chceauto.pl
x
Nowe Porsche 911 niemal w pełnej krasie

Nowe Porsche 911 niemal w pełnej krasie

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2018-11-06 Opinie
Na początku przyszłego roku w europejskich salonach Porsche pojawi się ósma generacja modelu 911. Obecnie egzemplarze przedprodukcyjne przechodzą intensywne testy w różnych rejonach świata.

Porsche 911
Porsche 911
Prototypy przemieszczają się pomiędzy strefami klimatycznymi z różnicą temperatur wynoszącą nawet 85 stopni Celsjusza, sprintem pokonują zmiany wysokości sięgające ponad 4 km, znoszą korki w wielkich miastach i ustanawiają nowe rekordy na torach. Po wszystkim każdy element samochodu musi działać równie niezawodnie, co na początku.

Porsche 911
Porsche 911
W pierwszej kolejności testy skupiają się na tradycyjnie najważniejszych obszarach, takich jak podwozie i silnik. Dodatkowo przewidziano testy funkcjonalne i obciążeniowe całkowicie nowej koncepcji obsługi w kokpicie, a także instrumentów oraz wyświetlaczy. Również nowe systemy wspomagające kierowcę i poszerzony zakres łączności muszą sprostać wyzwaniom, jakie stawia intensywny maraton testowy: usługi Porsche Connect różnią się zależnie od kraju, dlatego testowanie ich działania i funkcjonalności wymaga dużych nakładów.

Porsche 911
Porsche 911
W regionach o gorącym klimacie, takich jak państwa Zatoki Perskiej na Bliskim Wschodzie czy Dolina Śmierci w USA, klimatyzacja, zarządzanie temperaturą i przebieg procesu spalania muszą zaliczyć testy funkcjonalne w temperaturze nawet 50 stopni Celsjusza. Wewnętrzne komponenty nie mogą się rozszerzać, kurczyć ani hałasować, gdy zostaną np. wystawione na intensywne nasłonecznienie.

Porsche 911
Porsche 911
W Finlandii, w temperaturach rzędu -35 stopni Celsjusza, harmonogram testów obejmował m.in. uruchamianie silnika na zimno, skuteczność ogrzewania i klimatyzacji, poziom przyczepności, prowadzenie i zachowanie podczas hamowania, a także szybkość reakcji systemów kontroli dynamiki jazdy. Kręte, wymagające drogi w europejskim obszarze koła podbiegunowego oferują optymalne warunki do testowania sportowego samochodu.

W ramach testów wytrzymałościowych egzemplarze nowej „911” trafiły też do Chin, na tamtejsze tory wyścigowe i publiczne drogi, z typowym dla tego kraju natężeniem ruchu, jak również udowodniły, że potrafią niezawodnie pracować na paliwach o odmiennych właściwościach.

Porsche 911
Porsche 911
Stałym punktem rygorystycznego programu testowo-rozwojowego Porsche jest Nürburgring. Silnik, przekładnia, hamulce i podwozie – to wszystko musiało udowodnić swoje kompetencje na tym wymagającym torze, zlokalizowanym w rejonie gór Eifel. We Włoszech pojazdy testowe jeździły wokół szybkich pętli toru Nardò, gdzie skupiano się nie tylko na prędkości maksymalnej, ale także na chłodzeniu i prowadzeniu.

Porsche 911
Porsche 911
Najniższy punkt w trakcie testów wytrzymałościowych przedprodukcyjne auta osiągały w Dolinie Krzemowej – było to około 90 m poniżej poziomu morza; z kolei rzadkie powietrze na szczycie Mount Evans w Kolorado (4300 m n.p.m.) stanowiło wyzwanie dla doładowania biturbo oraz układu paliwowego. Do chwili ukończenia testów nowe „911” pokonały łącznie dystans około 3 milionów kilometrów.

Mniej efektownym, choć nie mniej ważnym punktem programu są zorientowane na klienta codzienne próby na publicznych drogach w miastach i wsiach całych Niemiec. Także podczas tego etapu kierowcy pojazdów testowych pokonują znaczne przebiegi. Cel: zagwarantowanie trwałości i codziennej wygody kompletnego samochodu oraz jego układów – tak aby ósma generacja ikony sportowych aut kontynuowała tradycję i okazała się najlepszą „911” wszech czasów.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Nowe Porsche 911 niemal w pełnej krasie - GALERIA ZDJĘĆ

Nowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasieNowe Porsche 911 niemal w pełnej krasie

Zobacz także

Porsche 911 GT2 RS z rekordem Nurburgringu

Porsche 911 GT2 RS z rekordem Nurburgringu 2018-11-06

Porsche ma na koncie kolejny rekord na północnej pętli kultowego toru Nürburgring. 700-konne Porsche 911 GT2 RS w barwach Manthey-Racing pokonało 20,6-kilometrowy odcinek w 6:40,3 min. Żaden inny pojazd dopuszczony do ruchu na publicznych drogach nie...
Rekordowy rok Porsche! Będzie nowy rekord?

Rekordowy rok Porsche! Będzie nowy rekord? 2018-10-19

Wygląda na to, że kondycja finansowa nabywców nowych pojazdów w Europie nieustannie się poprawie. Po pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 roku wzrost sprzedaży zanotowało m.in. Porsche. Firma ze Stuttgartu zwiększyła dostawy swoich samochodów o 6...
Po 20 latach zbudowali nowe-stare Porsche 911

Po 20 latach zbudowali nowe-stare Porsche 911 2018-08-27

Porsche Classic zbudowało wyjątkowy, kolekcjonerski wóz: ostatnie 911 Turbo z silnikiem chłodzonym powietrzem (typ 993) – 20 lat po zakończeniu seryjnej produkcji. Jego konstrukcja bazuje na oryginalnej karoserii, a wygląd jest równie unikalny, co...
Porsche 911 GT3 RS na Nurburgringu

Porsche 911 GT3 RS na Nurburgringu 2018-04-24

16 kwietnia Porsche 911 GT3 RS uzyskały świetny czas w kategorii samochodów sportowych z homologacją drogową na północnej pętli niemieckiego toru Nürburgring. Za kierownicą 520-konnego GT3 RS kierowca fabryczny Porsche Kévin Estre "wykręcił”...
Najpopularniejsze auta sportowe A.D 2017

Najpopularniejsze auta sportowe A.D 2017 2018-02-13

Producenci samochodów sportowych nie zaliczą ubiegłego roku do udanych. Tylko trzy z listy dziesięciu najpopularniejszych aut tego segmentu zaliczyły w ubiegłym roku wzrosty sprzedaży. Najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie...
Nowe Porsche 911 GT3 RS

Nowe Porsche 911 GT3 RS 2018-02-21

Porsche zaprezentuje w Genewie najnowsze dzieło inżynierów z Weissach: 911 GT3 RS z wyścigowym zawieszeniem oraz wysokoobrotowym, wolnossącym silnikiem o pojemności 4 litrów i mocy 520 KM. Model ten bazuje na 911 GT3, został jednak dodatkowo...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.