chceauto.pl
x
Wodorowa ofensywa Toyoty

Wodorowa ofensywa Toyoty

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-03-09 Opinie
Toyota wprowadza na rynek nowe urządzenie, w którym zestaw ogniw paliwowych otrzymał formę uniwersalnego, kompaktowego modułu. Firma zamierza rozpocząć sprzedaż urządzenia wiosną lub latem 2021 roku. Nowy produkt jest przeznaczony dla producentów wodorowych pojazdów i urządzeń do wielu różnych zastosowań, takich jak ciężarówki, autobusy, pociągi, statki oraz generatory stacjonarne.

Moduł ogniw paliwowych Toyoty
Moduł ogniw paliwowych Toyoty
W ostatnich latach w wielu krajach i regionach zostały przyjęte różnego rodzaju plany bądź strategie wodorowe, dlatego na rynku pojawiła się znaczna grupa nowych firm z tej branży. W wyniku tego rośnie zapotrzebowanie na wodór oraz na technologie ogniw paliwowych do różnych zastosowań.

Toyota, która wprowadziła na rynek dwie generacje samochodów z ogniwami paliwowymi, od lat zajmuje się popularyzacją wodoru. Obecnie marka wchodzi w nową rolę dostawcy zestawów ogniw paliwowych w łatwej w użyciu, modułowej formie. W ten sposób. Celem tych działań jest redukcja emisji CO2, ograniczenie globalnego ocieplenia i przyczynienie się do osiągnięcia neutralności klimatycznej.

Do tej pory Toyota podejmowała wiele inicjatyw zmierzających do budowy gospodarki opartej na wodorze. W 2014 roku rozpoczęła sprzedaż bezemisyjnego sedana Mirai napędzanego ogniwami paliwowymi. W kolejnych latach wprowadziła na rynek wodorowy autobus SORA, zaczęła sprzedawać zestawy ogniw paliwowych innym producentom oraz udostępniła do darmowego wykorzystania patenty na technologie związane z pojazdami z ogniwami paliwowymi. Dzięki tym doświadczeniom Toyota zauważyła, że na rynku jest wiele firm szukających stabilnych dostawców zestawów ogniw paliwowych, które można łatwo zamontować w ich produktach.

Teraz Japończycy stworzyli wygodny w użyciu moduł z ogniwami paliwowymi, opracowanymi dla Mirai drugiej generacji, które są mniejsze i wydajniejsze od ogniw z pierwszej generacji wodorowej Toyoty. Moduł jest wyposażony w systemy dostarczania powietrza i wodoru, system chłodzenia i jednostkę sterującą mocą. Urządzenie jest dostępne w czterech wariantach – w układzie poziomym (Typ 1) lub pionowym (Typ 2) oraz o mocy 60 kW lub 80 kW.

Moduły FC Toyoty są łatwe w montażu, a ich gama jest wystarczająco szeroka, aby odpowiedzieć na różne potrzeby producentów wodorowych pojazdów i urządzeń. Nowy moduł pozwala na pracę w szerokim zakresie napięć i może zostać bezpośrednio podłączony do istniejącej instalacji elektrycznej oraz współpracować z takimi urządzeniami jak silnik elektryczny, falownik, akumulator itp. Specjalnie opracowany konwerter typu Boost, wbudowany w moduł FC, upraszcza opracowanie i produkcję pojazdów i urządzeń, w których moduł Toyoty będzie wykorzystywany.

Moduł ogniw paliwowych Toyoty
Moduł ogniw paliwowych Toyoty
Cztery wersje modułu FC można ze sobą łączyć w zależności od potrzeb, elastycznie dostosowując ich konfigurację do mocy produktu, w którym będą montowane, i do ilości dostępnej przestrzeni. Modułowa forma urządzeń Toyoty eliminuje potrzebę tworzenia indywidualnych projektów instalacyjnych. Integruje również i zmniejsza liczbę złączy wejścia i wyjścia, za pomocą który moduł Toyoty będzie podłączany do zasilanego urządzenia, ułatwiając instalację.

