chceauto.pl
x
Akumulator czy wodór Technologia przyszłości już teraz Co lepsze: akumulator czy wodór?
Nowe Audi RS6 Avant!

Nowe Audi RS6 Avant!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-08-21 Opinie
Audi zaprezentowało nową generację modelu RS6. To potężne kombi napędzane jest tym samym silnikiem, co poprzednia generacja, ale wyposażonym w technologię mild hybrid.

Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant
]Stylistyka auta w porównaniu z bazową wersją A6 Avant jest wyraźnie inna. Wszystkie elementy zewnętrzne - z wyjątkiem przednich drzwi, dachu i klapy bagażnika – to części stworzone wyłącznie na potrzeby RS6. Nadwozie zostało poszerzone o ok. 40 mm z każdej strony.

Podwójnie doładowany silniki 4.0V8 TFSI generuje 600 KM mocy oraz moment obrotowy 800 Nm dostępny w zakresie od 2100 do 4500 obr/min.

Audi RS6 rozpędza się do 100 km/h w 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Jeśli samochód wyposażymy w opcjonalny pakiet dynamiczny, prędkość ta może wzrosnąć do 280 km/h, a jeśli w pakiet dynamiczny plus – do 305 km/h.

Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant
Układ napędowy został wyposażony w system mild hybrid (MHEV). Jego sercem jest działający w technologi 48 V alternator-rozrusznik RSG. Podczas delikatnego hamowania może on odzyskać nawet 12 kW mocy i przekierować ja do osobnego akumulatora litowo-jonowego, gdzie energia ta zostanie zmagazynowana.

Jeśli przy prędkości od 55 do 160 km/h kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, układ zarządzania napędem wybrać może jedną z dwóch opcji: w zależności od sytuacji drogowej i od ustawień systemu Audi drive select nowe Audi RS 6 Avant może albo odzyskiwać energię albo żeglować nawet przez 40 sekund z wyłączonym silnikiem.

Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant
Przyciśnięcie pedału gazu skutkuje ponownym uruchomieniem silnika przez alternator-rozrusznik RSG. Technika MHEV umożliwia załączanie się systemu start/stop już przy prędkości 22 km/h. W ten sposób osiągnąć można zmniejszenie zużycia paliwa przez samochód w codziennym użytkowaniu, nawet o 0,8 litra na 100 km.

Kolejnym podzespołem wpływającym na zużycie paliwa jest system cylindrów uruchamianych na życzenie – cylinder od demand (COD). System ten przy niskich i średnich obciążeniach silnika i przy takich prędkościach, a na wysokich biegach, odłącza cylindry nr 2, 3, 5 i 8, wyłączając wtrysk do nich, zapłon oraz zamykając zawory ssące i wydechowe.

Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant
Podczas pracy w układzie czterocylindrowym punkty na mapie zapłonu cylindrów aktywnych przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i wyższej wydajności, a cylindry odłączone pracują wtedy bez strat. Gdy tylko kierowca wciśnie pedał gazu by uzyskać wyższą moc silnika, odłączone cylindry są natychmiast aktywowane.

Jednostka napędowa 4.0 TFSI emituje sportowy, donośny i charakterystyczny dla motoru V8 dźwięk. Kierowca może wpływać na jego brzmienie, wybierając odpowiednie ustawienie w systemie Audi drive select.

Opcjonalny układ wydechowy RS sport z czarnymi końcówkami rur wydechowych dostarcza dodatkowych sportowych wrażeń. W konfigurowalnych trybach RS1 i RS2 to kierowca decyduje o tym, czy dźwięk dochodzący z układu na być sportowy, czy raczej łagodny.

Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant
Standardowo montowana ośmiobiegowa skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami zmiany biegów oraz z nową funkcją Launch Control, przenosi moc silnika 4.0 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro.

Siły napędowe dystrybuowane są za pośrednictwem w pełni mechanicznego centralnego dyferencjału na oś przednią, w stosunku 40:60. Jeśli jedno z kół wpadnie w poślizg, automatycznie więcej momentu napędowego przenoszone jest na oś z lepszą przyczepnością. Nawet 70 procent momentu może być wtedy przekierowane na oś przednią i nawet 85 procent na oś tylną.

Zarówno przednia, jak i tylna oś nowego Audi RS6 to konstrukcje pięciowahaczowe, osobno pochłaniające siły wzdłużne i poprzeczne. Połączenia i ramy pomocnicze wykonane są głównie z aluminium. Rozstaw kół to 1668 mm z przodu i 1651 mm z tyłu.

Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant
Standardowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS z kontrolą stopnia tłumienia zestrojone zostało specjalnie z myślą o modelach RS. Dzięki nowemu modułowi pneumatycznych sprężyn tego zawieszenia mających o 50 procent większy stopnień ugięcia, w połączeniu z pakietem dynamicznym plus samochód rozpędza się do prędkości maksymalnej 305 km/h. Wysokość i twardość zawieszenia można regulować. Zawiera ono również automatyczną regulację poziomu.

Nadwozie RS 6 Avant jest o 20 mm niżej zawieszone niż nadwozie standardowego A6 Avant. Przy prędkości powyżej 120 km/h zawieszenie obniża się o kolejne 10 mm. Z kolei przy niskich prędkościach, tryb „lift” – uniesienia, podnosi nadwozie o 20 mm.

Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant
Opcjonalnie dostępne jest sportowe zawieszenie RS plus z systemem Dynamic Ride Control (DRC). Zastosowano w nim stalowe sprężyny oraz regulowane w trzech stopniach amortyzatory połączone ze sobą po przekątnej za pośrednictwem przewodów olejowych oraz centralnego zaworu. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, zawory regulują przepływ oleju w amortyzatorze osadzonego dodatkowo na sprężynie koła przedniego toczącego się po zewnętrznym łuku. Technika ta wzmacnia amortyzację koła i redukuje wszelkie wychylenia pojazdu na boki i tzw. nurkowanie.

Kierowca może zmienić styl jazdy i prowadzenia swojego Audi RS 6 Avant używając do tego systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Jest w nim dostępnych sześć trybów: comfort, auto, dynamic, effciency oraz dwa indywidualnie konfigurowalne tryby RS – RS1 i RS2 – włączane bezpośrednio przyciskiem „RS MODE” na kierownicy.

Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant
Poszczególne tryby Audi drive select wpływają na ustawienia silnika, na zarządzanie zmianą biegów, na wspomaganie kierownicy, na zawieszenie, na dynamiczny układ czterech kół skrętnych, na sportowy mechanizm różnicowy quattro, na brzmienie silnika oraz na charakterystykę pracy automatycznej klimatyzacji. Tryb RS2 stworzono wyłącznie po to, by z jego wykorzystaniem, od razu po wciśnięciu przycisku, wpływać na sposób pracy systemu elektronicznej stabilizacji jazdy ESC.

Standardowo nowe RS 6 Avant posiada 21-calowe felgi aluminiowe w stylistyce dziesięcioramiennej gwiazdy z oponami w rozmiarze 275/35. Opcjonalnie dostępne są felgi 22-calowe o pięciu ramionach w kształcie litery V z oponami w rozmiarze 285/30.

Wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe RS6 mają rozmiary: 420 mm z przodu i 370 mm z tyłu. Opcjonalnie dostępne są ceramiczne tarcze o średnciy 440 mm z przodu i 370 mm z tyłu.

Nowe Audi RS 6 Avant w sprzedaży w Europie znajdzie się w pierwszym kwartale roku 2020.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Nowe Audi RS6 Avant! - GALERIA ZDJĘĆ

Nowe Audi RS6 Avant!Nowe Audi RS6 Avant!Nowe Audi RS6 Avant!Nowe Audi RS6 Avant!Nowe Audi RS6 Avant!Nowe Audi RS6 Avant!Nowe Audi RS6 Avant!Nowe Audi RS6 Avant!Nowe Audi RS6 Avant!Nowe Audi RS6 Avant!

Zobacz także

Audi A6 już jako hybryda plug-in

Audi A6 już jako hybryda plug-in 2019-10-26

Audi A6 55 TFSI e quattro to kolejna w gamie niemieckiego producenta hybryda plug-in.Pod względem technicznym niespodzianki nie ma - samochód otrzymał ten sam układ napędowy, który debiutował w Audi Q5 55 TFSI e quattro. Składa się on z benzynowego...
25 lat Audi RS

25 lat Audi RS 2019-07-17

W 1994 roku, a więc 25 lat temu Audi zaprezentował model RS 2 Avant. Był to pierwszy pojazd w historii firmy z serii RS.Do dziś Audi Sport GmbH (dawniej quattro GmbH) zaprezentowało już 25 modeli typu RS. W roku 2019 na rynku pojawiło się i pojawi...
Nowe Audi A6 allroad quattro

Nowe Audi A6 allroad quattro 2019-06-06

20 lat od debiutu na rynku pojawia się czwarta generacja Audi A6 allroad quattro. Podstawowe cechy tego modelu to standardowy napęd na cztery koła quattro i pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension o regulowanej wysokości.Zawieszenie pneumatyczne...
Audi S6, S6 Avant i S7 nowej generacji

Audi S6, S6 Avant i S7 nowej generacji 2019-04-11

Audi poszerza gamę modeli A7 i A6 o usportowione wersje S7 i S6 (również Avant). Co ciekawe, w Europie modele te będą sprzedawane wyłącznie z silnikami wysokoprężnymi. Audi S7, S6 i S6 Avant posiadają identyczny układ napędowy. Opiera się on na...
Europejski Samochód Roku. Kandydaci!

Europejski Samochód Roku. Kandydaci! 2018-11-06

Jury konkursu na Europejski Samochód Roku - Car of the Year - opublikowało zmodyfikowaną listę kandydatów do presiżowego tytułu. Aktualne zestawienie obejmuje 44 kandydatów. Finałową siódemkę poznać mamy 26 listopada. Ze statystycznego punktu...
Audi A6 Avant już w Polsce

Audi A6 Avant już w Polsce 2018-07-19

W polskich salonach marki z Ingolstadt zamawiać już można najnowsze Audi A6 Avant. Ceny auta, w wersji Audi A6 Avant 50 TDI quattro tiptronic, startują od 308 200 złotych. Nowe Audi A6 Avant, to pojazd zaprojektowany z myślą o codziennym użytkowaniu....
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.