Mercedes SL typoszeregu R129 to prawdziwa „klasyka gatunku”. Wielu twierdzi, że to ostatni prawdziwy samochód z gwiazdą na masce. Auto zaprezentowano po raz pierwszy na salonie genewskim w 1989 roku i produkowano je aż do 2001 roku! W 1995 roku SL poddany został niewielkiemu liftingowi - zmieniono m.in. kształt grilla oraz zderzaków. Ofertę uzupełniły również nowe jednostki napędowe i automatyczne skrzynie biegów. Dwumiejscowy kabriolet oferuje bardzo komfortowe warunki podróżowania. SL był pierwszym na świecie pojazdem w którym zastosowano tzw. „windshaft” zapewniający pasażerom osłonę od wiatru. Miękki dach składany jest przez elektrohydrauliczny mechanizm, w ofercie był też ręcznie zakładany hardtop. W przypadku tego samochodu nie sposób mówić o typowych usterkach. Auta wykonane są bardzo starannie, jeśli nie uczestniczyły w poważnym wypadku, nie powinny sprawiać swoim właścicielom problemów. Pamiętajmy jednak, że mimo niewielkiej awaryjności eksploatacja na pewno nie będzie tania. Nawet najmniejsze jednostki napędowe zużywają w mieście ok 20 l. benzyny na 100 km. Auto idealnie sprawdzi się jednak w roli drugiego w rodzinnie - zapewnia świetne osiągi i ogromną frajdę z jazdy. Niestety, znalezienie w Polsce bezwypadkowego egzemplarza w dobrym stanie będzie bardzo trudne.
Następca kultowego SL R129 - SL typoszeregu R230 trafił do produkcji w 2001 roku. W 2006 roku samochód przeszedł niewielki facelifting. Samochód wykorzystuje wiele podzespołów klasy S (W220) - m.in. podwozie, silniki i przekładnie czy opcjonalne - samopoziomujące się pneumatyczne zawieszenie. W modelu tym zrezygnowano ze składanego miękkiego dachu na rzecz konstrukcji aluminiowej obsługiwanej przez hydrauliczne siłowniki. O typowych usterkach trudno mówić, samochód ma raczej wąskie grono nabywców. Nie jest jednak aż tak bezawaryjny jak jego poprzednik. Czasami szwankuje elektronika, mechanizm podnoszenia dachu potrafi się zaciąć. Eksploatując auto w Polsce trzeba się też przygotować na kłopoty z wahaczami i drążkami kierowniczymi.
Obecna generacja SL-a, następca typoszeregu R230, pojawiła się na rynku z końcem 2012 roku. Bazujący na aluminiowej ramie przestrzennej model przetrwał w ofercie przez trzy lata. W roku 2015 poddano go głębokiej modernizacji. Odświeżona wersja otrzymała mocno przestylizowany przód. Fani modelu zauważą zupełnie nowy kształt osłony chłodnicy i zmienione wloty powietrza w zderzaku. Inne są również – wykonane w całości w technologii LED - reflektory, a nawet maska. Ta otrzymała dwa charakterystyczne przetłoczenia upodobniające ją do Mercedesa GT. Ponadto zmieniono również kształt wlotów powietrza w przednich błotnikach.
Inżynierowie wzięli też na warsztat jednostki napędowe. Zwiększono osiągi podstawowej odmiany - SL400 - z benzynowym silnikiem V6. Auto otrzymało dodatkowe 35 KM i 20 Nm. Po kuracji wzmacniającej rozwija teraz 367 KM i 500 Nm. W tej konfiguracji sprint do 100 km/h zajmuje mu 4,9 s. Mocniejsza wersja - ośmiocylindrowa odmiana SL500 - rozwija 455 KM i 700 Nm. Mercedes SL Mercedes SL Najbardziej wymagający mogą się zdecydować na dwie wersje z logiem AMG. Podstawowa - AMG SL 63 - ma pod maską benzynowe V8 o pojemności 5,5 l. Auto rozwija 585 KM i 900 Nm. Topowa - AMG SL 65 - napędzana jest silnikiem V12 o pojemności 6,0 l. Jednostka dostarcza 630 KM i 1000 Nm, co przekłada się na sprint do 100 km/h w równe 4 s.
w 2019 roku w salonach pojawiłą sie nowa topowa odmiana Mercedesa SL - seria Grand Edition oferowana wyłącznie z najmocniejszymi wersjami napędowymi: SL450 i SL500.