chceauto.pl
x

Lexus IS

Oceny użytkowników4.0870/5. Głosy: 69
Ocena: 4.09/5
Głosy: 69.

Wybierz rocznik

1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018

Lexus IS I (1999-2005)

Pierwsza generacja Lexusa IS trafiła do sprzedaży w 1998 roku. W przeciwieństwie do poprzednich modeli japońskiej marki, samochód nie został skonstruowany po to, by zdeklasować auta marki Mercedes. IS opracowany został z myślą o młodych, dynamicznych kierowcach – samochód miał za zadanie odebrać klientów BMW serii 3.

Chociaż auto dawać miało przede wszystkim przyjemność z jazdy, śmiało pełnić może rolę auta rodzinnego. Długość nadwozia to 4,4 m, rozstaw kół – 2,67 m - zapewnia całkiem sporo miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Stosunkowo ustawny jest też mieszczący pakunki o objętości do 400 l bagażnik. Wypada jednak dodać, że samochód może być alternatywą jedynie dla pojazdów klasy kompaktowej – przestronność wnętrza nie wytrzymuje porównania z jakimkolwiek reprezentantem segmentu D (Ford Modeno, Opel Vectra).

Podobnie jak BMW serii 3, samochód napędzany jest na tylną oś (cześć egzemplarzy występowała z napędem 4x4) – do napędu stosowano jedynie stosunkowo mocne silniki benzynowe.

Mimo niewielkiej pojemności - 2,0 litra - nawet podstawowy motor ma konstrukcję sześciocylindrową. Ustawione w rzędzie cylindry generują moc 155 KM i zapewniają autu dobre osiągi. Prędkość 100 km/h osiągana jest w 9,5 sekundy od startu, maksymalnie jechać możemy 215 km/h. Ponieważ silnik bazuje na starej konstrukcji Toyoty wywodzącej się jeszcze z lat osiemdziesiątych, bardzo dobrze toleruje zasilanie gazem. Wydatek na instalację zwróci się dość szybko – w normalnym użytkowaniu średnie spalanie podstawowej dwulitrówki oscyluje w okolicach 11 l/100 km.

Do zalet tej jednostki należy wysoka kultura pracy, niski poziom hałasu i stosowana w większości egzemplarzy, oferowana w standardzie, sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów, która pozwala na dynamiczną i stosunkowo oszczędną jazdę.

Samochodypierwszej generacji (lata produkcji 1998-2005) wyposażane były również w znany z innych modeli marki (m.in. GS) trzylitrowy, benzynowy silnik R6 o mocy 215 KM. Jednostka rozwija maksymalny moment obrotowy 288 Nm i zapewnia autu sprint do 100 km/h w 8,2 s. Niestety większość egzemplarzy z tym silnikiem dostępna jest na rynku wtórnym z automatyczną (cztero lub pięciostopniową) skrzynią biegów, która – chociaż cieszy się opinią bezawaryjnej – znacznie podnosi spalanie (średnio ok. 12 l/100 km) zmniejszają równocześnie frajdę z jazdy.

Jak przystało na dzieło koncernu Toyota, samochód cieszy się świetną opinią wśród użytkowników. Awarie przydarzają się bardzo rzadko, prawidłowo serwisowane egzemplarze są w zasadzie bezusterkowe (pamiętajmy o terminowej wymianie rozrządu - układ jest kolizyjny!). Najpoważniejszą przypadłością trapiącą Lexusy IS pierwszej serii są awarie pompy wspomagania kierownicy objawiające się
słabnącą siłą wspomagania. Na szczęście w wielu przypadkach winnym okazuje się zawór sterujący zamontowany w pompie wspomagania, wymiana samej pompy (na sprawną używaną) powinna zamknąć się w kwocie ok. 700 zł.

Oprócz tej stosunkowo poważnej usterki trudno wskazać inne. Rzadko dochodzi do zatkania katalizatorów (po jednym na każde 2 cylindry), co skutkuje wyraźną utratą mocy silnika. Czasami (ale raczej rzadko) problemy stwarzają różnego rodzaju czujniki elektroniczne. Najpoważniejsza usterką dotyczącą dużej liczby ISów jest awaria fabrycznego zestawu audio, który… przestaje czytać płyty CD. Dla większości właścicieli auta największym wydatkiem natury serwisowej jest kupno nowych 16 lub 17 calowych opon.

Lexus IS II (2005-2014)

Lexus IS drugiej generacji zadebiutował w 2005 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Pierwsze auta trafiły do klientów w 2006 roku. W 2010 roku samochód przeszedł niewielki lifting. Auta po zmianach najłatwiej poznać po światłach do jazdy dziennej wykonanych w technologii LED.

Auto było zupełnie nową konstrukcją - z poprzednikiem łączyła je jedynie nazwa. Lexus pozostał jednak wierny tradycji - napęd wciąż przekazywany jest na tylną oś.

Nie ulega wątpliwości, że Lexus wie, jak robić samochody luksusowe. Przekonujemy się o tym natychmiast po zajęciu miejsca za kierownicą. Wnętrze Lexusa IS jest ergonomiczne, a wykonano je z luksusowych, wysokiej jakości materiałów, które dobrze znoszą upływ czasu i kolejne kilometry.

Osoby zastanawiające się nad Lexusem IS, jako alternatywą dla niemieckiej konkurencji dostrzegą ciekawą prawidłowość. W przeciwieństwie do samochodów Audi, BMW czy Mercedesa w przypadku IS-a niższe ceny mają samochody z silnikami wysokoprężnymi. Dlaczego tak jest?

Nie da się ukryć, że silniki Diesla nie są mocną stroną samochodów Toyoty. Wynika to z faktu, iż Japończycy nie przywiązywali do tego typu jednostek większej uwagi, oferując w zamian napęd hybrydowy. Do IS-a drugiej generacji diesle jednak trafiły i... nie był to dobry pomysł.

Otóż silniki te posiadały wadę fabryczną, powierzchnia bloku silnika na styku z uszczelką pod głowicą ulega zużyciu, przez co silnik traci szczelność, a do komory spalania dostawał się do płyn chłodniczy. Efekt to szybkie jego spalanie, co można ocenić po kłębach białego dymu lecących z rury wydechowej.

Lexus przyznał się do problemu i w swego czasu w młodych samochodach partycypował w kosztach naprawy, ale dziś na to już nie ma co liczyć (a usunięcie usterki poza ASO to kilka tysięcy zł). Na szczęście problem rozwiązano definitywnie przy okazji przeprowadzonego w 2010 roku liftingu.

Żadnych problemów nie stwarzają natomiast silniki benzynowe Lexusa IS. Na rynku dominują samochody z jednostkami o pojemności 2.5 V6, które zużywają jeszcze rozsądne ilości paliwa. Silnik ten często był łączony z automatyczną skrzynią biegów i nie będzie to zły wybór.

Lexus IS z silnikiem 3.5 V6 nie był oferowany w Europie, stąd dostępne egzemplarze pochodzą z indywidualnego importu z Ameryki. Warto więc je sprawdzić po nr VIN, czy nie miały za sobą poważnego wypadku lub nie są np. po powodzi.

Jeśli ktoś zamierza kupić Lexusa IS z silnikiem benzynowym, a następnie przerobić go gaz, powinien się dobrze zastanowić. Jednostki te posiadają bezpośredni wtrysk paliwa, a to oznacza, że instalacja jest droga, do tego silnik i tak częściowo musi być zasilany benzyną, więc zyski są niższe od oczekiwanych, a problemy związane ze złym doborem instalacji lub niefachowym montażem mogą być duże.

Lexus IS to na pewno samochód wart zainteresowania, ciekawy konkurent samochodów z Niemiec. Auto jest bezawaryjne (poza przypadkami wspomnianymi powyżej), luksusowe, zapewnia dobre osiągi, jest przeważnie dobrze wyposażone, a koszty eksploatacji są na akceptowalnym poziomie. Nic więc dziwnego, że model ten przetrwał w produkcji aż do 2013 roku.

Lexus IS III (2013-2016)

Trzecia generacja Lexusa IS zadebiutowała w styczniu 2013 roku na międzynarodowym salonie motoryzacyjnym w Detroit. Auto zbudowano od podstaw, w stylistyce odnaleźć można nawiązania do koncepcyjnego modelu LF-CC. Produkcj seryjna Lexusa IS III generacji rozpoczęła się w kwietniu 2013 roku.

Przykładowe samochody

Lexus IS

Lexus IS III FL 200t 245 KM

2016, sedan
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 144 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Lexus IS

Lexus IS III 300h 223 KM

2013, sedan
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 93 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny4.00/5. Głosy: 2
Lexus IS

Lexus IS II 250 208 KM

2005, sedan
napęd: tylny
skrzynia: ręczna
cena: 35 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny1.50/5. Głosy: 2
Lexus IS

Lexus IS I 200 155 KM

1999, sedan
napęd: tylny
skrzynia: ręczna
cena: 13 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny4.04/5. Głosy: 23

