chceauto.pl
x
Nowe Porsche 911 GT3 R

Nowe Porsche 911 GT3 R

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2015-05-15 Opinie
Na bazie seryjnego modelu 911 GT3 RS firma Porsche zbudowała wyścigowy samochód klasy GT3 dla prywatnych zespołów: 911 GT3 R o mocy ponad 500 KM.

911 GT3 R
911 GT3 R
Zbudowane na bazie seryjnego odpowiednika Porsche 911 GT3 R ma charakterystyczny dach z dwoma przetłoczeniami. W celu lepszego rozkładu mas i bardziej przewidywalnej charakterystyki prowadzenia w szybkich zakrętach, rozstaw osi wydłużono względem poprzedniej generacji GT3 R o 8,3 cm. Równocześnie zastosowanie lżejszych elementów nadwozia i zawieszenia pozwoliło na znaczne obniżenie położenia środka ciężkości Dach, przednia pokrywa i owiewka, nadkola, drzwi, partie tylnej części nadwozia oraz tylna pokrywa wyprodukowano z wyjątkowo lekkich tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP). Wszystkie okna – po raz pierwszy włącznie z przednią szybą – zostały wykonane z poliwęglanu.

911 GT3 R
911 GT3 R
Sercem 911 GT3 R jest 6-cylindrowy, wolnossący bokser o pojemności 4 litrów, w dużej mierze identyczny z silnikiem montowanym w „cywilnym” 911 GT3 RS. Bezpośredni wtrysk benzyny, osiągający ciśnienie do 200 barów, i technologia zmiennych faz rozrządu zapewniają wysoką wydajność.Siła napędowa trafia do kół tylnej osi z ogumieniem o szerokości 310 mm za pośrednictwem 6-stopniowej, sekwencyjnej przekładni Porsche z kołami o stałym zazębieniu. Kierowca zmienia biegi za pośrednictwem manetek zamontowanych przy kierownicy.

911 GT3 R
911 GT3 R
Także aerodynamika 911 GT3 R korzysta z rozwiązań wprowadzonych w samochodzie seryjnym. Charakterystyczne wloty powietrza w przednich błotnikach zwiększają docisk przedniej osi. Odpowiedni balans aerodynamiczny zapewnia tylne skrzydło o szerokości 2 metrów i głębokości 40 cm. Z wyścigowego 911 RSR pochodzi natomiast koncepcja montowanej centralnie chłodnicy. Dzięki eliminacji bocznych chłodnic zoptymalizowano lokalizację środka ciężkości, a sama chłodnica jest lepiej chroniona przed uszkodzeniami. Jednocześnie wzrosła skuteczność odprowadzania gorącego powietrza przez szczeliny w przedniej pokrywie.

Dodatkowe modyfikacje przeprowadzono w układzie hamulcowym 911 GT3 R. Dzięki zwiększonej sztywności i bardziej precyzyjnemu sterowaniu ABS-em, auto jest jeszcze lepiej dostosowane do udziału w wyścigach długodystansowych. Z przodu zamontowano 6-tłoczkowe zaciski aluminiowe typu monoblok oraz wentylowane i rowkowane stalowe tarcze o średnicy 380 mm, a z tyłu - 4-tłoczkowe zaciski i tarcze o średnicy 372 mm.

911 GT3 R
911 GT3 R
Istotny nacisk projektanci 911 GT3 R położyli również na dalsze zwiększenie bezpieczeństwa. Pojemność bezpiecznego, dodatkowo wzmocnionego zbiornika paliwa FT3 zwiększono o 12 litrów, do 120 litrów, i wyposażono go w zawór odcięcia benzyny. Drzwi i boczne okna można szybko zdemontować, a awaryjna klapa w dachu ma teraz większe wymiary.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Nowe Porsche 911 GT3 R - GALERIA ZDJĘĆ

Nowe Porsche 911 GT3 RNowe Porsche 911 GT3 RNowe Porsche 911 GT3 RNowe Porsche 911 GT3 RNowe Porsche 911 GT3 RNowe Porsche 911 GT3 RNowe Porsche 911 GT3 RNowe Porsche 911 GT3 R

Zobacz także

To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991

To już koniec Porsche 911 typoszeregu 991 2019-12-27

Porsche zakończyło produkcję modelu 911 typoszeregu 991. To najchętniej kupowana i najliczniej produkowana wersja 911. W sumie powstało 233 540 egzemplarzy. Ostatni z nich opuścił właśnie linię produkcyjną – to 911 Speedster. Generacja 991...
Porsche 911 Carrera 4. Z napędem na wszystkie koła

Porsche 911 Carrera 4. Z napędem na wszystkie koła 2019-09-12

Porsche poszerza gamę modelu 911 o bazową wersję z napędem wszystkich kół. Samochód nosi nazwę Carrera 4. Model ten dołączy do Carrery (z napędem na tył) i mocniejszej Carrery S/4S.Porsche 911 Carrera 4 napędzane jest trzylitrowym, podwójnie...
20 lat Porsche 911 GT3

20 lat Porsche 911 GT3 2019-08-11

Pierwsze Porsche 911 GT3 debiutowało w marcu 1999 roku na salonie w Genewie. ]Opracowany przez dwukrotnego rajdowego mistrza świata Waltera Röhrla, inżyniera wyścigowego Rolanda Kussmaula oraz specjalistów Porsche Motorsport z Weissach, Porsche 911 GT3...
Porsche 911 Carrera. Polskie ceny

Porsche 911 Carrera. Polskie ceny 2019-08-01

Porsche poszerza gamę ósmej generacji modelu o odmiany 911 Carrera. Samochód trafia na rynek z nadwoziami Coupé i Cabriolet, a jego trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser z doładowaniem biturbo generuje moc 283 kW (385 KM). Carrera to...
Porsche popularne jak nigdy. W Polsce!

Porsche popularne jak nigdy. W Polsce! 2019-08-01

Porsche umocniło swoją pozycję na polskim rynku: od stycznia do czerwca 2019 roku w naszym kraju zarejestrowano 1049 nowych aut niemieckiej marki. To aż o 18,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku! Najchętniej wybieraną linią...
Porsche 911 Cabriolet

Porsche 911 Cabriolet 2019-01-09

Sześć tygodni po debiucie nowego 911 Coupe Porsche zaprezentowało 911 Cabriolet.Pierwsze 911 w wersji kabrio trafiło do produkcji w 1982 r. Otwarty wariant najnowszego wcielenia tego modelu zostanie wprowadzony na rynek w 2019 r. Wyposażono go we...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.