chceauto.pl
x
Nowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na tor

Nowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na tor

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2021-02-17 Opinie
Porsche zaprezentowało 911 GT3. Najnowsze, siódme wcielenie tego modelu, tak jak poprzednie, powstało w ścisłej współpracy z Porsche Motorsport.

Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
Nowe 911 GT3 przenosi wyścigową technikę wprost do modelu seryjnego: architektura przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i wyrafinowana aerodynamika z tylnym skrzydłem typu „łabędzia szyja” oraz efektownym dyfuzorem pochodzą z wyścigowego samochodu klasy GT – 911 RSR, a rozwijający moc 375 kW (510 KM) sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów bazuje na zespole napędowym 911 GT3 R, które startuje w wyścigach długodystansowych. Wysokoobrotowa jednostka w praktycznie niezmienionej formie jest też stosowana w nowym 911 GT3 Cup.

Z maksymalną prędkością 320 km/h (318 km/h z dwusprzegłową skrzynią PDK) samochód jest jeszcze szybszy od poprzedniego 911 GT3 RS. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 3,4 sekundy. Wyrafinowana aerodynamika generuje dużo większy docisk bez zauważalnego wpływu na współczynnik oporu powietrza.

Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
W pozycji wyczynowej ręcznie regulowane elementy skrzydła i dyfuzora znacząco podnoszą ciśnienie aerodynamiczne, istotne pod kątem uzyskiwania wysokich prędkości w zakrętach. To jednak konfiguracja zarezerwowana wyłącznie dla jazdy w warunkach torowych – bo właśnie tam 911 GT3 może zaprezentować wszystkie swoje atuty.

Podczas finalnych testów na północnej pętli toru Nürburgring, nowy model okazał się o ponad 17 sekund szybszy od poprzednika. Kierowca rozwojowy Lars Kern przejechał pełne okrążenie o długości 20,8 km w zaledwie 6:59,927 min. Krótszą, liczącą 20,6 km pętlę, która wcześniej służyła jako punkt odniesienia, 911 GT3 pokonało w 6:55,2 min.

Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
Pomimo szerszego nadwozia, większych kół i dodatkowych rozwiązań technicznych masa własna nowego 911 GT3 plasuje się na równi z poprzednikiem. Egzemplarz z manualną przekładnią 60biegową waży 1418 kg, a z PDK – 1435 kg. W utrzymaniu dyscypliny wagowej pomagają: przednia pokrywa wykonana z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP), lekkie szklane szyby, zoptymalizowane tarcze hamulcowe oraz kute obręcze z lekkich stopów, a także osłona tylnej części kabiny. Lekki sportowy układ wydechowy zmniejsza masę własną o kolejne 10 kg.

Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
Co ciekawe, Porsche podaje, że zużycie paliwa nowego 911 GT3 w cyklu mieszanym wynosi tylko 13,3 l/100 km (PDK – 12,4 l/100 km). Skwitować to można raczej tylko uśmiechem.

Projekt kokpitu odpowiada temu z obecnej generacji modelu. Nowością jest ekran torowy: wystarczy nacisnąć przycisk, aby zredukować zawartość wyświetlaczy po lewej i prawej stronie centralnego obrotomierza, wyskalowanego do 10 tysięcy obrotów na minutę, do informacji istotnych podczas jazdy na torze, takich jak ciśnienie w ogumieniu, temperatura oleju, poziom paliwa i temperatura cieczy chłodzącej. Pojawiają się tam również zalecenia asystenta zmiany biegów, z kolorowymi paskami po lewej i prawej stronie obrotomierza, oraz wskaźnik zmiany biegów.

Porsche oferuje nowe 911 GT3 w cenie od 865 tys. zł*. Rozpoczęcie dostaw przewidziano na maj 2021 r.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Nowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na tor - GALERIA ZDJĘĆ

Nowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na tor

Zobacz także

Nowe Porsche 911 GTS

Nowe Porsche 911 GTS 2021-06-23

Pierwsza odsłona 911 GTS zadebiutowała 12 lat temu. Teraz pojawia się nowe wydanie tej popularnej odmiany kultowego samochodu. Jest mocniejsze i bardziej wyraziste wizualnie, a przy tym zapewnia lepszą niż kiedykolwiek dynamikę jazdy. Auto napędza...
Porsche 911 GT3 z pakietem Touring

Porsche 911 GT3 z pakietem Touring 2021-06-16

Porsche wprowadza do sprzedaży model 911 GT3 z pakietem Touring. Ten napędzany silnikiem o mocy 375 kW (510 KM) samochód pozostaje rasowym sportowcem, ale może otrzymać bardziej dyskretny, cywilny wygląd. Nazwa „pakiet Touring” nawiązuje do wariantu...
Jak powstało Porsche 911 GT3

Jak powstało Porsche 911 GT3 2021-04-09

Nowe Porsche 911 GT3 jest napakowane technicznymi nowinkami. w czasie prac rozwojowych inżynierom w szczególności przyświecał jeden cel: jeszcze bardziej podnieść osiągi tego sportowego samochodu bez uszczerbku na codziennej użyteczności. Ważną...
Porsche 911 Turbo. Kolejna nowość!

Porsche 911 Turbo. Kolejna nowość! 2020-07-19

Po rynkowej premierze 911 Turbo S, która miała miejsce w marcu, do oferty dołącza nowa generacja 911 Turbo z nadwoziami Coupé oraz Cabriolet. Samochód jest napędzany silnikiem o mocy 427 kW (580 KM), czyli o 30 kW (40 KM) wyższej niż w poprzednikach,...
Porsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S

Porsche 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S 2020-05-18

Do Coupé i Cabrioleta dołącza trzecia odmiana nadwoziowa nowej generacji 911 – w postaci czteronapędowych wariantów 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S. Wizytówką 911 Targa pozostaje innowacyjny, w pełni automatycznie sterowany system dachowy, który –...
Porsche 911 Turbo S. Potężne!

Porsche 911 Turbo S. Potężne! 2020-03-04

Nie na odwołanym salonie w Genewie ale podczas specjalnej konferencji online Porsche zaprezentowało nową generację 911 Turbo S, czyli topową odmianę kultowego modelu.Porsche 911 Turbo S będzie oferowane jako coupe i cabriolet. Obie wersje nadwoziowe...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.