chceauto.pl
x
Honda Clarity Fuel Cell do produkcji!

Honda Clarity Fuel Cell do produkcji!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2015-10-30 Opinie
Na salonie w Tokio Honda zaprezentowała produkcyjną wersję wodorowego modelu Clarity Fuel Cell.

Honda Clarity Fuel Cel
Honda Clarity Fuel Cel
Honda od lat rozwija technologię ogniw paliwowych. Dzięki minimalizacji elementów układu napędowego, udało się uzyskać wielkość wnętrza, która zapewnia komfortowe warunki podróży dla pięciu osób, tak jak w przypadku sedana z konwencjonalnym napędem. Dzięki zastosowaniu najnowszych, opracowanych przez Hondę rozwiązań technicznych, udało się zredukować wymiary stosu ogniw paliwowych i układu napędowego do rozmiarów silnika benzynowego V6 o podobnej mocy.

Zupełną nowością są opracowane przez Hondę kanałowe separatory falowego przepływu wodoru. Dzięki nim ogniwa mają teraz wyższą wydajność i bardziej smukły kształt. W stosunku do modelu FCX wielkość każdej celi ogniwa paliwowego zmniejszono aż o 1 mm, czyli o 20 proc. Usprawnienia pozwoliły zmniejszyć rozmiary stosu ogniw paliwowych o 33 proc. w stosunku do ogniw użytych zaledwie kilka lat temu w modelu FCX Clarity, który - w ramach leasingu długoterminowego - oferowany był klientom w Japonii.

Honda Clarity Fuel Cel
Honda Clarity Fuel Cel
Źródłem napędu Hondy Clarity Fuel Cell jest elektryczny silnik trakcyjny o mocy 177 KM (napędza koła przedniej osi). W stosunku do poprzedników gęstość wytwarzanej przez ogniwa paliwowe energii zwiększyła się o 60 proc., do 3,1 kW/l. Z uwagi na wysoki moment obrotowy jednostki napędowej w aucie nie trzeba było montować skrzynio biegów. Samochód - przynajmniej teoretycznie - może więc jechać do tyłu z taką samą prędkością, jak do przodu!

Honda Clarity Fuel Cel
Honda Clarity Fuel Cel
Clarity Fuel Cell jest wyposażony w wysokociśnieniowy zbiornik paliwa umożliwiający przechowywanie wodoru przy ciśnieniu 70 MPa, co pozwoliło na zwiększenie masy paliwa i wydłużenie zasięgu samochodu bez tankowania. Na pełnym zbiorniku auto pokonać może ponad 700 kilometrów bez tankowania. To o 1/3 więcej, niż w konkurencyjnej Toyocie Mirai. Wysokociśnieniowy zbiornik można szybko napełnić. Tankowanie trwa około 3 minut przy ciśnieniu wodoru 70 MPa i przy temperaturze 20 stopni Celsjusza.

Zasilany wodorem model Clarity Fuel Cell będzie dostępny w sprzedaży w Japonii od początku 2016 roku. Następnie auto trafić ma również na rynki Starego Kontynentu.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Honda Clarity Fuel Cell do produkcji! - GALERIA ZDJĘĆ

Honda Clarity Fuel Cell do produkcji!Honda Clarity Fuel Cell do produkcji!Honda Clarity Fuel Cell do produkcji!Honda Clarity Fuel Cell do produkcji!

Zobacz także

Pierwsze papamobile na wodór

Pierwsze papamobile na wodór 2020-10-13

Samochód jest darem Konferencji Episkopatu Japonii dla głowy Kościoła Katolickiego. W skromnej uroczystości przekazania pojazdu, oprócz papieża i reprezentacji japońskich biskupów – brali też udział przedstawiciele Toyoty - starszy wiceprezes...
Rekord Toyoty w Europie

Rekord Toyoty w Europie 2020-01-13

Toyota Motor Europe w 2019 roku dostarczyła klientom 1 089 422 samochodów, o 5,2 proc. więcej niż w poprzednim roku. Udział producenta w europejskim rynku wzrósł o 0,3 punktu procentowego do 5,3 proc. Ponad 560 000 hybryd, które opuściły salony...
Toyota "wchodzi" w auta elektryczne!

Toyota "wchodzi" w auta elektryczne! 2019-10-21

Jeszcze w tym tygodniu poznamy pierwszy bateryjny samochód Toyoty. Dwuosobowy samochód elektryczny został zaprojektowany z myślą o osobach, które codziennie pokonują krótkie dystanse.Miejscem premiery pojazdu, który porównać można z pierwszą...
Toyota Mirai II generacji

Toyota Mirai II generacji 2019-10-11

Na salonie w Tokio Toyota zaprezentowała prototyp Mirai drugiej generacji. Jest to pojazd wykorzystujący ogniwa paliwowe, a więc tankowany wodorem.]Toyota podąża własną drogą ku elektromobilności. Japończycy, jako pierwsi, wiele lat temu, zaczęli...
Jaka będzie przyszłość motoryzacji?

Jaka będzie przyszłość motoryzacji? 2018-12-17

Trudno przewidzieć, jak będzie wyglądała przyszłość motoryzacji. Niektórzy widzą ją w napędzie wodorowym. Podobnego zdania jest Toyota, która, jak donosi Reuters, podwaja inwestycję właśnie w bezemisyjny napęd oparty na wodorowych ogniwach...
Toyota Mirai w Berlinie

Toyota Mirai w Berlinie 2018-12-14

W Berlinie mieliśmy okazję przejechać się pierwszym produkowanym na masową skalę sedanem z ogniwami paliwowymi. Eksploatacja auta do złudzernia przypomina jazdę samochodem z instalacją LPG!
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.