Toyoty i Lexusy słyną z wysokiej niezawodności. Jednak przejechanie 750 tys. km bez usterki musi robić wrażenie. A takim właśnie wynikiem może pochwalić jeden z Lexusów sprzedanych w Polsce.
- Lexus ES. Co to za model?
- Hybrydowy napęd oszczędza hamulce
- Lexus ES przejechał 750 tys. km. Co się zepsuło?
- Lexus ES. Warunki gwarancji
Lexus ES. Co to za model?
Lexus ES to klasyczny sedan, przedstawiciel segmentu E. Model ten nie jest tak popularny, jak pojazdy niemieckiej konkurencji, ale również w Polsce ma grono wiernych fanów. Obecna generacja tego modelu debiutowała w 2019 roku i od tamtej pory z salonów w naszym kraju wyjechało ponad sześć tysięcy egzemplarzy.
Użytkownicy cenią Lexusa ES za komfort, dobre wyciszenie i niskie zużycie paliwa, jakim może pochwalić się ES 300h, czyli auto z hybrydowym napędem.
Z danych ASO Lexusa wynika, że użytkownicy ES-a przejeżdżają rocznie średnio 30 tys. km rocznie, co potwierdza intensywną eksploatację tych samochodów. Co więcej to właśnie ES-y są najbardziej użytkowane z całej gamy Lexusa.

Lexus ES
Hybrydowy napęd oszczędza hamulce
Hybrydy napęd ma to do siebie, że podczas hamowania silnik elektryczny pracuje jak generator, odzyskując energię kinetyczną i zamieniając ją na prąd. Dzięki temu samochód zwalnia bez konieczności używania hamulców.
W efekcie układ hamulcowy jest mniej intensywnie eksploatowany. Serwisowane w ASO Lexusy ES w zdecydowanej większości – dane mówią, że 86 proc. aut – pokonały ponad 100 tys. km bez konieczności wymiany fabrycznych klocków hamulcowych. Co więcej, prawie 20 proc. samochodów przejechało na pierwszych klockach hamulcowych nawet 150 tys. km.

Lexus ES
Lexus ES przejechał 750 tys. km. Co się zepsuło?
Rekordowy egzemplarz Lexusa ES z polskiego salonu wyjechał pod koniec 2020 roku i do tej pory, w niespełna pięć lat, przejechał już ponad 750 tys. km. Samochód ze szczecińskiej firmy transportowej Follow me! przez cały okres użytkowania serwisowany jest w ASO Lexusa, dlatego znana jest jego pełna historia oraz wszystkie dokonywane naprawy.

Lexus ES
W rekordowym egzemplarzu mechanicy wykonali już 48 przeglądów, podczas których najczęściej zakres prac ograniczał się do kontroli podzespołów oraz wymiany oleju i filtra kabinowego. Lista elementów, które należało wymienić z powodu zużycia lub usterki jest krótka. Pierwszą i jedyną jak do tej pory wymianę tarcz i klocków hamulcowych z przodu wykonano przy przebiegu niespełna 538 tys. km, a po 552 tys. km wymieniono tylne klocki hamulcowe.
Przednie amortyzatory zmieniono po blisko 484 tys. km, a tylne po 546 tys. km. Ponadto w samochodzie dwukrotnie wymieniano wycieraczki (przy 213 tys. km i 614 tys. km), dokonano także wymiany elementów wygłuszających przednie klocki hamulcowe (318 tys. km), uszczelnienia tylnego zacisku hamulcowego (433 tys. km) oraz cięgna zamka pokrywy silnika (524 tys. km). Przy 713 tys. km zmieniono czujnik ciśnienia w lewym kole przednim.

Lexus ES
Lexus ES. Warunki gwarancji
Każdy nowy Lexus objęty jest pełną gwarancja na trzy lata lub 100 tys. km i 12-letnią gwarancją na perforację nadwozia. Napęd hybrydowy ma gwarancję na 5 lat lub 100 tys. km, a gwarancję na akumulator hybrydowy można przedłużyć do 10 lat.
Ponadto właściciele Lexusów ES, którym skończyła się fabryczna ochrona, mogą skorzystać z programu Lexus Relax, który przedłuża ochronę na samochód nawet do 10 lat lub 185 tys. km. Jedynym warunkiem jest wykonanie przeglądu okresowego w ASO Lexusa co 12 miesięcy lub 15 tys. km.