chceauto.pl
x
Kia Optima Hybrid. Ceny

Kia Optima Hybrid. Ceny

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2016-11-30
Optima w wersji hybrydowej typu plug-in to pierwszy pojazd tego typu w historii Kii. Samochód trafił właśnie do sprzedaży w Polsce, a jego cena została ustalona na poziomie 164 900 zł, za bogato wyposażoną wersję XL.

Kia Optima Hybrid
Kia Optima Hybrid
Optima Plug-in Hybrid (PHEV) charakteryzuje się wyższą pojemnością akumulatorów oraz większym zasięgiem przy napędzie wyłącznie elektrycznym niż modele wcześniejsze i bez użycia silnika benzynowego 2.0 GDI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) pozwala przejechać do 54 km w trybie elektrycznym (z prędkością do 120 km/h). Taki wynik plasuje Optimę PHEV w czołówce pojazdów segmentu D pod względem zasięgu na energii eklektycznej.

Optima Plug-in Hybrid jest napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 50 kW zasilanym akumulatorami litowo-polimerowymi o pojemności 9,8 kWh. Sercem hybrydowego zespołu napędowego nowej Optimy jest jednak czterocylindrowa jednostka napędowa 2.0 GDI, rozwijająca moc 156 KM i osiągająca moment obrotowy 189 Nm.

Kia Optima Hybrid
Kia Optima Hybrid
Łączna moc zespołu napędowego wynosi 205 KM przy 6000 obr/min w warunkach chwilowego wspomagania spalinowej jednostki napędowej przez silnik elektryczny. Łącznie z pełnym potencjałem napędu elektrycznego moment obrotowy Optimy PHEV sięga 375 Nm przy zaledwie 2300 obr/min. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,4 s, a więc o 0,6 sekundy szybciej niż poprzednia generacja hybrydowej Optimy.

Moment obrotowy generowany przez zespół napędowy jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej. Umieszczony w przekładni 50-kilowatowy silnik elektryczny zastępuje tradycyjny konwerter momentu obrotowego.

Elektryczny układ napędowy Optimy PHEV składa się z akumulatorów litowo-polimerowych o pojemności 9,8 kWh, dostarczających około 60 procent więcej energii niż akumulatory hybrydowej Optimy poprzedniej generacji. Kompaktowe rozmiary zespołu napędowego pozwalają na jego zabudowę nad przednią osią z uwzględnieniem minimalizacji strat konwersji energii.

Kia Optima Hybrid
Kia Optima Hybrid
Emisja CO2 Optimy PHEV wynosi jedynie 37 g/km (średnio, wg NEDC). W wypadku modelu poprzedniej generacji było to 119 g/km. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym to 1,6 l/100 km.

Akumulatory znajdują się za tylną kanapą i we wnęce na koło zapasowe. Pojemność bagażnika Optimy PHEV wynosi 307 litrów (VDA).

Wnętrze Optimy PHEV otrzymało szereg elementów nawiązujących do innowacyjnego charakteru tego modelu oraz do jego zespołu napędowego. Nowy zestaw wskaźników wyświetla podstawowe informacje dotyczące hybrydowego napędu – m.in. stan naładowania akumulatorów i podpowiedzi w celu osiągnięcia maksymalnie oszczędnego stylu jazdy.

Optima Plug-in Hybrid jest wyposażona w najnowszy system Kia AVN z 8-calowym ekranem dotykowym. AVN jest w pełni kompatybilny z dostępnym w Europie systemem cyfrowej emisji radiowej DAB. Nowością systemu AVN w Optimie PHEV jest menu, które informuje o zasięgu na napędzie elektrycznym (EV) oraz o lokalizacji najbliższych stacji ładowania akumulatorów.

Kia Optima PHEV trafiła właśnie do sprzedaży. Wersja kombi z hybrydowym napędem typu plug-in zadebiutuje w 2017 roku. Hybrydowa Optima jest objęta 7-letnią gwarancją producenta limitowaną przebiegiem 150 tys. km). Optima Plug-in Hybrid jest produkowana w Korei, w zakładach w Hwasung.

Kia Optima Hybrid. Ceny - GALERIA ZDJĘĆ

Kia Optima Hybrid. CenyKia Optima Hybrid. CenyKia Optima Hybrid. CenyKia Optima Hybrid. Ceny

Zobacz także

SEAT Leon Sportstourer FR e-HYBRID | Próba wyróżnienia się w rodzinie

SEAT Leon Sportstourer FR e-HYBRID | Próba wyróżnienia się w rodzinie 2025-10-26

Przyznam, że jeszcze niedawno byłem przekonany, że marka SEAT zostanie z rynku wycofana, a właściwie jej obecność poniekąd sama się wygasi. Dlaczego? Ponieważ już sama konkurencja w grupie Volkswagena jest bardzo zacięta, a rola SEATa jako marki z...
Ford Kuga 2025 | Amerykanie wiedzą, jak robić samochody dla Europy

Ford Kuga 2025 | Amerykanie wiedzą, jak robić samochody dla Europy 2025-10-26

Debiut Forda Kugi odbył się w 2008 roku i model ten okazał się strzałem w dziesiątkę - szybko zyskał popularność i stanął do zaciętej rywalizacji w prężnie rozwijającym się wtedy segmencie C-SUV. Aktualnie w salonach obecna jest trzecia...
Renault Symbioz esprit Alpine E-Tech | Następca Megane?

Renault Symbioz esprit Alpine E-Tech | Następca Megane? 2025-10-26

Symbioz dołączył do oferty Renault w 2024 roku, co zgrało się w czasie z wycofaniem modelu Megane. Co prawda w gamie francuskiego producenta jest Megane E-Tech, ale to crossover dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym. Symbioz może zatem być...
Skoda Superb PHEV Kombi | Ponad 100 km “na prądzie”

Skoda Superb PHEV Kombi | Ponad 100 km “na prądzie” 2025-05-17

[b][/b]Nową Skodę Superb gościmy w salonach od wiosny 2024 roku i choć to bardzo świeże auto, na ulicach widuje się ich już całkiem sporo. Testowaliśmy wcześniej odmianę liftback z silnikiem 1.5 TSI, a teraz przyszedł czas na wersję kombi i z...
MG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciem

MG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciem 2025-04-14

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że MG3 to kolejne klasyczne hybrydowe auto miejskie, których na rynku jest pełno. To jednak tylko pozory, bo MG podeszło do tego tematu w nietuzinkowy sposób. Po pierwsze sam napęd hybrydowy ma dość ciekawą...
Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto

Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto 2024-09-15

Dacia wiele zyskała, wchodząc w kooperację z marką Renault. Zyskała między innymi świetne napędy hybrydowe, jedne z lepszych, jakie można znaleźć na rynku. Taki napęd zastosowano między innymi w Dacii Jogger - najtańszym nowym 7-osobowym aucie....

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS