chceauto.pl
x
Mercedes eSprinter

Mercedes eSprinter

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-12-25 Opinie
Mercedes elektryfikuje flotę dostawczaków. Firma ze Stuttgartu zaprezentowała właśnie Sprintera w wersji elektrycznej.

Nowy Mercedes-Benz eSprinter ma mieć jak najszerszy zakres zastosowań w logistyce miejskiej. W związku z tym od początku oferowany będzoe jako furgon z dopuszczalną masą całkowitą 3500 kilogramów. Jego przestrzeń ładunkowa wynosi 10,5 m3, tak samo jak w przypadku Sprintera z silnikiem spalinowym! Podobnie jak podstawowy silnik wysokoprężny, napęd eSprintera oferuje moc 85 kW i moment obrotowy do 295 Nm.

Mercedes eSprinter
Elastyczna oferta ładowności i akumulatorów umożliwia dostosowanie do indywidualnych potrzeb: klient może wybrać wersję najpraktyczniejszą z punktu widzenia profilu własnej firmy. Wariant z baterią o pojemności użytkowej 47 kWh (całkowita: 55 kWh) oferuje szacunkowy zasięg do 150 kilometrów przy maksymalnym załadunku 891 kilogramów. Druga opcja akumulatora uwzględnia inne priorytety użytkowania: konfiguracja z akumulatorem o pojemności użytkowej 35 kWh (całkowita: 41 kWh) pozwala na zasięg 115 km, za to maksymalna ładowność wzrasta aż do 1045 kilogramów. Zintegrowana funkcja szybkiego ładowania zapewnia większą funkcjonalność; akumulator ładuje się do poziomu 80 procent w ciągu 30 minut. Prędkość maksymalną można skonfigurować w celu dostosowania jej do rodzaju zadań, wybierając spośród trzech opcji: 80 km/h, 100 km/h, a nawet aż do 120 km/h, jeśli wyższa prędkość jest niezbędna.

Mercedes eSprinter
Elastyczność jest kluczowa, jeśli chodzi o ważny aspekt rekuperacji: różne tryby regulują stopień odzysku energii podczas hamowania i można je optymalnie skonfigurować za pomocą manetek do zmiany biegów na kierownicy. Wystarczy wybrać jeden z czterech poziomów rekuperacji: „D-”, „D”, „D +” i „D ++”. Wybierając poziom rekuperacji D - samochód sam dość szybko wytraca prędkość jazdy, dzięki czemu możliwa jest jazda tylko przy użyciu pedału przyśpieszenia. Przy rekuperacji D ++ eSprinter „żegluje”.

Na konsoli środkowej można też przyciskiem wybrać jeden z trzech programów jazdy: „E +”, „E” i „C”. W zależności od wyboru eSprinter jeździ albo wyjątkowo wydajnie, albo koncentruje się na wyższym komforcie, w którym np. klimatyzacja w kabinie jest regulowana kosztem większego zasięgu.

Mercedes eSprinter
Dzięki rekuperacji energia jest odzyskiwana, podczas wytracania prędkości. Na przykład, akumulator ładuje się podczas zjazdu w dół, zamiast tracić energię podczas hamowania. Wybrane ustawienia programu jazdy i poziomu rekuperacji są wyświetlane na wyświetlaczu w zestawie wskaźników. A dobór odpowiedniego programu i poziomu rekuperacji do charakterystyki pokonywanej trasy, sprawia że ekonomiczność samochodów dostawczych za sprawą napędu elektrycznego można jeszcze lepiej zoptymalizować w codziennej eksploatacji na drodze.

Mercedes eSprinter uzupełni wkrótce cenniki niemieckiej marki.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Mercedes eSprinter - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes eSprinterMercedes eSprinterMercedes eSprinterMercedes eSprinter

Zobacz także

Opancerzone Mercedesy

Opancerzone Mercedesy 2019-12-25

Mercedes-Benz Guard, czyli spadkobierca tradycji budowania przez niemiecką firmę "opancerzonych" limuzyn świętuje swój jubileusz. Pierwszy tego typu wóz pojawił się w ofercie marki 91 lat temu! Pierwszym samochodem Mercedes-Benz zapewniającym swoim...
Volkswagen narzuca ostre tempo!

Volkswagen narzuca ostre tempo! 2019-12-23

W nadchodzącym roku marka Volkswagen wprowadzi na światowe rynki 34 nowe modele. Dwanaście z nich to auta typu SUV, osiem to modele elektryczne lub hybrydowe. Dyrektor Operacyjny Volkswagena – Ralf Brandstätter – stwierdził: Stoimy u progu nowej...
BMW iX3. Pierwsze elektryczne X3

BMW iX3. Pierwsze elektryczne X3 2019-12-22

BMW to kolejna firma, która bardzo poważnie traktuje elektromobilność. Zarząd niemieckiego koncernu podjął decyzję, że stopniowo każdy już istniejący model będzie dostępny w wersji zelektryfikowanej. Dlatego samochody elektryczne nie będą już...
Dopłat do aut elektrycznych na razie nie będzie

Dopłat do aut elektrycznych na razie nie będzie 2019-12-16

28 listopada 2019 r. weszło w życie Rozporządzenie w sprawie wsparcia dla osób fizycznych w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu.Na mocy tego dokumentu osoby fizyczne miały mieć możliwość otrzymania dofinansowanie do zakupu pojazdu...
Kompendium wiedzy: akumulatory trakcyjne

Kompendium wiedzy: akumulatory trakcyjne 2019-12-12

Nawet 550 kilometrów przejechanych po jednokrotnym naładowaniu akumulatora. To zasięg nowego elektrycznego Volkswagena - modelu ID.3 Dzięki możliwości szybkiego ładowania prądem o mocy 100 kW baterie Volkswagena ID.3 można w ciągu 30 minut zasilić...
Audi e-tron z większym zasięgiem

Audi e-tron z większym zasięgiem 2019-11-29

Przy okazji premiery e-trona sportback pierwszy elektryczny model z Ingolstadt doczekał się drobnej aktualizacji technicznej.Nowa wersja Audi e-tron 55 quattro może teraz na jednym ładowaniu akumulatora pokonać nawet 436 kilometrów. To o 25 km więcej...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.