chceauto.pl
x

Ford Focus Mk2 1.8 TDCI 115 KM

Ford Focus Mk2 1.8 TDCI 115 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Ocena: 3.32 (oceny: 47)
Rok produkcji
2007
Średnia cena
11 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1753 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
115 KM
0-100 km/h
10.8 s.
V max
190 km/h

KOSZTY

Spalanie
5.2 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
27 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
195/65 R15
205/55 R16
215/45 R17

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
33 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
7.9%
Średni przebieg
71 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
503 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

Ford Focus Mk2 1.8 TDCI 115 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Focus Mk2 1.8 TDCI 115 KMFord Focus Mk2 1.8 TDCI 115 KMFord Focus Mk2 1.8 TDCI 115 KMFord Focus Mk2 1.8 TDCI 115 KMFord Focus Mk2 1.8 TDCI 115 KMFord Focus Mk2 1.8 TDCI 115 KMFord Focus Mk2 1.8 TDCI 115 KM

Ford Focus Mk2 1.8 TDCI 115 KM

Ford Focus

Ford Focus I trafił do sprzedaży w 1998 roku i w niezmienionej formie przetrwał na rynku aż 7 lat. Druga generacja pojawiła się w 2004 roku i produkowana był aż do roku 2010 (z liftingiem w roku 2008). W 2010 roku zadebiutowała III generacja, której produkcję uruchomiono na początku 2011 roku. Samochód trafił do europejskich salonów wiosną tego samego roku.

Ford Focus Mk2

Druga generacja Forda Focusa weszła do produkcji w 2004 roku. Oferta obejmowała kilka wersji nadwoziowych (trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, sedan, kombi, van o nazwie C-Max oraz coupe-cabrio ze sztywnym dachem) oraz kilkanaście różnych jednostek napędowych. Samochód spotkał się z ciepłym przyjęciem, dlatego dziś jest częstą ofertą na rynku wtórnym.

Ford Focus II może się pochwalić zdecydowanie lepszym poziomem zabezpieczenia antykorozyjnego niż było to w przypadku wcześniejszej generacji, chociaż wciąż zdarzają się egzemplarze, które mają problem z rdzą. Ponownie wykwity pojawić mogą się w dolnych częściach drzwi, a także na dolnych krawędziach klapy bagażnika i silnika.

Wielowahaczowe zawieszenia, biorąc pod uwagę specyfikę polskich dróg, jest wytrzymałe - najszybciej poddają się łączniki stabilizatora (zarówno z przodu, jak i z tyłu), ale to akurat nie jest duży wydatek. Więcej pieniędzy wydany, gdy już konieczna będzie wymiana przednich wahaczy. Z tyłu wymieniać można pojedyncze silentbloki. Stosunkowo szybko zużywają się również przednie amortyzatory.

Inny element, który dość często odmawia dalszej współpracy jest układ elektrohydraulicznego wspomagania kierowcy. Problemem jest lokalizacja pompy układu - pod reflektorem, w pobliżu błotnika, przez co urządzenie jest narażone na kontakt z wodą. Problem ten nie dotyczy samochodów z silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6.

Silniki benzynowe w Focusach II nie stwarzają większych problemów. W jednostkach 1.8 i 2.0 zdarzają się usterki cewek zapłonowych, które są dość drogie, możliwe są awarie układu zmiennych faz rozrządu w 115-konnym silniku 1.6.

Na rynku dominują auta z silnikami 1.4 i 1.6, z czego najlepszym kompromisem między osiągami, spalaniem i bezawaryjnością wydaje się być jednostka 1.6 w wersji 100-konnej. Większe pojemności cechuje wyższe zużycie paliwa, a że silniki Forda nie bardzo nadają się do montażu instalacji gazowej, nie są zbyt popularne. Z kolei pochodzący od Volvo silnik 2.5 turbo to już propozycja dla koneserów (moce od 225 do 350 KM).

Więcej kłopotów niż benzyniaki mogą sprawiać diesle. W Fordzie Focusie II montowano silnik 1.8 TDCi oraz jednostki 1.6 TDCi i 2.0 TDCi, które są efektem współpracy Forda z PSA i które okazują się być lepszym wyborem.

W silniku 1.8 TDCi szybko (nawet po kilkudziesięciu tys. km) wymiany może wymagać koło dwumasowe, a to nie jest mały wydatek. Ponadto dość szybko może poddać się pompa wysokiego ciśnienia. W jednostkach 1.6 i 2.0 te elementy są bardziej trwałe, natomiast lepiej unikać samochodów wyposażonych w DPF. Filtr cząstek stałych to element dość uciążliwy eksploatacji, szczególnie jeśli większość przebiegu przypada na jazdę miejską.

Ponadto w samochodach z silnikami Diesla pojawić się mogą nieszczelności w układzie dolotowym (między intercoolerem a sprężarką) oraz awarie czujnika położenia wałka rozrządu. W silniku 1.6 przytrafiają się również problemy ze smarowaniem turbosprężarki.

Części do Forda Focusa II są łatwo dostępne, na rynku jest również szeroki wybór zamienników w różnych cenach i jakości. Niestety, niektóre bardziej skomplikowane elementy (pompa wspomagania kierownicy, koło dwumasowe, sprzęgło) będą drogie niezależnie od źródła pochodzenia i producenta. Natomiast typowe części eksploatacyjne są generalnie dostępne w przystępnych cenach.

Oferta rynkowa używanych egzemplarzy Forda Focusa II jest szeroka i obejmuje zarówno samochody z polskich salonów, jak i importowane z zagranicy. Sporo samochodów ma za sobą flotową przeszłość, przy czym nie musi to być wada.