Aby zapewnić bezpieczeństwo w związku z wykorzystaniem wodoru oraz z wysokim napięciem, zastosowano wiele zabezpieczeń zaprojektowanych przez Toyotę podczas prac nad hybrydami i samochodami z ogniwami paliwowymi. Środki te mają na celu zabezpieczenie przed wyciekiem wodoru, a w mało prawdopodobnych sytuacjach, gdyby do takiego wycieku doszło, zapewnią jego natychmiastowe wykrycie i zatrzymanie.

Moduł został tak zaprojektowany, aby można go było stosować w wielu różnych środowiskach – zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach, a także na dużych wysokościach, gdzie powietrze jest rozrzedzone. Jest również odporny długotrwałe wibracje.

Producenci pojazdów i urządzeń zasilanych ogniwami paliwowymi, którzy skorzystają z oferty Toyoty, otrzymają pomoc doświadczonych inżynierów marki w zaprojektowaniu optymalnego układu modułów FC w pojazdach lub urządzeniach, które ogniwa paliwowe mają zasilać, z uwzględnieniem takich parametrów jak zużycie wodoru, czas użytkowania czy koszty eksploatacji.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Wodorowa ofensywa Toyoty - GALERIA ZDJĘĆ

Wodorowa ofensywa ToyotyWodorowa ofensywa ToyotyWodorowa ofensywa Toyoty

Zobacz także

Toyota Mirai z rekordowym zasięgiem

Toyota Mirai z rekordowym zasięgiem 2021-10-12

Toyota Mirai ustanowiła nowy rekord Guinnessa najdłuższego dystansu przejechanego na jednym tankowaniu przez samochód na wodorowe ogniwa paliwowe. Wodorowa Toyota pokonała 845 mil (1360 km) na trasach południowej Kalifornii. Samochód zużył podczas...
Toyota Aygo X. Młodsza siostra Yarisa Cross

Toyota Aygo X. Młodsza siostra Yarisa Cross 2021-10-05

Toyota Yaris Cross będzie mieć wktótce młodzego brata. Toyota zapowiada wprowadzenie do sprzedaży AYGO X, nowego crossovera segmentu A. Jak informują Japończycy, nowy model zwiększy gamę SUV-ów i crossoverów Toyoty oraz wzmocni pozycję marki na...
Toyota Camry najpopuarniejszym autem klasy średniej na świecie

Toyota Camry najpopuarniejszym autem klasy średniej na świecie 2021-10-01

Toyota Camry zajęła pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych samochodów średniej wielkości na świecie. Po piętach coraz mocniej depta jej... Tesla model 3! W pierwszej połowie 2021 roku Toyota Camry zanotowała sprzedaż 344 745 samochodów na...
Pewne Auto. Toyota szturmuje rynek używanych

Pewne Auto. Toyota szturmuje rynek używanych 2021-09-02

Polski oddział Toyoty inwestuje w sieć sprzedaży aut używanych. Firma uruchomiła nową sieć salonów samochodów używanych Toyota Pewne Auto. Obecnie działają cztery takie stacje: w Warszawie, Józefowie, Krakowie i Nowym Targu, zaś w nadchodzącym...
Toyota Yaris Cross hitem w Polsce. Chociaż jeszcze jej nie ma!

Toyota Yaris Cross hitem w Polsce. Chociaż jeszcze jej nie ma! 2021-09-02

Chociaż Yaris Cross nie trafił jeszcze do nabywców, premiera crossovera na bazie popularnego auta segmentu B już okazała się strzałem w dziesiątkę! Nowy model spotkał się z ogromnym zainteresowaniem polskich kierowców. Przez 3 miesiące...
Toyota ponownie największym producent aut na świecie

Toyota ponownie największym producent aut na świecie 2021-08-06

Koronawirus i kryzys "półprzewodnikowy" dają się we znaki producentom samochodów. Ale nie wszystkim...Toyota Motor Corporation, do której obok Toyoty i Lexusa należą także marki Daihatsu i Hino, dostarczyła klientom na całym świecie łącznie 5 467...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.