chceauto.pl
x
Używane: Lexus GS III

Używane: Lexus GS III

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-02-28
GS III generacji nigdy nie zdobył w Europie takiej popularności, jak jego niemieccy rywale pokroju Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedesa klasy E. Powodem takiego stanu rzeczy była oferowana przez Japończyków paleta jednostek napędowych. W gamie nie znalazł się żaden silnik wysokoprężny. Do wyboru były wprawdzie benzynowe: V6, V8 oraz – oszczędna acz niezbyt praktyczna – wersja hybrydowa, ale każdy z tych wariantów ma swoje wady...

Lexus GS III
Lexus GS III
Sam samochód uchodzi za bardzo trwały i komfortowy, chociaż próżno szukać w nim sportowego ducha BMW czy poczucia solidności znanego chociażby z Mercedesa. Mimo tego, nie sposób zarzucić mu nic poważnego – oferuje całkiem przestronne i starannie wykończone wnętrze, świetne wygłuszenie i niezłe właściwości jezdne. Nie wszystkim przypadnie jednak do gustu ”azjatycka” stylistyka, za sprawą której model prestiżowej marki łatwo pomylić z... Kią czy Hyundaiem.

Lexus GS III
Lexus GS III
Wszystkie konfiguracje napędu zapewniają autu dobre osiągi, ale największą popularnością wśród kupujących cieszy się V8 o pojemności 4.3 l (3UZ-FE) generujące moc 300 KM. To motor, który oferowany był jeszcze w poprzedniej generacji. Dobra opinia, którą się cieszy wynika z ponadprzeciętnej trwałości i – przede wszystkim – pośredniego wtrysku paliwa. To jedyny motor w gamie modelowej, który – w rozsądnych pieniądzach – można wyposażyć w instalację gazową. Pozostałe: 3.0 l (V6), 3.5 l (V6) i 4.6 l (V8) wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, co winduje cenę instalacji LPG do absurdalnego poziomu.

Lexus GS III
Lexus GS III
W przypadku benzynowego 3.0 l liczyć się trzeba ze stosunkowo dużym apetytem na olej silnikowy (przed zakupem warto dokładnie obejrzeć końcówki układu wydechowego, dużo czarnego nalotu daje podstawy by sądzić, że motor zużywa olej w znacznych ilościach). Można z tym żyć, ale rozwiązaniem problemu jest dopiero wymiana pierścieni tłokowych, a to ociera się już o remont kapitalny. Lepszym pomysłem wydaje się więc inwestycja w V6 o pojemności 3.5 l, czyli model GS350. Również on posiada bezpośredni wtrysk paliwa, ale ma też opinię bardzo trwałego. Niestety – nie było go w oficjalnej sprzedaży w Europie. Oznacza to, że znajdziemy go wyłącznie w egzemplarzach sprowadzonych na Kontynent głównie ze Stanów Zjednoczonych, a gros z nich ma za sobą bardzo poważne naprawy powypadkowe!

Lexus GS III
Lexus GS III
Biorąc pod uwagę zużycie paliwa ciekawie prezentuje się hybrydowa odmiana 450h. Ta napędzana jest benzynowym V6 o pojemności 3.5 l (ten sam, co w autach na amerykański rynek) wspomaganym elektrycznym silnikiem trakcyjnym. Systemowa moc napędu to 345 KM i 368 Nm. Chociaż dane nie wyglądają szczególnie imponująco, w połączeniu z bezstopniową przekładnią CVT zapewniają autu sprint do setki w mniej niż 6 sekund! Niestety i tutaj nie obyło się bez poważnych minusów. Największym jest umieszczenie akumulatorów trakcyjnych w bagażniku. W efekcie kufer wersji po liftingu (od 2008 roku) mieści jedynie 330 l, a pierwszych egzemplarzy (do 2008 roku) – zaledwie 280 l! Jak na pojazd segmentu E to dramatycznie niski wynik – podobnym legitymowała się np... Skoda Felicia!


Zobacz także

Używane: Lexus GS III

Używane: Lexus GS III 2021-01-02

GS III generacji nigdy nie zdobył w Europie takiej popularności, jak jego niemieccy rywale pokroju Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedesa klasy E. Powodem takiego stanu rzeczy była oferowana przez Japończyków paleta jednostek napędowych. W gamie nie znalazł...
Lexus ES wkracza do Europy

Lexus ES wkracza do Europy 2018-08-21

Jeszcze przed końcem roku w polskich salonach pojawić ma się nowy, przednionapędowy, Lexus ES. Samochód wypełnić ma lukę po znikającym z oferty marki tylnonapędowym Lexusie GS. Nowy ES zbudowany został na zupełnie nowej platformie GA-K (Global...
Lexus ES - poskie ceny

Lexus ES - poskie ceny 2018-07-05

Na polskim rynku debiutuje właśnie Lexus ES. Jedyny w ofercie japońskiej marki sedan z napędem na przednią oś zastępuje w cennikach tylnonapędowego Lexusa GS. Klienci mają do wyboru dwanaście kolorów nadwozia i cztery odmiany wyposażeniowe. Cenniki...
Rekordowy wynik Lexusa. Stać cię na takie auto?

Rekordowy wynik Lexusa. Stać cię na takie auto? 2015-09-02

Lipiec 2015 był kolejnym rekordowym miesiącem sprzedaży dla Lexusa. Japończycy sprzedali na świcie 54 371 aut – to najwyższy wynik kiedykolwiek osiągnięty w lipcu. Umacnia się pozycja Lexusa w Europie. Sprzedaż 4 594 aut oznacza wzrost o 20 proc....
Oficjalnie: Lexus GS F

Oficjalnie: Lexus GS F 2015-01-06

Lexus zaprezentował właśnie kolejnego członka elitarnej rodziny F - model GS F. Przypominamy, że literką F oznaczane są najmocniejsze, wyczonowe niemalże odmiany samochodów japońskiego producenta. Co, tym razem, konstruktorzy Lexusa przygotowali dla...
Ćwierć wieku Lexusa

Ćwierć wieku Lexusa 2014-01-21

Minęło właśnie równe 25 lat, od kiedy świat po raz pierwszy usłyszał o marce Lexus. Zupełnie nowa, luksusowa marka Toyoty zadebiutowała w 1989 roku na salonie motoryzacyjnym w Detroit.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS