chceauto.pl
x
Mercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUV

Mercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUV

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2012-06-01
Nic więc dziwnego, że BMW, Mercedes czy Audi nie mają oporów przed prezentowaniem kolejnych nowych modeli, które kosztują krocie i są poza zasięgiem nie tylko przeciętnego Kowalskiego, ale również herr Schmitta.

Takimi pojazdami są z pewnością Mercedesy sygnowane logo AMG. Napędzane potężnymi silnikami okupują ostatnie pozycje w cennikach, co nie oznacza, że są również na końcu zestawień sprzedaży.

Mercedes GL 63 AMG
Mercedes GL 63 AMG
Największą nowością od AMG jest model GL 63 AMG. Niemiecka firma opublikowała właśnie jego pierwsze zdjęcia.

Mercedes GL 63 AMG to duży SUV, który na asfalcie zamienia się w prawdziwą rakietę. Źródłem mocy jest 5,5-litrowy, podwójnie doładowany silnik V8, który generuje 557 KM mocy i kolosalne 760 Nm momentu obrotowego. Dzięki niemu potężne auto przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s, co jest wynikiem, którym mogą się poszczycić właściwie tylko sportowe pojazdy z górnej półki.

Mercedes GL 63 AMG
Mercedes GL 63 AMG
Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, ale można się spodziewać, że bez "kagańca" samochód przekroczyłby 300 km/h. Średnie zużycie paliwa wg standardu NEDC wynosi 12,3 l/100 km. By osiągnąć ten wynik jednostkę napędową wyposażono m.in. w bezpośredni wtrysk paliwa oraz system start&stop.

Generowany przez silnik moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej, siedmiostopniowej skrzyni AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Przekładnia może działać w jednym z trzech trybów.
Mercedes GL 63 AMG
Mercedes GL 63 AMG
C (Controlled Efficiency) to tryb przeznaczony do spokojnej jazdy, z wykorzystatniem systemu start&stop. Ruszanie odbywa się z drugiego biegu, a kolejne przełożenia zmieniane są przy niskich obrotach. Samochód pokazuje rogi dopiero w trybach S (Sport) i M (Manual). Reakcja na gaz staje się żywsza, system gaszenia silnika nie działa, a zmiany biegów trwają krócej.

O odpowiednie prowadzenie dba pneumatyczne, aktywne zawieszenie AMG Ride Control. Układ analizuje sposób jazdy kierowcy i dopasowuje do niego sztywność amortyzatorów. Poprzez odpowiednie usztywnianie minimalizowane są również przechyły nadwozia na zakrętach oraz podczas hamowania i przyspieszania. Ponadto kierowca może wybrać jeden z trzech trybów pracy zawieszenia - Comfort, Sport i Sport Plus.

Mercedes GL 63 AMG
Mercedes GL 63 AMG
Wyhamowanie 557-konnego Mercedesa GL nie jest sprawą łatwą. Odpowiadają za to podwójnie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 39 cm z przodu i 34,5 cm z tyłu. Ukryto je w 21-calowych felgach.

Pierwsze Mercedesy GL 63 AMG trafią do salonów w listopadzie. Ceny nie są jeszcze znane, ale można być pewnym, że ten model to propozycja dla bardzo majętnych osób...

Mercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUV - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUV

Zobacz także

SsangYong Korando LPG | Sprawdzona alternatywa dla chińskiej konkurencji

SsangYong Korando LPG | Sprawdzona alternatywa dla chińskiej konkurencji 2025-04-13

Od 2019 roku na rynku dostępna jest czwarta generacja SsangYonga Korando, który swoją drogą lada moment przemianowany zostanie na KGM Korando. To w teorii czwarta generacja, bowiem dwie pierwsze były kompletnie innymi autami. Samochód o nazwie SsangYong...
Skoda Kodiaq PHEV 2025 | Jak dwa samochody w jednym

Skoda Kodiaq PHEV 2025 | Jak dwa samochody w jednym 2025-04-06

Skoda Kodiaq świetnie przyjęła się na polskim rynku i widuję ich naprawdę sporo - w garażu mojego bloku parkują dwie, kolejne trzy stają na ulicy pod oknami, a na trasach ciężko jest się nawet doliczyć. Pamiętajmy przy tym, że jest to model...
Suzuki Vitara 1.5 DualJet Hybrid 2025 | Wyróżnia się na tle rywali

Suzuki Vitara 1.5 DualJet Hybrid 2025 | Wyróżnia się na tle rywali 2025-04-05

Suzuki Vitara w obecnym wcieleniu to model, który kojarzą niemal wszyscy - pojawił się na rynku 10 lat temu, kiedy segment SUVów i crossoverów zaczynał być zyskiwać ogromną popularność. Vitara bez większych zmian w sprzedaży jest cały czas i...
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 2025 - ani myśli zejść ze sceny

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 2025 - ani myśli zejść ze sceny 2025-03-31

Suzuki Vitara w obecnej odsłonie jest już na rynku od ponad 10 lat. Dekada w motoryzacyjnym świecie to naprawdę szmat czasu i dość trudno jest wskazać inne przypadki tak długiej obecności danej generacji modelu w salonach. Oczywiście Vitara w jakimś...
Suzuki S-Cross 1.5 DualJet 2025 | Tradycyjne podejście do nowoczesności

Suzuki S-Cross 1.5 DualJet 2025 | Tradycyjne podejście do nowoczesności 2025-03-28

Najnowsze Suzuki S-Cross oficjalnie jest na rynku od 2021 roku i zastępuje model SX4 S-Cross. Jest to przykład auta, które nie jest ciągle modyfikowane według najnowszych trendów. Pod pewnymi względami S-Cross prezentuje podejście do produkcji...
Range Rover Evoque Autobiography D200 - brytyjski arystokrata w mniejszej skali

Range Rover Evoque Autobiography D200 - brytyjski arystokrata w mniejszej skali 2025-02-02

Range Rover Evoque pojawił się na rynku w 2011 roku i jest to najmniejszy samochód z gamy Range Rovera. W 2018 roku pojawiła się druga generacja tego modelu, która niedawno przeszła lifting. Sprawdzamy, czy w tym aucie udało się zawrzeć charakter...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS