chceauto.pl
x
Mercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUV

Mercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUV

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2012-06-01
Nic więc dziwnego, że BMW, Mercedes czy Audi nie mają oporów przed prezentowaniem kolejnych nowych modeli, które kosztują krocie i są poza zasięgiem nie tylko przeciętnego Kowalskiego, ale również herr Schmitta.

Takimi pojazdami są z pewnością Mercedesy sygnowane logo AMG. Napędzane potężnymi silnikami okupują ostatnie pozycje w cennikach, co nie oznacza, że są również na końcu zestawień sprzedaży.

Mercedes GL 63 AMG
Mercedes GL 63 AMG
Największą nowością od AMG jest model GL 63 AMG. Niemiecka firma opublikowała właśnie jego pierwsze zdjęcia.

Mercedes GL 63 AMG to duży SUV, który na asfalcie zamienia się w prawdziwą rakietę. Źródłem mocy jest 5,5-litrowy, podwójnie doładowany silnik V8, który generuje 557 KM mocy i kolosalne 760 Nm momentu obrotowego. Dzięki niemu potężne auto przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s, co jest wynikiem, którym mogą się poszczycić właściwie tylko sportowe pojazdy z górnej półki.

Mercedes GL 63 AMG
Mercedes GL 63 AMG
Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, ale można się spodziewać, że bez "kagańca" samochód przekroczyłby 300 km/h. Średnie zużycie paliwa wg standardu NEDC wynosi 12,3 l/100 km. By osiągnąć ten wynik jednostkę napędową wyposażono m.in. w bezpośredni wtrysk paliwa oraz system start&stop.

Generowany przez silnik moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej, siedmiostopniowej skrzyni AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Przekładnia może działać w jednym z trzech trybów.
Mercedes GL 63 AMG
Mercedes GL 63 AMG
C (Controlled Efficiency) to tryb przeznaczony do spokojnej jazdy, z wykorzystatniem systemu start&stop. Ruszanie odbywa się z drugiego biegu, a kolejne przełożenia zmieniane są przy niskich obrotach. Samochód pokazuje rogi dopiero w trybach S (Sport) i M (Manual). Reakcja na gaz staje się żywsza, system gaszenia silnika nie działa, a zmiany biegów trwają krócej.

O odpowiednie prowadzenie dba pneumatyczne, aktywne zawieszenie AMG Ride Control. Układ analizuje sposób jazdy kierowcy i dopasowuje do niego sztywność amortyzatorów. Poprzez odpowiednie usztywnianie minimalizowane są również przechyły nadwozia na zakrętach oraz podczas hamowania i przyspieszania. Ponadto kierowca może wybrać jeden z trzech trybów pracy zawieszenia - Comfort, Sport i Sport Plus.

Mercedes GL 63 AMG
Mercedes GL 63 AMG
Wyhamowanie 557-konnego Mercedesa GL nie jest sprawą łatwą. Odpowiadają za to podwójnie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 39 cm z przodu i 34,5 cm z tyłu. Ukryto je w 21-calowych felgach.

Pierwsze Mercedesy GL 63 AMG trafią do salonów w listopadzie. Ceny nie są jeszcze znane, ale można być pewnym, że ten model to propozycja dla bardzo majętnych osób...

Mercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUV - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUVMercedes GL 63 AMG. Rakietowy SUV

Zobacz także

Suzuki Vitara 35th Anniversary Special Edition – test wersji  urodzinowej

Suzuki Vitara 35th Anniversary Special Edition – test wersji urodzinowej 2024-07-16

Vitara obecna jest na rynku od 1988 roku, więc niedawno obchodziła 35 urodziny – z tej okazji Suzuki postanowiło wypuścić specjalną limitowaną wersję tego modelu. Na przestrzeni tych lat Vitara zmieniła się nie do poznania i z klasycznej terenówki...
Ford Puma ST X 1.0 Powershift – niecodzienny przepis na hot hatch’a

Ford Puma ST X 1.0 Powershift – niecodzienny przepis na hot hatch’a 2024-07-01

Kto jeszcze pamięta czasy, gdy Ford Puma był niewielkim sportowym autem o aspiracjach rajdowych? „Zwykła” odmiana nowej Pumy zupełnie odbiega od tej historii, a jedynym, nieco naciąganym, podobieństwem jest kształt reflektorów. Jednak Ford nie...
Mitsubishi ASX – zwykły rebranding czy coś więcej?

Mitsubishi ASX – zwykły rebranding czy coś więcej? 2024-05-26

Nowe Mitsubishi ASX zadebiutowało w 2022 roku i nie ma praktycznie nic wspólnego ze swoimi poprzednikami – w ignoranckim skrócie obecnie jest to Renault Captur ze zmienionymi znaczkami. Czy aby na pewno? Jakie są różnice pomiędzy tymi samochodami? I...
Suzuki Ignis CVT – dlaczego nie ma więcej takich aut?

Suzuki Ignis CVT – dlaczego nie ma więcej takich aut? 2024-05-16

[b]Suzuki Ignis po raz pierwszy wyjechało na drogi w 2000 roku, oferując zaskakujące na tamte czasy połączenie auta miejskiego z cechami terenówki. Do 2008 roku powstały dwie odsłony tego modelu, ale później produkcję Ignisa wstrzymano aż na osiem...
Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI 150 KM – SUV coupe w segmencie B

Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI 150 KM – SUV coupe w segmencie B 2024-03-21

VW Taigo w Europie pojawił się w 2021 roku, ale już rok wcześniej dostępny był w Brazylii, tylko że pod nazwą Nivus. Taigo to nie jest kolejny powtarzalny miejski crossover – producent podkreśla, że to SUV coupe i trzeba przyznać, że w tej klasie...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS