chceauto.pl
x
Lexus ES wkracza do Europy

Lexus ES wkracza do Europy

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-08-21 Opinie
Jeszcze przed końcem roku w polskich salonach pojawić ma się nowy, przednionapędowy, Lexus ES. Samochód wypełnić ma lukę po znikającym z oferty marki tylnonapędowym Lexusie GS.

Lexus ES
Lexus ES
Nowy ES zbudowany został na zupełnie nowej platformie GA-K (Global Architecture – K). Chociaż model po raz pierwszy pojawi się na Starym Kontynencie, w rzeczywistości mamy do czynienia z siódmą już generacją Lexusa ES. Samochód jest dłuższy (o 65 mm), niższy (o 5 mm) i szerszy (o 45 mm) od swego poprzednika. Większy rozstaw osi (o 50 mm) pozwolił przesunąć koła bliżej narożników, zwiększono również rozstaw kół z przodu i z tyłu (odpowiednio o 10 i 37 mm). Wiadomo już, że klienci będą mieli do wyboru 12 kolorów karoserii.

Lexus ES
Lexus ES
Dzięki zastosowaniu różnych gatunków stali o wysokiej wytrzymałości udało się obniżyć masę w stosunku do poprzednich platform, a ulepszenia takie jak nowe zawieszenie wielowahaczowe, nowy układ elektrycznego wspomagania kierownicy oraz wzmocnienie za tylnymi siedzeniami umożliwiły precyzyjne zoptymalizowanie własności jezdnych. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe z wahaczami wleczonymi oraz drążkami stabilizującymi po obu stronach.

Lexus ES
Lexus ES
Choć układ przedniego zawieszenia jest podobny, jak w poprzedniej generacji ES, wprowadzono kilka zmian, mających na celu poprawę reagowania na działania kierowcy. Kąt ustawienia kolumn zmieniono tak, by poprawić przenoszenie obciążeń od kół, wpływające na własności jezdne, zwiększono też wyprzedzenie sworzni zwrotnic (+2 stopnie, +8 mm) dla poprawienia stateczności jazdy z dużymi prędkościami. Nowo opracowane amortyzatory Dynamic Control reagują nawet na najmniejsze ruchy zawieszenia dzięki specjalnemu zaworowi pomocniczemu, który umożliwia przepływ oleju w obu kierunkach przed dotarciem do głównego zaworu.

Lexus ES
Lexus ES
Tylne zawieszenie wielowahaczowe z wahaczami wleczonymi również wykorzystuje amortyzatory Dynamic Control. Wyższy punkt zamocowania wahacza wleczonego i zastosowanie większych tulei zapewniają lepszą pracę zawieszenia na nierównościach, zaś szerszy rozstaw tulei ES 300h, który zostanie wprowadzony w Europie Zachodniej i Środkowej, został wyposażony w nową hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o ultra-wysokiej sprawności oraz lżejszy, bardziej zwarty silnik elektryczny o większej gęstości mocy. Łączna moc układu wynosi 218 KM.

Lexus ES
Lexus ES
2,5-litrowy silnik to całkowicie nowa konstrukcja o jednej z największych sprawności cieplnych wśród stosowanych w samochodach seryjnych. Do osiągnięcia imponujących wyników przyczyniają się proste kanały dolotowe, zwiększone kąty zaworów i obrabiane laserowo gniazda zaworowe. Swą charakterystykę silnik zawdzięcza także zastosowaniu pompy olejowej o regulowanym wydatku, wielootworkowych wtryskiwaczy, systemu VVT-iE dla zaworów ssących oraz układu chłodzenia o zmiennym obiegu.

Wiemy już również, że ES siódmej generacji oferowany będzie z najnowszym pakietem bezpieczeństwa Lexus Safety System + (standardowo we wszystkich wariantach). Bogatsze odmiany otrzymają opcjonalny system Lexus Safety System +2.

Lexus ES
Lexus ES
Nowe funkcje bezpieczeństwa obejmują też m.in. wzbogacenie mechanizmu wykrywania przeszkód takich jak pojazdy i piesi w systemie ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre-Collision System) o wykrywanie rowerzystów podczas jazdy w dzień. Ulepszono także system adaptacyjnych świateł drogowych AHS (Adaptive High-beam System). Dwustopniowy system obejmuje nie tylko automatyczne przełączanie świateł drogowych i mijania, ale i zmianę kształtu snopa światła wytwarzanego przez matrycę 24 diod LED w sposób gwarantujący optymalne oświetlenie drogi bez oślepiania kierowców innych pojazdów.

Pierwsze Lexusy ES trafić maja do polskich klientów w grudniu 2018 roku.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Lexus ES wkracza do Europy - GALERIA ZDJĘĆ

Lexus ES wkracza do EuropyLexus ES wkracza do EuropyLexus ES wkracza do EuropyLexus ES wkracza do EuropyLexus ES wkracza do EuropyLexus ES wkracza do EuropyLexus ES wkracza do EuropyLexus ES wkracza do Europy

Zobacz także

Używane: Lexus GS III

Używane: Lexus GS III 2021-02-28

GS III generacji nigdy nie zdobył w Europie takiej popularności, jak jego niemieccy rywale pokroju Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedesa klasy E. Powodem takiego stanu rzeczy była oferowana przez Japończyków paleta jednostek napędowych. W gamie nie znalazł...
Nowa klasa A najbezpieczniejszym autem roku!

Nowa klasa A najbezpieczniejszym autem roku! 2018-12-12

Zgodnie z wieloletnią tradycją Euro NCAP podsumowało właśnie bieżący rok. Specjaliści od poziomu bezpieczeństwa nowych aut przyznali nagrody „best in class” dla pojazdów oferujących najlepszy poziom ochrony w poszczególnych segmentach...
Europejski Samochód Roku. Kandydaci!

Europejski Samochód Roku. Kandydaci! 2018-11-06

Jury konkursu na Europejski Samochód Roku - Car of the Year - opublikowało zmodyfikowaną listę kandydatów do presiżowego tytułu. Aktualne zestawienie obejmuje 44 kandydatów. Finałową siódemkę poznać mamy 26 listopada. Ze statystycznego punktu...
Znamy kandydatów do Car of the Year 2019

Znamy kandydatów do Car of the Year 2019 2018-07-11

Poznaliśmy właśnie, liczącą aż 50 propozycji, wstępną listę kandydatów do tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2019. Jury składające się z europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych opublikowało właśnie swoje typy. Chociaż zestawienie ma "mocno...
Lexus ES - poskie ceny

Lexus ES - poskie ceny 2018-07-05

Na polskim rynku debiutuje właśnie Lexus ES. Jedyny w ofercie japońskiej marki sedan z napędem na przednią oś zastępuje w cennikach tylnonapędowego Lexusa GS. Klienci mają do wyboru dwanaście kolorów nadwozia i cztery odmiany wyposażeniowe. Cenniki...
Nowy Lexus ES oficjalnie

Nowy Lexus ES oficjalnie 2018-05-03

Lexus zaprezentował model ES siódmej generacji. Jako pierwszy ES model ten trafi na rynki europejskie.ES to, obok LS-a, najdłużej produkowany model marki. To właśnie te dwa pojazdy debiutowały na salonie w Detroit w 1989 roku, będą pierwszymi modelami...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.