chceauto.pl
x
Kia Optima Hybrid. Ceny

Kia Optima Hybrid. Ceny

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2016-11-30 Opinie
Optima w wersji hybrydowej typu plug-in to pierwszy pojazd tego typu w historii Kii. Samochód trafił właśnie do sprzedaży w Polsce, a jego cena została ustalona na poziomie 164 900 zł, za bogato wyposażoną wersję XL.

Kia Optima Hybrid
Kia Optima Hybrid
Optima Plug-in Hybrid (PHEV) charakteryzuje się wyższą pojemnością akumulatorów oraz większym zasięgiem przy napędzie wyłącznie elektrycznym niż modele wcześniejsze i bez użycia silnika benzynowego 2.0 GDI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) pozwala przejechać do 54 km w trybie elektrycznym (z prędkością do 120 km/h). Taki wynik plasuje Optimę PHEV w czołówce pojazdów segmentu D pod względem zasięgu na energii eklektycznej.

Optima Plug-in Hybrid jest napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 50 kW zasilanym akumulatorami litowo-polimerowymi o pojemności 9,8 kWh. Sercem hybrydowego zespołu napędowego nowej Optimy jest jednak czterocylindrowa jednostka napędowa 2.0 GDI, rozwijająca moc 156 KM i osiągająca moment obrotowy 189 Nm.

Kia Optima Hybrid
Kia Optima Hybrid
Łączna moc zespołu napędowego wynosi 205 KM przy 6000 obr/min w warunkach chwilowego wspomagania spalinowej jednostki napędowej przez silnik elektryczny. Łącznie z pełnym potencjałem napędu elektrycznego moment obrotowy Optimy PHEV sięga 375 Nm przy zaledwie 2300 obr/min. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,4 s, a więc o 0,6 sekundy szybciej niż poprzednia generacja hybrydowej Optimy.

Moment obrotowy generowany przez zespół napędowy jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej. Umieszczony w przekładni 50-kilowatowy silnik elektryczny zastępuje tradycyjny konwerter momentu obrotowego.

Elektryczny układ napędowy Optimy PHEV składa się z akumulatorów litowo-polimerowych o pojemności 9,8 kWh, dostarczających około 60 procent więcej energii niż akumulatory hybrydowej Optimy poprzedniej generacji. Kompaktowe rozmiary zespołu napędowego pozwalają na jego zabudowę nad przednią osią z uwzględnieniem minimalizacji strat konwersji energii.

Kia Optima Hybrid
Kia Optima Hybrid
Emisja CO2 Optimy PHEV wynosi jedynie 37 g/km (średnio, wg NEDC). W wypadku modelu poprzedniej generacji było to 119 g/km. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym to 1,6 l/100 km.

Akumulatory znajdują się za tylną kanapą i we wnęce na koło zapasowe. Pojemność bagażnika Optimy PHEV wynosi 307 litrów (VDA).

Wnętrze Optimy PHEV otrzymało szereg elementów nawiązujących do innowacyjnego charakteru tego modelu oraz do jego zespołu napędowego. Nowy zestaw wskaźników wyświetla podstawowe informacje dotyczące hybrydowego napędu – m.in. stan naładowania akumulatorów i podpowiedzi w celu osiągnięcia maksymalnie oszczędnego stylu jazdy.

Optima Plug-in Hybrid jest wyposażona w najnowszy system Kia AVN z 8-calowym ekranem dotykowym. AVN jest w pełni kompatybilny z dostępnym w Europie systemem cyfrowej emisji radiowej DAB. Nowością systemu AVN w Optimie PHEV jest menu, które informuje o zasięgu na napędzie elektrycznym (EV) oraz o lokalizacji najbliższych stacji ładowania akumulatorów.

Kia Optima PHEV trafiła właśnie do sprzedaży. Wersja kombi z hybrydowym napędem typu plug-in zadebiutuje w 2017 roku. Hybrydowa Optima jest objęta 7-letnią gwarancją producenta limitowaną przebiegiem 150 tys. km). Optima Plug-in Hybrid jest produkowana w Korei, w zakładach w Hwasung.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Kia Optima Hybrid. Ceny - GALERIA ZDJĘĆ

Kia Optima Hybrid. CenyKia Optima Hybrid. CenyKia Optima Hybrid. CenyKia Optima Hybrid. Ceny

Zobacz także

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...
TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek

TEST: Suzuki Swace - udany efekt porozumienia dwóch marek 2023-05-02

Suzuki Swace zadebiutował w 2020 roku i jest efektem współpracy między Toyotą a Suzuki. Swace to w każdym calu bliźniacza do Toyoty Corolli konstrukcja, co dostrzec można gołym okiem już przy pierwszym kontakcie. Jednym z głównych powodów...
Test: Lexus UX 250h F Sport - istotny, choć prawie niezauważalny lifting

Test: Lexus UX 250h F Sport - istotny, choć prawie niezauważalny lifting 2023-04-25

Lexus UX to przedstawiciel miejskich crossoverów, który na rynku obecny jest od 2019 roku. W tym czasie zyskał mocną pozycję w rankingach sprzedaży, stając się najczęściej kupowanym Lexusem w Europie. W 2022 roku Lexus UX przeszedł lifting, który...
Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM

Lamborghini Revuelto. Hybryda o mocy 1015 KM 2023-03-30

Po 12 latach od debiutu, pod koniec 2022 roku Lamborghini zakończyło produkcję Aventadora. Model ten zostanie zastąpiony przez Revuelto, samochód, który jest hybrydą typu plug-in.Nie ma jednak powodu, by toczyć krokodyle łzy. Co najważniejsze, za...
Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody

Ford Explorer PHEV - test SUVa zza Wielkiej Wody 2023-03-17

Ford Explorer jest samochodem, który jednoznacznie kojarzy się ze Stanami Zjednoczonymi i tam występuje w roli samochodu rodzinnego, roboczego, wyprawowego czy nawet policyjnego radiowozu. Model ten po raz pierwszy zaprezentowany został w 1990 roku, a...
Nissan X-Trail e-Power e-4orce - test hybrydy z wyjątkowym napędem

Nissan X-Trail e-Power e-4orce - test hybrydy z wyjątkowym napędem 2023-03-03

Nowy Nissan X-Trail został już przez nas sprawdzony przy okazji polskiej prezentacji premierowej, jednak wtedy mieliśmy kontakt z tym samochodem raptem przez parę godzin. Teraz przyszła pora na pełen test – X-Trail zagościł w naszej redakcji na...