Lexus słynie z produkowania samochodów z napędem hybrydowym. Jednak Japończycy nie stronią od innych sposobów obniżania zużycia paliwa. Przykładowo, wdrażając w życie ideę "downsizingu" wprowadzają do swoich modeli niewielki doładowany silnik benzynowy.
Lexus IS 200t
Chodzi o 2-litrową jednostkę z turbodoładowaniem. Po debiutującym na początku tego roku modelu NX 200t i zapowiadanej na koniec roku premierze RX 200t, model IS będzie trzecim przedstawicielem marki Lexus wyposażonym w ten silnik.
Napędzany nowym silnikiem IS 200t dysponuje mocą 245 KM i maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm. 8-stopniowa skrzynia biegów Sport Direct Shift, pierwotnie opracowana dla wyczynowego RC-F, umożliwia rozpędzanie do 100 km/h w siedem sekund. Prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.
Lexus IS 200t
Producent zapewnia, że silnik 2.0 t charakteryzuje się błyskawiczną reakcją na gaz, wysokimi osiągami i wysokim momentem z zakresie niskich prędkości obrotowych. Efekt ten osiągnięto m.in. dzięki zintegrowaniu turbosprężarki typu twin-scroll z kolektorem wydechowym. Oczywiście są i minusy tego rozwiązania - wymiana turbosprężarki, która jest przecież elementem eksploatacyjnym, podlegającym naturalnemu zużyciu, będzie wyraźnie droższa.
Lexus IS 200t
W silniku 2.0t zastosowano również układ zmiennych faz rozrządu VVT-iW (Variable Valve Timing intelligent – Wide), który pozwala przełączać jednostkę z pracy w obiegu Otto w obieg Atkinsona. M.in. dzięki temu średnie zużycie paliwa IS-a 200t w cyklu pomiarowym wynosi 7 l/100 km.
Lexus IS 200t będzie dostępny w salonach od września 2015 r.