Ioniq 6 to elektryczny model Hyundaia, który debiutował w 2022 roku, a wiosną 2025 roku został poddany modernizacji. Poinformowano wówczas również, że po raz pierwszy Ioniq 6 pojawi się w wersji N. Teraz nastąpiło to oficjalnie.
- Ioniq 6 N. Nadwozie
- Ioniq 6 N. Wnętrze
- Ioniq 6 N. Napęd i osiągi
- Ioniq 6 N. Ceny i premiera rynkowa
Ioniq 6 N. Nadwozie
Ioniq 6 to samochód blisko spokrewniony z pokazanym wcześniej Ioniq 5. Szóstka jest jednak wyraźnie dłuższa i mimo opływowego nadwozia jest sedanem a nie hatchbackiem.

Ioniq 6 N
Przy okazji liftingu zmienił się cały pas przedni, zderzak i przede wszystkim - światła, które są teraz niezwykle wąskie. Z tyłu w oczy rzuca się usunięcie znajdującego się tuż pod tylną szybą spojlera. W zamian zastosowano zamontowany niżej, wydłużony spojler typu ducktail. Tuż spod spojlerem znajdzie się teraz napis IONIQ6 i wąska świetlna blenda łącząca światła.
W wersji N samochód otrzymał tylne skrzydło typu "swan neck" i poszerzone błotniki, a także zmienione zawieszenie.

Ioniq 6 N
Ioniq 6 N. Wnętrze
W kabinie Ioniq 6 zmiany są już wyraźnie mniejsze. Zachowano dwa ekrany umieszczone za wspólną taflą szkła, jednak zmieniono grafikę zarówno cyfrowych zegarów, jak i systemu infotainment. Nowa jest kierownica, ponadto przeprojektowano tunel środkowy, m.in. zmieniono lokalizacją przełączników od sterowania szybami. Ponadto pojawiły się gniazdka USB-C, wcześniej dostępne były tylko USB-A, co było lekkim anachronizmem.

Ioniq 6 N
Ioniq 6 N. Napęd i osiągi
Hyundai podkreśla, że Ioniq 6 N ma łączyć cechy samochodu świetnego na torze, ale nadającego się do codziennej eksploatacji. Samochód jest napędzany przez ten sam układ silników, co Ioniq 5 N, to oznacza, że przy osiach zamontowano dwie jednostki napędowe (przednia ma 226 KM, tylna - 383 KM) o mocy ciągłej 609 KM, a chwilowej 650 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 770 Nm.

Ioniq 6 N
To gwarantuje świetne osiągi. Z włączonym Launch Control samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,2 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 257 km/h.
Między osiami zabudowano baterię o pojemności 84 kWh. Samochód obsługuje ładowanie z mocą do 350 kW. W dobrych warunkach atmosferycznych i przy odpowiednio rozgrzanej baterii oraz na wystarczająco mocnej ładowarce, uzupełnienie energii z 10 do 80 proc. może trwać 18 minut.
Auto wyposażono w nowy system zarządzania baterią N Battery, zoptymalizowany do warunków torowych. Ulepszona jest kontrola temperatury, zwiększona wydajność grzania i kondycjonowania ogniw.

Ioniq 6 N
Ioniq 6 N. Ceny i premiera rynkowa
Jaki jest zasięg? To producent zamierza ujawnić dopiero podczas wprowadzenia samochodu na polski rynek co ma nastąpić wiosną 2026 roku.
Wtedy też poznamy ceny tego samochodu. Dla porównania, ceny Ioniq 5 N zaczynają się od 337 tys. zł, w przypadku Ioniq 6 będą zapewne nieco wyższe.