Zobacz także

Używane: Lexus IS II

Używane: Lexus IS II 2016-12-24

Lexus IS drugiej generacji zadebiutował w 2005 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Pierwsze auta trafiły do klientów w 2006 roku. W 2010 roku samochód przeszedł niewielki lifting. Auta po zmianach najłatwiej poznać po światłach do jazdy dziennej...
Lexus IS po liftingu

Lexus IS po liftingu 2016-10-05

Na salonie w Paryżu Lexus zaprezentował europejską wersję odświeżonego modelu IS. Stary Kontynent to ważny region dla tego pojazdu, co piąty Lexus IS wyjeżdża właśnie na europejskie drogi. Samochód otrzymał światła przednie o zmienionym...
Milion samochodów hybrydowych Lexusa

Milion samochodów hybrydowych Lexusa 2016-04-13

Lexus sprzedał na całym świecie już milion samochodów z napędem hybrydowym. Pierwszy model hybrydowy Lexusa został wprowadzony na rynek w kwietniu 2005 roku. Równe 11 lat później Japończycy mogą świętować - milionowy hybrydowy samochód - Lexus...
Rekordowy wynik Lexusa. Stać cię na takie auto?

Rekordowy wynik Lexusa. Stać cię na takie auto? 2015-09-02

Lipiec 2015 był kolejnym rekordowym miesiącem sprzedaży dla Lexusa. Japończycy sprzedali na świcie 54 371 aut – to najwyższy wynik kiedykolwiek osiągnięty w lipcu. Umacnia się pozycja Lexusa w Europie. Sprzedaż 4 594 aut oznacza wzrost o 20 proc....
Lexus  IS 200t - znamy ceny!

Lexus IS 200t - znamy ceny! 2015-07-21

Jesienią na polskim rynku zadebiutuje najnowsza generacja modelu Lexus IS 200 Turbo. Już teraz klienci mogą skorzystać z oferty przedsprzedażowej i zamówić auto w promocyjnej cenie. Najnowszy Lexus IS 200 Turbo trafi do polskich salonów we wrześniu...
Lexus IS 200t z nowym silnikiem

Lexus IS 200t z nowym silnikiem 2015-07-01

Lexus słynie z produkowania samochodów z napędem hybrydowym. Jednak Japończycy nie stronią od innych sposobów obniżania zużycia paliwa. Przykładowo, wdrażając w życie ideę "downsizingu" wprowadzają do swoich modeli niewielki doładowany silnik...
Wszystko o silniku 2,0/2,2 l D-4D

Wszystko o silniku 2,0/2,2 l D-4D 2015-03-19

Zakup używanego auta z silnikiem Diesla niesie ze sobią duże ryzyko. Jak w kategorii awaryjności i kosztów utrzymania wypada stosowany przez Toyotę 2,0 l D-4D?Trzeba wiedzieć, że w przypadku japońskiego producenta takie same oznaczenie dotyczy dwóch,...
Ćwierć wieku Lexusa

Ćwierć wieku Lexusa 2014-01-21

Minęło właśnie równe 25 lat, od kiedy świat po raz pierwszy usłyszał o marce Lexus. Zupełnie nowa, luksusowa marka Toyoty zadebiutowała w 1989 roku na salonie motoryzacyjnym w Detroit.
Oto najlepsze samochody na świecie!

Oto najlepsze samochody na świecie! 2013-09-26

Jury konkursu Światowy Samochód Roku opublikowało listę aut, które pretendują do tego prestiżowego tytułu...Samochody kandydujące w głównym konkursie na „Światowy Samochód Roku 2014” muszą się znaleźć w otwartej sprzedaży najpóźniej do...
EuroNCAP już niestraszne?

EuroNCAP już niestraszne? 2013-09-05

Wygląda na to, że producenci znaleźli już klucz do pozytywnych wyników badań EuroNCAP. Organizacja słynąca z przeprowadzania rygorystycznych testów zderzeniowych na nowych pojazdach sprawdziła właśnie pięć aut, które rozpoczynają swoją...
Taki jest nowy Lexus IS!

Taki jest nowy Lexus IS! 2013-01-10

Lexus ujawnił pierwsze zdjęcia modelu IS nowej generacji. Model ten został zapowiedziany prototypem LF-CC, który Japończycy pokazali na salonie paryskim we wrześniu ubiegłego roku.Teraz zobaczyliśmy wersję produkcyjną. Zgodnie z oczekiwaniami nowy IS...
Używane: Lexus IS

Używane: Lexus IS 2012-12-16

Pierwsza generacja Lexusa IS trafiła do sprzedaży w 1998 roku. W przeciwieństwie do poprzednich modeli japońskiej marki, samochód nie został skonstruowany po to, by zdeklasować auta marki Mercedes. IS opracowany został z myślą o młodych,...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.