chceauto.pl
x

Mercedes - Benz SL 2001

Dostępne silniki

benzyna

320 500 600 73 AMG

R129 (1990-2002)

Mercedes SL typoszeregu R129 to prawdziwa „klasyka gatunku”. Wielu twierdzi, że to ostatni prawdziwy samochód z gwiazdą na masce. Auto zaprezentowano po raz pierwszy na salonie genewskim w 1989 roku i produkowano je aż do 2001 roku! W 1995 roku SL poddany został niewielkiemu liftingowi - zmieniono m.in. kształt grilla oraz zderzaków. Ofertę uzupełniły również nowe jednostki napędowe i automatyczne skrzynie biegów. Dwumiejscowy kabriolet oferuje bardzo komfortowe warunki podróżowania. SL był pierwszym na świecie pojazdem w którym zastosowano tzw. „windshaft” zapewniający pasażerom osłonę od wiatru. Miękki dach składany jest przez elektrohydrauliczny mechanizm, w ofercie był też ręcznie zakładany hardtop. W przypadku tego samochodu nie sposób mówić o typowych usterkach. Auta wykonane są bardzo starannie, jeśli nie uczestniczyły w poważnym wypadku, nie powinny sprawiać swoim właścicielom problemów. Pamiętajmy jednak, że mimo niewielkiej awaryjności eksploatacja na pewno nie będzie tania. Nawet najmniejsze jednostki napędowe zużywają w mieście ok 20 l. benzyny na 100 km. Auto idealnie sprawdzi się jednak w roli drugiego w rodzinnie - zapewnia świetne osiągi i ogromną frajdę z jazdy. Niestety, znalezienie w Polsce bezwypadkowego egzemplarza w dobrym stanie będzie bardzo trudne.

R230 (2001-2011)

Następca kultowego SL R129 - SL typoszeregu R230 trafił do produkcji w 2001 roku. W 2006 roku samochód przeszedł niewielki facelifting. Samochód wykorzystuje wiele podzespołów klasy S (W220) - m.in. podwozie, silniki i przekładnie czy opcjonalne - samopoziomujące się pneumatyczne zawieszenie. W modelu tym zrezygnowano ze składanego miękkiego dachu na rzecz konstrukcji aluminiowej obsługiwanej przez hydrauliczne siłowniki. O typowych usterkach trudno mówić, samochód ma raczej wąskie grono nabywców. Nie jest jednak aż tak bezawaryjny jak jego poprzednik. Czasami szwankuje elektronika, mechanizm podnoszenia dachu potrafi się zaciąć. Eksploatując auto w Polsce trzeba się też przygotować na kłopoty z wahaczami i drążkami kierowniczymi.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS