, mających chronić podróżnych przed uderzeniami bocznymi. Wnętrza w żadnym wypadku nie można jednak nazwać ciasnym.

Na plus – poza wysokim poziomem bezpieczeństwa konstrukcji – zaliczyć też trzeba jakość materiałów i poziom wyposażenia. Standardem są klimatyzacja czy pełny pakiet elektryczny, bardzo dobre noty – zwłaszcza w bogatszych wersjach – zbiera fabryczny system nagłośnienia. Wiele egzemplarzy wyposażonych jest również w elektrycznie sterowane fotele, drewnopodobne wykończenie czy telefon pokładowy.

Największe Volvo cieszy się raczej dobrą opinią. Najmniej problemów sprawiają podstawowe silniki benzynowe, które – chociaż niezbyt mocne – poza częstymi problemami z zabrudzoną przepustnicą (falujące obroty) raczej nie zadręczają właścicieli usterkami.

Na drugiej stronie skali stoją turbodoładowane jednostki wysokoprężne – o pojemności 2,4 i 2,5 l. Te ostatnie nie są wprawdzie zbyt awaryjne, ale sporo problemów przysparza właścicielom osprzęt. W wyeksploatowanych egzemplarzach z przebiegami powyżej 500 tys. km (a takie dominują na rynku wtórnym!) wymiany często domagają się m.in. zawory recyrkulacji spalin, pompy wtryskowe, turbosprężarki czy poduszki silnika. Wszystkie te (kosztowne w usunięciu) usterki to wynik długiej eksploatacji – listę typowych niedomagań wzbogacić można również o wycieki płynów eksploatacyjnych (np. z układu wspomagania kierownicy), usterki rozrusznika i wieńca zębatego na kole zamachowym (wyrobione zęby), alternatora czy awarie elektroniki (moduły sterujące pracą ABS czy kontroli trakcji).

Radzimy również unikać typowej, turbodoładowanej odmiany 2,8 V6, która nie tylko zużywa ogromne ilości paliwa, ale jest też droga w naprawach i trudna w diagnozowaniu (mnogość elektroniki).

Większość S80 wyposażona jest w automatyczne skrzynie biegów. Opinie na ich temat są mocno podzielone i uzależnione głównie od... przebiegu. Prawidłowo serwisowany automat (częste wymiany oleju) bez problemów pokonuje dystans 300 tys. km. Niestety większość aut oferowanych na polskim rynku może się już pochwalić dwukrotnie wyższym przebiegiem, co nie pozostaje bez wpływu na kondycję skrzyni. Remont kapitalny przekładni to koszt około 5 tys. zł.

Przed zakupem – oprócz prób zweryfikowania przebiegu – powinniśmy przyłożyć dużą wagę do sprawności zawieszenia. Układ jest dość skomplikowany i drogi w naprawach – często wymieniać trzeba m.in. łączniki stabilizatorów czy wahacze. Na szczęście tych ostatnich nie trzeba wymieniać w całości, ale kompletny remont zawieszenia (bez wymiany amortyzatorów) przeprowadzony w oparciu o markowe zamienniki pochłonąć może nawet ponad 3 tys. zł.

Eksploatacja Volvo S80 na pewno nie będzie należeć do tanich. Dotyczy to jednak większości aut tego segmentu, na których tle auto nie wyróżnia się w jakiś szczególny sposób.

Plusem modelu S80 jest wysokie bezpieczeństwo, komfortowe resorowanie, wysoka jakość materiałów i... brak zainteresowania ze strony amatorów cudzej własności.

Volvo S80 II (2006-2015)

Chociaż druga generacja Volvo S80 oferowana jest klientom od 2006 roku, auto - po kilku kuracjach odmładzających - wciąż znajduje się w ofercie szwedzkiego producenta. W stosunku do poprzednika auto zbudowano w zasadzie od podstaw - jest nie tylko dłuższe, szersze i wyższe ale może się też pochwalić nieco większym - wynoszącym 2835 mm - rozstawem osi. Samochody cieszą się dobrą opinią po części ze względu na wysoką jakość, a po części przez to, że omijają je młodsi kierowcy, którzy szukając bardziej sportowych wrażeń decydują się na auta konkurencyjnych marek. Do wad Volvo S80 zaliczyć można głównie stosunkowo duży promień skrętu, czasami dochodzi do drobnych usterek elektroniki. Na polskich drogach wzmożonej opieki - standardowo - wymaga zawieszenie. W przypadku silników D5 radzimy skrócić zalecany przez producenta interwał wymiany napędu rozrządu. Zrywanie się pasków tuż przed zalecaną wymianą to, niestety, częsta przypadłość.

Przykładowe samochody

Volvo S80

Volvo S80 II FL2 1.6 T4 180 KM

2013, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 61 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynkuOceny3.50/5. Głosy: 4
Volvo S80

Volvo S80 II FL 3.0 T6 304 KM

2010, sedan
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 50 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Volvo S80

Volvo S80 II 2.0 145 KM

2007, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 30 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Volvo S80

Volvo S80 I 2.0 LPT 160 KM

1999, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 15 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę

Zobacz także

Test: Volvo S80 D4 Summum

Test: Volvo S80 D4 Summum 2015-06-17

Gdy w 2010 roku Ford sprzedał Volvo Chińczykom z Geely, wiele osób wieściło smutny koniec zasłużonej szwedzkiej marki. Przecież pretekstem do zawarcia transakcji były generowane regularnie przez kilka lat straty.Z perspektywy pięciu lat możemy...
Volvo S80

Volvo S80 2015-05-25

Na testy do naszej redakcji trafiło Volvo S80. Już wkrótce zaprezentujemy wrażenia z jazdy tym samochodem, a na razie zapraszamy do obszernej galerii zdjęć.
Nowe silniki Volvo. Tylko ze Szwecji!

Nowe silniki Volvo. Tylko ze Szwecji! 2015-03-19

Już od kwietnia Volvo zrezygnuje z dwóch ostatnich silników kupowanych od innych firm. W ofercie producenta pozostaną wyłącznie jednostki napędowe własnej konstrukcji. Największe zmiany dotyczą silników D2 i T3 o pojemności 1,6 litra, które...
Volvo S80 i V70 po liftingu już w salonach

Volvo S80 i V70 po liftingu już w salonach 2013-08-29

Volvo wprowadziło do polskich salonów modele S80, V70, XC70 po liftingu. Samochody te zadebiutowały w marcu tego roku, na salonie w Genewie.Oczywiście szwedzka (a tak naprawdę: chińska) firma nie odkryła Ameryki - styliści pochylili się głównie nad...
Używane: Volvo S80

Używane: Volvo S80 2012-12-18

Volvo w dość oryginalny sposób podchodzi do kwestii budowania samochodów. Pojazdy jednego typoszeregu wytwarzane są przez długie lata, auta rzadko poddawane są też kuracjom odmładzającym. Dzięki temu samochody szwedzkiego producenta długo opierają...
Twoje auto to jeżdżąca trumna?

Twoje auto to jeżdżąca trumna? 2012-08-27

Wg najnowszych danych średni wiek pojazdu w Polsce – w zależności od źródła – waha się między 14 a 17 lat. Zakładając optymistyczny wariant, samochodów „przeciętnego Kowalskiego” pochodzi więc z 1998 roku. Nie było by w tym może nic...
Nie przepłacaj u dealera!

Nie przepłacaj u dealera! 2011-07-06

Mimo że za nami już połowa 2011 roku, w salonach nadal trwają wyprzedaże aut z poprzedniego rocznika. Dotyczą one także samochodów klasy premium, na które przeceny sięgają nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Czy warto skusić się na taką...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS