chceauto.pl
x
Kia Optima Hybrid. Ceny

Kia Optima Hybrid. Ceny

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2016-11-30
Optima w wersji hybrydowej typu plug-in to pierwszy pojazd tego typu w historii Kii. Samochód trafił właśnie do sprzedaży w Polsce, a jego cena została ustalona na poziomie 164 900 zł, za bogato wyposażoną wersję XL.

Kia Optima Hybrid
Kia Optima Hybrid
Optima Plug-in Hybrid (PHEV) charakteryzuje się wyższą pojemnością akumulatorów oraz większym zasięgiem przy napędzie wyłącznie elektrycznym niż modele wcześniejsze i bez użycia silnika benzynowego 2.0 GDI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) pozwala przejechać do 54 km w trybie elektrycznym (z prędkością do 120 km/h). Taki wynik plasuje Optimę PHEV w czołówce pojazdów segmentu D pod względem zasięgu na energii eklektycznej.

Optima Plug-in Hybrid jest napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 50 kW zasilanym akumulatorami litowo-polimerowymi o pojemności 9,8 kWh. Sercem hybrydowego zespołu napędowego nowej Optimy jest jednak czterocylindrowa jednostka napędowa 2.0 GDI, rozwijająca moc 156 KM i osiągająca moment obrotowy 189 Nm.

Kia Optima Hybrid
Kia Optima Hybrid
Łączna moc zespołu napędowego wynosi 205 KM przy 6000 obr/min w warunkach chwilowego wspomagania spalinowej jednostki napędowej przez silnik elektryczny. Łącznie z pełnym potencjałem napędu elektrycznego moment obrotowy Optimy PHEV sięga 375 Nm przy zaledwie 2300 obr/min. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,4 s, a więc o 0,6 sekundy szybciej niż poprzednia generacja hybrydowej Optimy.

Moment obrotowy generowany przez zespół napędowy jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej. Umieszczony w przekładni 50-kilowatowy silnik elektryczny zastępuje tradycyjny konwerter momentu obrotowego.

Elektryczny układ napędowy Optimy PHEV składa się z akumulatorów litowo-polimerowych o pojemności 9,8 kWh, dostarczających około 60 procent więcej energii niż akumulatory hybrydowej Optimy poprzedniej generacji. Kompaktowe rozmiary zespołu napędowego pozwalają na jego zabudowę nad przednią osią z uwzględnieniem minimalizacji strat konwersji energii.

Kia Optima Hybrid
Kia Optima Hybrid
Emisja CO2 Optimy PHEV wynosi jedynie 37 g/km (średnio, wg NEDC). W wypadku modelu poprzedniej generacji było to 119 g/km. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym to 1,6 l/100 km.

Akumulatory znajdują się za tylną kanapą i we wnęce na koło zapasowe. Pojemność bagażnika Optimy PHEV wynosi 307 litrów (VDA).

Wnętrze Optimy PHEV otrzymało szereg elementów nawiązujących do innowacyjnego charakteru tego modelu oraz do jego zespołu napędowego. Nowy zestaw wskaźników wyświetla podstawowe informacje dotyczące hybrydowego napędu – m.in. stan naładowania akumulatorów i podpowiedzi w celu osiągnięcia maksymalnie oszczędnego stylu jazdy.

Optima Plug-in Hybrid jest wyposażona w najnowszy system Kia AVN z 8-calowym ekranem dotykowym. AVN jest w pełni kompatybilny z dostępnym w Europie systemem cyfrowej emisji radiowej DAB. Nowością systemu AVN w Optimie PHEV jest menu, które informuje o zasięgu na napędzie elektrycznym (EV) oraz o lokalizacji najbliższych stacji ładowania akumulatorów.

Kia Optima PHEV trafiła właśnie do sprzedaży. Wersja kombi z hybrydowym napędem typu plug-in zadebiutuje w 2017 roku. Hybrydowa Optima jest objęta 7-letnią gwarancją producenta limitowaną przebiegiem 150 tys. km). Optima Plug-in Hybrid jest produkowana w Korei, w zakładach w Hwasung.

Kia Optima Hybrid. Ceny - GALERIA ZDJĘĆ

Kia Optima Hybrid. CenyKia Optima Hybrid. CenyKia Optima Hybrid. CenyKia Optima Hybrid. Ceny

Zobacz także

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...
Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu

Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu 2023-12-08

[b]Across to jeden z dwóch modeli w gamie Suzuki (obok Swace'a), który został przejęty niemal wprost od Toyoty. Jaki jest cel takich zabiegów? Chodzi przede wszystkim o to, by zmieścić się w restrykcyjnych normach emisji dwutlenku węgla – Suzuki nie...
Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...
Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych

Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych 2023-10-16

W motoryzacji często bywa tak, że wszelkie trendy i kierunki rozwoju wyznaczane są przez klasę premium, której następnie cała reszta stara się dorównać. Przykładem tego są chociażby SUVy w stylu coupe, które wypromowane zostały początkowo przez...
Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...
TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek

TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek 2023-05-02

Suzuki Swace zadebiutował w 2020 roku i jest efektem współpracy między Toyotą a Suzuki. Swace to w każdym calu bliźniacza do Toyoty Corolli konstrukcja, co dostrzec można gołym okiem już przy pierwszym kontakcie. Jednym z głównych powodów...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS