chceauto.pl
x

Mercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KM

Mercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2022
Średnia cena
910 000 zł
Nadwozie
kabriolet
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
3982 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1950 kg
Ładowność
370 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
476 KM
0-100 km/h
3.9 s.
V max
275 km/h
Zasięg
470 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
15 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
98 zł
Zbiornik paliwa
70 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
H premium Co to znaczy?
Bagażnik
213 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Mercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KMMercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KM

Mercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KM

Mercedes - Benz SL

Mercedesy SL to luksusowy roadster budowany przez niemiecką firmę od 1954 roku. Litery SL są rozwinięciem słów Sport Leicht - lekki sportowy - co w tym przypadku nie jest akurat zbyt trafne. Auta projektowano w taki sposób, by zapewnić kierowcy i pasażerom jak najwyższy komfort podróżowania, priorytetem konstruktorów nie była np. precyzja prowadzenia. Mimo tego auto może się pochwalić świetnymi osiągami i - zwłaszcza w przypadku starszych generacji - wysoką niezawodnością. Serwisowanie - jak przystało na samochód klasy premium - nie jest, niestety, tanie.

Mercedes - Benz SL R232

Mercedes-AMG SL typoszeregu R232, zgodnie z zapowiedziami został opracowany przez AMG i wszystkie wersje SL-a będą nosiły to oznaczenie.

Inne nowości, to materiałowy dach, który zastąpił składanego automatycznie hardtopa, czteromiejscowe wnętrze w konfiguracji 2+2 oraz napęd wszystkich kół (po raz pierwszy w historii dostępny w SL-u).

Mercedes SL tej generacji nie jest tylko stylowym kabrioletem, ale również rasowym autem sportowym, jak na model sygnowany przez AMG przystało. To oznacza nie tylko dużą moc, ale również doskonałe właściwości jezdne - nie było by to możliwe bez sztywnego nadwozia wykonanego z aluminium i wzmacnianego kompozytami.

Materiałowy dach jest o 21 kg lżejszy od stalowego, można go składać i rozkładać podczas jazdy z prędkością do 60 km/h, operacja trwa 15 sekund. Dach chowa się w schowek przy bagażniku, pojemność bagażnika waha się od 213 do 240 litrów.

Mercedes-AMG SL ma 4,71 m długości, czyli jest o 13 cm dłuższy od poprzedniej generacji, a także o 16 cm dłuższy od Mercedesa-AMG GT Roadster. Rozstaw osi to 2,7 m, czyli o 11 cm więcej niż do tej pory i 7 cm więcej niż w AMG GT.

Mamy więc do czynienia z naprawdę dużym samochodem.

Fani klasycznego Mercedesa 300 SL na pewno z satysfakcją dostrzegą szereg stylistycznych smaczków nawiązujących do tamtej klasycznej konstrukcji, jak wybrzuszenia na masce czy klamki wpuszczone w drzwi.

To wszystko jest przyprawione nowoczesnością: światłami LED, aktywnymi klapami w osłonie chłodnicy czy automatycznie wysuwanym po przekroczeniu 80 km/h tylnym spojlerem, który następnie - w zależności do prędkości - ustawia się w jednej z pięciu pozycji.

Wnętrze również jest ultranowoczesne. Dominuje w nim umieszczony na konsoli środkowej 12-calowy ekran (by uniknąć odblasków podczas jazdy bez dachu, można regulować kąt jego pochylenia). Przed kierowcą umieszczono cyfrowy kokpit oparty o 12,3-calowy ekran. Na pokładzie znalazło się oczywiście najnowsze wcielenie systemu MBUX, z którym można się komunikować m.in. naturalnym językiem, po wywołaniu hasła "Hej, Mercedes".
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-11-10

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Mercedes-AMG SL. Nowa generacja!2021-10-31Nowy AMG SL 652012-03-20Mercedes-AMG SL 43 z czterocylindrowym silnikiem2022-04-08Mercedes-AMG SL nowej generacji już blisko2021-10-24Mercedes SL już po liftingu2015-11-19Mercedes SL Grand Edition2019-02-20

Mercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS