chceauto.pl
x
Mercedes eSprinter

Mercedes eSprinter

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-12-25
Mercedes elektryfikuje flotę dostawczaków. Firma ze Stuttgartu zaprezentowała właśnie Sprintera w wersji elektrycznej.

Nowy Mercedes-Benz eSprinter ma mieć jak najszerszy zakres zastosowań w logistyce miejskiej. W związku z tym od początku oferowany będzoe jako furgon z dopuszczalną masą całkowitą 3500 kilogramów. Jego przestrzeń ładunkowa wynosi 10,5 m3, tak samo jak w przypadku Sprintera z silnikiem spalinowym! Podobnie jak podstawowy silnik wysokoprężny, napęd eSprintera oferuje moc 85 kW i moment obrotowy do 295 Nm.

Mercedes eSprinter
Elastyczna oferta ładowności i akumulatorów umożliwia dostosowanie do indywidualnych potrzeb: klient może wybrać wersję najpraktyczniejszą z punktu widzenia profilu własnej firmy. Wariant z baterią o pojemności użytkowej 47 kWh (całkowita: 55 kWh) oferuje szacunkowy zasięg do 150 kilometrów przy maksymalnym załadunku 891 kilogramów. Druga opcja akumulatora uwzględnia inne priorytety użytkowania: konfiguracja z akumulatorem o pojemności użytkowej 35 kWh (całkowita: 41 kWh) pozwala na zasięg 115 km, za to maksymalna ładowność wzrasta aż do 1045 kilogramów. Zintegrowana funkcja szybkiego ładowania zapewnia większą funkcjonalność; akumulator ładuje się do poziomu 80 procent w ciągu 30 minut. Prędkość maksymalną można skonfigurować w celu dostosowania jej do rodzaju zadań, wybierając spośród trzech opcji: 80 km/h, 100 km/h, a nawet aż do 120 km/h, jeśli wyższa prędkość jest niezbędna.

Mercedes eSprinter
Elastyczność jest kluczowa, jeśli chodzi o ważny aspekt rekuperacji: różne tryby regulują stopień odzysku energii podczas hamowania i można je optymalnie skonfigurować za pomocą manetek do zmiany biegów na kierownicy. Wystarczy wybrać jeden z czterech poziomów rekuperacji: „D-”, „D”, „D +” i „D ++”. Wybierając poziom rekuperacji D - samochód sam dość szybko wytraca prędkość jazdy, dzięki czemu możliwa jest jazda tylko przy użyciu pedału przyśpieszenia. Przy rekuperacji D ++ eSprinter „żegluje”.

Na konsoli środkowej można też przyciskiem wybrać jeden z trzech programów jazdy: „E +”, „E” i „C”. W zależności od wyboru eSprinter jeździ albo wyjątkowo wydajnie, albo koncentruje się na wyższym komforcie, w którym np. klimatyzacja w kabinie jest regulowana kosztem większego zasięgu.

Mercedes eSprinter
Dzięki rekuperacji energia jest odzyskiwana, podczas wytracania prędkości. Na przykład, akumulator ładuje się podczas zjazdu w dół, zamiast tracić energię podczas hamowania. Wybrane ustawienia programu jazdy i poziomu rekuperacji są wyświetlane na wyświetlaczu w zestawie wskaźników. A dobór odpowiedniego programu i poziomu rekuperacji do charakterystyki pokonywanej trasy, sprawia że ekonomiczność samochodów dostawczych za sprawą napędu elektrycznego można jeszcze lepiej zoptymalizować w codziennej eksploatacji na drodze.

Mercedes eSprinter uzupełni wkrótce cenniki niemieckiej marki.

Mercedes eSprinter - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes eSprinterMercedes eSprinterMercedes eSprinterMercedes eSprinter

Zobacz także

Test: Cupra Born 58 kWh 231 KM – sportowy elektryczny hatchback

Test: Cupra Born 58 kWh 231 KM – sportowy elektryczny hatchback 2024-03-22

Born to pierwszy elektryczny model marki Cupra, który na rynku zadebiutował w 2021 roku. Jest to naprawdę wyjątkowy samochód, bo przeciera szlaki w nowym segmencie – elektrycznych hot hatchy. To zbitek słów, który dla wielu osób już na początku...
Test: Maxus e-Deliver 3 – elektromobilność w transporcie?

Test: Maxus e-Deliver 3 – elektromobilność w transporcie? 2024-03-02

[b]Maxus to chiński producent samochodów, który od niedawna stara się zaistnieć na europejskim rynku. O ile jego modele osobowe sprzedają się nie najlepiej, tak elektryczny e-Deliver 3 odniósł już pierwszy poważny sukces i między innymi został...
Test: Skoda Enyaq iV 80 Maxx – w starciu z zimą

Test: Skoda Enyaq iV 80 Maxx – w starciu z zimą 2024-03-01

Skoda Enyaq iV zaprezentowana została w 2020 roku, będąc pierwszym i jak na razie jedynym elektrycznym modelem czeskiego producenta. To samochód wyjątkowy też z innego powodu – cenowo pozycjonuje się wyraźnie wyżej niż inne auta w gamie i jest...
Test: Maxus Euniq 6 – gotowy do konkurowania w Europie?

Test: Maxus Euniq 6 – gotowy do konkurowania w Europie? 2024-01-29

W ostatnim czasie w Europie lawinowo wzrasta liczba samochodowych marek z Chin, które planują zbudować tu swoją pozycję na rynku. Przykładem tego jest Maxus, który do Polski wszedł z całkiem rozbudowaną ofertą, nastawioną przede wszystkim na auta...
Test: Maxus T90 - pierwszy i jedyny elektryczny pick-up w Europie

Test: Maxus T90 - pierwszy i jedyny elektryczny pick-up w Europie 2023-11-19

Maxus to chińska marka, która niedawno pojawiła się na polskim rynku. Póki co w swojej ofercie ma wyłącznie modele elektryczne, a zdecydowanie najbardziej wyjątkowym z nich jest T90 – to pierwszy i jak na razie jedyny elektryczny pick-up dostępny w...
Citroen e-C3. Elektryczna nowość z niską(?) ceną

Citroen e-C3. Elektryczna nowość z niską(?) ceną 2023-10-18

Citroen e-C3 to nowy niewielki samochód o napędzie elektrycznym, którego atutem ma być przystępna cena.Citroen e-C3 to miejski crossover zbudowany na bazie płyty podłogowej o nazwie Smart Car. Platforma została opracowana z myślą o rynkach...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS