chceauto.pl
x
Mercedes eSprinter

Mercedes eSprinter

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-12-25 Opinie
Mercedes elektryfikuje flotę dostawczaków. Firma ze Stuttgartu zaprezentowała właśnie Sprintera w wersji elektrycznej.

Nowy Mercedes-Benz eSprinter ma mieć jak najszerszy zakres zastosowań w logistyce miejskiej. W związku z tym od początku oferowany będzoe jako furgon z dopuszczalną masą całkowitą 3500 kilogramów. Jego przestrzeń ładunkowa wynosi 10,5 m3, tak samo jak w przypadku Sprintera z silnikiem spalinowym! Podobnie jak podstawowy silnik wysokoprężny, napęd eSprintera oferuje moc 85 kW i moment obrotowy do 295 Nm.

Mercedes eSprinter
Elastyczna oferta ładowności i akumulatorów umożliwia dostosowanie do indywidualnych potrzeb: klient może wybrać wersję najpraktyczniejszą z punktu widzenia profilu własnej firmy. Wariant z baterią o pojemności użytkowej 47 kWh (całkowita: 55 kWh) oferuje szacunkowy zasięg do 150 kilometrów przy maksymalnym załadunku 891 kilogramów. Druga opcja akumulatora uwzględnia inne priorytety użytkowania: konfiguracja z akumulatorem o pojemności użytkowej 35 kWh (całkowita: 41 kWh) pozwala na zasięg 115 km, za to maksymalna ładowność wzrasta aż do 1045 kilogramów. Zintegrowana funkcja szybkiego ładowania zapewnia większą funkcjonalność; akumulator ładuje się do poziomu 80 procent w ciągu 30 minut. Prędkość maksymalną można skonfigurować w celu dostosowania jej do rodzaju zadań, wybierając spośród trzech opcji: 80 km/h, 100 km/h, a nawet aż do 120 km/h, jeśli wyższa prędkość jest niezbędna.

Mercedes eSprinter
Elastyczność jest kluczowa, jeśli chodzi o ważny aspekt rekuperacji: różne tryby regulują stopień odzysku energii podczas hamowania i można je optymalnie skonfigurować za pomocą manetek do zmiany biegów na kierownicy. Wystarczy wybrać jeden z czterech poziomów rekuperacji: „D-”, „D”, „D +” i „D ++”. Wybierając poziom rekuperacji D - samochód sam dość szybko wytraca prędkość jazdy, dzięki czemu możliwa jest jazda tylko przy użyciu pedału przyśpieszenia. Przy rekuperacji D ++ eSprinter „żegluje”.

Na konsoli środkowej można też przyciskiem wybrać jeden z trzech programów jazdy: „E +”, „E” i „C”. W zależności od wyboru eSprinter jeździ albo wyjątkowo wydajnie, albo koncentruje się na wyższym komforcie, w którym np. klimatyzacja w kabinie jest regulowana kosztem większego zasięgu.

Mercedes eSprinter
Dzięki rekuperacji energia jest odzyskiwana, podczas wytracania prędkości. Na przykład, akumulator ładuje się podczas zjazdu w dół, zamiast tracić energię podczas hamowania. Wybrane ustawienia programu jazdy i poziomu rekuperacji są wyświetlane na wyświetlaczu w zestawie wskaźników. A dobór odpowiedniego programu i poziomu rekuperacji do charakterystyki pokonywanej trasy, sprawia że ekonomiczność samochodów dostawczych za sprawą napędu elektrycznego można jeszcze lepiej zoptymalizować w codziennej eksploatacji na drodze.

Mercedes eSprinter uzupełni wkrótce cenniki niemieckiej marki.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Mercedes eSprinter - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes eSprinterMercedes eSprinterMercedes eSprinterMercedes eSprinter

Zobacz także

Marki premium w Polsce - sprzedaż w 2020 roku

Marki premium w Polsce - sprzedaż w 2020 roku 2021-01-07

Mercedes, BMW i Audi. Tak prezentuje się pierwsza trójka najchętniej wybieranych przez Polaków marek premium w 2020 roku. Rynek tych pojazdów skurczył się o niecałe 5 proc. To zdecydowanie mniejsza strata niż zanotowali sprzedawcy marek popularnych....
400 tys. Mercedesa Gelandewagen!

400 tys. Mercedesa Gelandewagen! 2020-12-10

Klasa G jest produkowana od ponad 40 lat. Początki auta sięgają 1979 roku. Teraz ta off-roadowa ikona doczekała się 400-tysięcznego egzemplarza! Czerwony Mercedes-Benz G 400 d z linii produkcyjnej w Grazu trafi do "stałego” klienta z Nadrenii, który...
Pierwsza elektryczna Toyota

Pierwsza elektryczna Toyota 2020-12-08

Toyota zapowiedziała nowy model o zasilaniu bateryjnym - kompaktowy SUV będzie pierwszym pojazdem zaprojektowany na platformie e-TNGA. Architektura e-TNGA ułatwia projektowanie nowych samochodów, gdyż kluczowe komponenty samochodu mają na stałe...
Tak wygląda Ford E-Transit

Tak wygląda Ford E-Transit 2020-11-12

Ford zaprezentował model E-Transit - w pełni elektryczną wersję najlepiej sprzedającego się vana na świecie.Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 67 kWh, E-Transit oferuje zasięg jazdy do 350 km. To wystarczająco dużo, by sprostać...
BMW iX. Elektryczny SUV

BMW iX. Elektryczny SUV 2020-11-11

BMW zaprezentowało model iX. To duży, całkowicie elektryczny SUV, który pojawi się w salonach pod koniec 2021 roku.BMW iX to wersja produkcyjna pokazanego kilka lat temu konceptu o nazwie Vision iNext. Podobna jest stylizacja, a w aucie zachowano szereg...
Ambitne plany Volkswagena

Ambitne plany Volkswagena 2020-10-13

Elektromobilność to nie tylko nowe rozdanie w motoryzacyjnym świecie. To również zupełnie nowa jakość w dziedzinie rozsądnego gospodarowania zasobami planety i troski o środowisko. Najlepszym tego przykładem jest Grupa Volkswagen, która...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.