Warto dodać, że fordowskie diesle nie są znacznie bardziej awaryjne od jednostek konkurencji. Koła dwumasowe, filtry DPF czy usterki układu wtryskowego to elementy, które sprawiają kłopoty w zdecydowanej większości nowoczesnych silników wysokoprężnych (często jest to związane po prostu z dużym przebiegiem i zużyciem eksploatacyjnym) i kupując pozornie taniego w eksploatacji używanego diesla trzeba o tym pamiętać. Nikt nie sprzedaje samochód, w których nic nie jest do zrobienia, dlaczego warto zarezerwować sobie pewną kwotę na tzw. "pakiet startowy".
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-07-17

Wersje

Ford Focus z systemem HUD
2018-07-04
Ford Focus potrafi wykryć dziury
2018-06-29
Ford Focus IV generacji!
2018-04-10
Ford Focus Red i Black Edition
2015-12-20

Ford Focus CRASHTEST

Ford Focus - AKCJE NAWROTOWE

2008-02-25w niektórych samochodach Ford Focus, może dojść do powstania korozji na powierzchni modułu sterującego wentylatorem chłodzącym. W skrajnych przypadkach może to spowodować przegrzanie obwodów elektrycznych, a konsekwencji może doprowadzić do stopienia izolacji przewodów elektrycznych oraz znajdujących się w niewielkiej odległości innych elementów.

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 2612 samochodów Ford Focus z silnikiem 1,6 L Duratorq- TDCi DV Diesel typu kombi, wyprodukowane w Saarlouis (Niemcy) od 16.04.2004 r. do 1.12.2006 r.
2010-08-11Polski dystrybutor samochodów Ford poinformował, że w samochodach modelu Focus wyprodukowanych w następujących zakładach i okresach produkcji występuje zwiększone ryzyko wystąpienia korozji:

1,6 l Duratorq-TDCi (DV) Diesel, 4-/5-drzwiowe, Saarlouis 1/1/2006 - 31/5/2006
1,8 l Duratec-HE (MI4)/2,0 l Duratec-HE (MI4), kombi, Saarlouis 1/6/2006 - 25/1/2007;
1,6 l Duratorq-TDCi (DV) Diesel, 4-/5-drzwiowe St. Petersburg 1/1/2006 - 31/5/2006;
1,8 l Duratec-HE (MI4)/2,0 l Duratec-HE (MI4), kombi, St. Petersburg 1/6/2006 - 25/1/2007;
1,6 l Duratorq-TDCi (DV) Diesel, 4-/5-drzwiowe, Valencia 1/1/2006 - 31/5/2006;
1,8 l Duratec-HE (MI4)/2,0 l Duratec-HE (MI4), kombi, Valencia 1/6/2006 - 25/1/2007.

Na rynek polski wprowadzono 371 samochodów Ford Focus z ww. grupy.
2011-07-12W niektórych samochodach Ford Focus i Ford Focus C-Max wyprodukowanych w fabryce w Saarlouis między 19.02.2004 r. a 22.05.2007 r. oraz w fabryce w Valencii między 19.02.2004 r. a 31.05.2006 r., istnieje ryzyko powstania korozji na skutek stosowania dużej ilości soli na drogach podczas miesięcy zimowych. Korozja może rozprzestrzenić się na obwody elektroniczne i spowodować przegrzanie, co z kolei może prowadzić do stopienia izolacji przewodów elektrycznych oraz sąsiednich przewodów i elementów.

plik pdf

Ogłoszenia

Ford Focus

Ford Focus

dolnośląskie
11 900 zł
Ford Focus

Ford Focus

małopolskie
9 900 zł
Ford Focus

Ford Focus

małopolskie
9 400 zł
Ford Focus

Ford Focus

lubuskie
9 800 zł

Ford Focus Mk2 1.8 TDCI 115 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 110 KMPeugeot 307 SW 1.6 HDI 110 KMChevrolet Lacetti 2.0 TCDi 121 KMChevrolet Lacetti 2.0 TCDi 121 KMFiat Stilo I 1.9 JTD 115 KMFiat Stilo I 1.9 JTD 115 KMOpel Astra H 1.9 CDTI 120 KMOpel Astra H 1.9 CDTI 120 KM

Ford Focus Mk2 1.8 TDCI 115 KM Opinie i komentarze

Artur
27 marca 2012
Ja swojego Mondeo kupilem z przebiegiem 230tys km ale byl po wymianie kola masowego i wtryskow wiec powinien drugie tyle przejechac chociaz przyszlo tez wymienic uszczelniac ale nie jest zle a pali 5l na trasie w miescie 6.:).Jezdzilem do tej pory benzynami i nikt mi nie powie ze diesel sie nie oplaca.
Karol
7 października 2012
Panowie.... co 20.000km lub rok. I rzecz jasna rozrząd co 200.000 lub 10 lat. Podaliście informację nie do tego modelu!!!
Jan Bartoszewski
24 października 2012
Gdzie po kredyt na auto ? Czy bank jest w stanie sfinalizowac auta sprowadzonego ?
Marcin Bakiewicz
26 października 2012
Focus to naprawdę dobry samochód a kupując 3-4 latka mamy pewność że jeszcze długo będziemy moli nim się cieszyć. Moim zdaniem jeden z niezawodnych samochodów jakie miałem. Wcześniej miałem pełnolatka i masakra ile w części i naprawy szło tym razem dołożyłem kosztem kredytu w getinie ale się opłacało. Zupełnie inna jazda starsze samochody to inna bajka nowe to co innego. Jeśli wymienia sie na bieżąco eksploatację i zużyte części można długo bezawaryjnie jeździć.
Łukasz Burdyński
6 listopada 2012
Dobra strona, polecam
Ewa Kołdyka
28 grudnia 2012
No nie znam sie ale jest jeden taki bez korozji :)
comments powered by Disqus
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.